Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teki niin tai näin tekee aina väärinpäin. ov

Vierailija
15.02.2010 |

Hitto kun ärsyttää. Olin tänään tapahtumassa jossa yksi minulle tuntemattomista osallistujista sai epilepsiakohtauksen. Menin apuun, estin toisen osallistujan aikeet tunkea lompakkoa epileptikon suuhun, yritin katsoa ettei epileptikko loukkaa itseään kouristellessaan ja seurasin tilannetta hänen vierellään. Kouristus vaan kesti ja kesti ja itse tunsin jo hieman epävarmuutta joten pyysin soittamaan 112 kun kohtausta oli jo ollut noin 5 minuuttia ja tajunnan taso edelleen täysin pois. Ambulanssi kutsuttiin, kouristus loppui juuri ennen ambulanssin saapumista ja tajunnantaso palautui hyvin hitaasti. Tiedän, että tajunnantaso heikkenee kohtauksessa ja lähimuisti ei pelaa (palaa todella hitaasti). No mutta, pointtini oli se että kouristuksen saaneen miesystävä paikalle saavuttuaan heitti hirveät skitsot kun olin käskenyt soittaa ambulanssin ja huusi mulle kurkku suorana että "etkö hullu koskaan ole kuullut ettei epilepsiakohtauksen saaneelle tarvi kutsua ambulanssia"!!! No hitto, yritin osaamiseni rajoissa auttaa ja kun ei muut auttaneet ja mun huoleni kasvoi sen verran että halusin apua, hain sitä ammattilaiselta 112:sesta.

Eli tein varmasti väärin kun autoin. Olisi varmaan pitänyt vain katsoa vierestä kuten muut ja antaa hänen kouristella.

No mutta. Autoin kuitenkin. Toisaalta, jos minulle sattuu joskus jotain toivon että joku tulisi apuun ja yrittäisi auttaa ja tarvittaessa soittaa ambulanssin vaikka turhaan.

Kiitos kun sain tänne purka turhautumistani asiasta....

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä sie oisit voinu tietää että se on epilepsiakohtaus, eikä mikään muu kouristus. Kiittämätön ukko. Myös mie olisin soittanu viiden minuutin jälkeen ambulanssin, ellen jo aikaisemmin.

Vierailija
2/6 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkui sinua hulluksi vaikka yritit toimia parhaasi mukaan auttaaksesi toista. Aika sietämätöntä sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautteistanne. Kiitos, että joku ymmärtää.

Hermostumiseni on jo hieman laantunut..

ap

Vierailija
4/6 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä minä ainakin soittaisin ambulanssin heti jos grand mal -kohtauksen saisi. En minä ainakaan kykenisi kauaa odottamaan että josko menisi ohi.

Vierailija
5/6 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunteet oli pinnassa. siksi räjähti vaikka ei olisi pitänyt.

Vierailija
6/6 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu sai selvittämättömän kohtauksen ja soitin ambulanssin. oli puraissut kielensä halki ja lyönyt päänsä pahasti. hänellä oli diabetes (kohtaus ei kuitenkaan johtunut siitä ja on edelleen selvittämättä, mistä lopulta johtui..). kun ampparipojat tuli, oli ensimmäinen kysymys "otitko verensokerin". no eihän sellainen tullut mieleen, kun koitin väkisin pitää tärisevää miestä paikallaan, ettei olisi enempää hakannut päätään. kauhea huuto siitä. kun mittasivat sokrun, oli ihan normaali. myöhemmin sain vielä miehen äidiltä huutia siitä, että olin niin tyhmä, kun en verensokeria tajunnut mitata. mistäs sitä vieraan ihmisen kodissa ylipäänsä olisi edes tiennyt, mistä mittareita löytyy, eikä tosiaan tullut edes mieleen alkaa etsimään. pelastin siis miehen hengen, mutta sain silti paskaa niskaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi