Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammografiasta tulikin kutsu lisätutkimuksiin

Vierailija
15.02.2010 |

onko kelleen tullut tollasta että lisäkuvauksia ja magneettikuvaus EIKÄ ole löytynyt syöpää? Pelottaa ihan sairaasti!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaimia kuin pahanlaatuisia. Myös jos rinnoissa tiivistymiä, niin nekin tutkitaan.

Vierailija
2/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohutneulanäytteeseen, kun näkyi kyhmy. Kyhmy osoittautui rasvapatiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näiden tapausten vuoksi on tärkeää mennä ekaan mammoon joskus 40+v eikä odotella 5-kympin paremmalle puolelle. On joku kuva johon verrata.

Vierailija
4/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan inha, kun se nuori lä'äkäri joutui piikittämään mua kolme kertaa ennen kuin osui kyhmyyn.

Mutta eipä ihmeempi silti.

Vierailija
5/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnoissa todetaan syovaksi. En tosin muista koskeeko tama kasin tunnustelemalla vai mammografiassa loytyneita patteja.

Ala turhaan murehdi etukateen. Ekan kerran kun mun piti menna papa-kokeen jalkeen kohdunsuun tahystykseen ja koepalojen ottoon niin olin ihan varma etta mulla on syopa. Nyt on ollut epanormaali tulos jo kahdesti ja sita on hoidettu, eika syovasta ole ollut kyse kummallakaan kerralla, vaan esiasteesta.

Vierailija
6/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pidä pelästyä mutta olisi tultava uusintakuvaan, 4v sitten.

Heti ystävällinen miesääni sanoi että kysymys on mahdollisesti teknisestä hommasta, että kuvat eivät olisi onnistunet, tai jotain tiivistymää ehkä, mutta painotti ettei kannata pelästyä...

No menin ja uudelleen tehtiin, vastausta ei kuulunut. Yleensä tulee kirje. Muutaman kuukauden kuluttua ajattelin että olisi varmaan tullut "bumerangina" lappu jos jotain olisi ja odotin sitä missä lukee ettei ole....

Sitten ajattelin että kauheata, jos jotain onkin ja olen 4kk odottanut turhaan, kirje voi hävitä ja ajattelin että jos huomenissa ei tule mitään kirjetä,niin soitan.

Sitten soitin, pelästyin kun ääni sanoi yhdistävänsä lääkärille..mutta barmaan siksi että lääkäri tulkkaa miten asiat ovat, on vastuullinen kai siinä hommassa.

Lääkäri ihmetteli kuin kirjettä ei ole tullut, sitä EI-kirjettä. Mitään poikkeavaa ei todettu uusintatutkimuksissa. Hänenkin mielestään se oli tekninen ongelma, häippää laitteessa.

Voit mennä ihn rauhallisin mielin uudelleen. Magneettikuvaan en ole joutunut.

14v sitten itse tunsinsormen kokoisen möhkäleen ihan pinnalla nahan alla.

Otetiin ohutneulanäyte. Varattiin aika sen poistoon ja vastaus näytteestä luvattiin siksi leikkausaamuksi.

Ei mitään varmaa vastauksesta, voi olla syöpä ja voi olla ettei. Vastaus oli 50% mahdollisuus joko tai.

Minulla oli minkä tunsin itse vesikysta. Lääkäri sanoi että se voi tulla uudelleen ja se voi tulla ihan mihin vaan.

Oikein hyvää jatkoa Sinulle, et ole yksin näissä asioissa, milloin menet?

Vierailija
7/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran otettiin myös ohutneulanäyte. Kyhmy oli hyvänlaatuinen fibroadenooma.

Vierailija
8/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota lisätutkittiin, osoittautui rintarauhasrykelmäksi, ei vaarallinen.

Vierailija
9/12 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv.9

Vierailija
10/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa hirveesti, tuli kutsu jatkotutkimuksiin. Kuinka pian leikataan jos on jotain? Mistä saan sairaslomaa, ajatukset laukkaa. En pysty puhumaan asiasta kenellekkään, en edes miehelleni.

Vierailija
11/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko kirjoitti:

Pelottaa hirveesti, tuli kutsu jatkotutkimuksiin. Kuinka pian leikataan jos on jotain? Mistä saan sairaslomaa, ajatukset laukkaa. En pysty puhumaan asiasta kenellekkään, en edes miehelleni.

Ei tarvitse pelätä. Nimim. kokemusta on.  Kun pääset tutkimuksiin, niin tarvittaessa pääset nopeasti myös hoitoihin, jos niihin on tarvetta.  Rintasyövän ennuste on nykyään todella hyvä.

Vierailija
12/12 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia hoidot on ja miten pystyn olemaan töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi