Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka laitettiin viisi viikkoa sitten ja vuodan ihan koko ajan :/

Vierailija
13.02.2010 |

Runsaiden kuukautisten takia lääkäri suositteli kierukkaa ja nyt olen vuotannut koko hemmetin viisi viikkoa putkeen.

Milloin tää loppuu???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi määräsi muutaman kuukauden e-pillerikuurin hormonikierukan lisäksi ja sen jälkeen palasi normaali kuukautiskierto. Vielä toivon, että vuoto jäisi kokonaan pois.

Vierailija
2/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin, että tiputteluvuotoa yleensä alkuun 3 kk, sitten kierto löytyy tai vuodot jäävät kokonaan pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ja se riitti...Mirenaa ei minulle enää ikinä tule!

Vierailija
4/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja verivarastot? eikö jo ala heikottaa? Minä lopetin e-pillerit kun oli kestänyt 1,5 kk tiputteluvuotoa. minä en enää jaksanut siinä vaiheessa.

Vierailija
5/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta onneksi en ehtinyt ottaa pois, yhtäkkiä se vaan loppui ja alkoi tulla tosi niukat kuukautiset normaalirytmissä, ja nyt on kuukautiset olleet yli puoli vuotta kokonaan pois. Ihanaa!

Kuulemma on tosi harvinaista, että vuoto/tiputtelu kestää yli 6 kk. Ja mulla siis todella vuotoa, ei mitään tiputtelua niin, että vuotopäiviä oli kuukaudessa aina enemmän kuin ilman vuotoa, vaikka välillä saattoikin olla parin viikon tauko.

Jos lääkäriltä/terkkarilta kysyt (ite kysyin pariin kertaan), niin kehottavat seuraamaan tilannetta sen 6 kk, ellei ilmene mitään kipua tms. mikä viittaisi siihen, ettei kierukka ole paikoillaan.

Vierailija
6/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa kesti kymmenen kuukautta. Noin seitsemän päivää kuukaudessa oli ilman vuotoa ja muuten tuli verta melko reippaasti. Sen jälkeen vuoto väheni niin, että nyt tulee niukka noin viiden päivän vuoto kerran kuussa.

Kyllä ärsytti ensimmäisen vuoden. Kierukka on kuitenkin minulla muista syistä kuin ehkäisyn takia, joten annoin kapistuksen olla paikoillaan alun vuodoista huolimatta.

Vierailija
7/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaksi riitti pikkuhousunsuoja.

Kun tiputtelu loppui, ei ole tullut verta kuin joskus tosi harvoin wc-paperiin tippa.

Mirena ollut kohta 2,5 vuotta.

Vierailija
8/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin vuosin kuin seula ja sit loppui. Nyt odottelen vaan sitä, että jäisi menkat kokonaan pois.

Vierailija
9/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen menkat tulivat kerta kerralta niukempina, kunnes n. 1,5 vuoden jälkeen jäivät kokonaan pois. Oli kyllä ehdottomasti sen 4 kk vuodon arvoista päästä vuodoista kokonaan eroon!

Vierailija
10/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierukka laitettiin päin..honkia ja päätyi suoleen kiinni,oli kai menny kohdun läpi kun oli jonkin aikaa synnytyksestä,tiedä häntä????,ihmettelin kun menkat edelleen runsaita 0,5v meni ja lopputulos oli leikkaus,että pääsin siitä eroon eikä suositella enään että laitan sitä.oli huono säkä!!!!!!

Vierailija
11/14 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk, siis valtavan runsasta vuotoa, yösiteetkään ei riittäneet kävelylenkillä. Sitten loppui lähes kuin seinään. Muutaman kerran oon joutunut käyttään pikkuhousunsuojaa, siis päivän, pari vuodessa. Hyvä peli, kannatti se 3 kk kärsiä.

Vierailija
12/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten loppui ja tulee vaan kerran kuussa.

Vierailija
13/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kesti 5kk...

Vierailija
14/14 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis hormonikierukka kyseessä. Muutamassa kuukaudessa pitäisi tasaantua. Jos joudut poistattamaan puolen vuoden kuluessa, saat rahat takaisin!