Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ottaa päähän, että teiniäidit + ammattikoulutetut yleistetään

Vierailija
11.02.2010 |

"köyhiksi", jotka tekevät monta lasta ja elävät tuilla.

Itse sain esikoisen 18-vuotiaana, ja tietenkin koulu jäi kesken. Toinen lapsi syntyi kun olin 20.

22-vuotiaana heräsin siihen, ettei minulla ole mitään koulutusta eikä työkokemusta.

Etsin itselleni oppisopimuspaikan, ja sain samalla työpaikan ja ammatin.

Tein todella töitä asian eteen. Kolmas lapsi syntyi kun olin 27.

Lähdin vielä iltakouluun, ja sain toisenkin ammatin.

Olen nyt ollut 22-vuotiaasta koko ajan työelämässä, minulla on 2 ammattia, enkä todellakaan elä tuilla.

Nyt kannustan kovasti esikoista (joka on huippuoppilas) kouluttautumaan mahdollisimman korkealle.

Aika paljon on siis omasta asenteestakin kiinni.

Minulle on kunnia-asia tehdä töitä, ja opetan saman lapsillekin.

En siis usko, että heistäkään tulee yhteiskunnan tuilla eläviä "pummeja".

Toisaalta hyväksyn tukien käytön, kunhan se on tilapäistä, eikä elämäntapa.

Jokainen voi jäädä työttömäksi, eikä se sinänsä ole häpeä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet onnistunut hyvin, sinä olet yksittäistapaus.

Vierailija
2/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet onnistunut hyvin, sinä olet yksittäistapaus.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ärsyttää että puhutaan "amiksista" tyhminä jne. juntteina. Ja hei ,jos unelma-ammattiinne (kampaaja, kokki tai vaikka pukuompelija) koulutetaan amiksessa, ette te töihin kys. alalle pääse lukion päättötodistuksella!! En nyt sano etteikö yleissivistävästä lukiosta olisi hyötyä, varmasti onkin, mutta koittakaa akateemiset tajuta jo pikkuhiljaa että jonkun ihmisen unelmaduuni on todellakin se amiksessa opetettava pullanpaistaminen/tukan leikkaaminen!!

Vierailija
4/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ärsyttää että puhutaan "amiksista" tyhminä jne. juntteina. Ja hei ,jos unelma-ammattiinne (kampaaja, kokki tai vaikka pukuompelija) koulutetaan amiksessa, ette te töihin kys. alalle pääse lukion päättötodistuksella!! En nyt sano etteikö yleissivistävästä lukiosta olisi hyötyä, varmasti onkin, mutta koittakaa akateemiset tajuta jo pikkuhiljaa että jonkun ihmisen unelmaduuni on todellakin se amiksessa opetettava pullanpaistaminen/tukan leikkaaminen!!

Itse en ole ns. duunariammatissa, vaan olen toimihenkilö. Duunareita halveksitaan aivan turhaan.

Minäkin luen esim. paljon enemmän kirjallisuutta kuin moni korkeakoululutettu työkaveri ; ).

-Ap

Vierailija
5/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunari, mutta harrastan mm. kieltenopiskelua, naistutkimusta sekä lukemista. :)

Vierailija
6/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen äitinsä ja isänsä olivat abiturientteja, kun ystäväni syntyi - vahinkona tietenkin. Kumpikin sai kotoaan paljon apua ja tukea, ja molemmat vanhemmat lähtivät opiskelemaan, äiti oikikseen ja isä lääkikseen.

Kaverini lapsuuden ensimmäinen koti viisivuotiaaksi saakka oli 22 neliön kerrostaloyksiö Taka-Töölössä. vanhemmat lukivat tentteihin vuorotellen rappukäytävässä kun toinen hoiti vauvaa. Että sellaisia teinivanhempiakin on (ollut).

Vierailija
7/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 9/10 Martti-nimisestä on pankkiryöstäjiä, se tarkoittaa sitä, että yleensä Martit ovat pankkiryöstäjiä. Totta kai normaalijärkinen tajuaa, että on olemassa pieni joukko Martteja, jotka eivät pankkeja ryöstele, mutta suurin osapa ryöstelee.

Vierailija
8/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen äitinsä ja isänsä olivat abiturientteja, kun ystäväni syntyi - vahinkona tietenkin. Kumpikin sai kotoaan paljon apua ja tukea, ja molemmat vanhemmat lähtivät opiskelemaan, äiti oikikseen ja isä lääkikseen. Kaverini lapsuuden ensimmäinen koti viisivuotiaaksi saakka oli 22 neliön kerrostaloyksiö Taka-Töölössä. vanhemmat lukivat tentteihin vuorotellen rappukäytävässä kun toinen hoiti vauvaa. Että sellaisia teinivanhempiakin on (ollut).

Itse olen aina työskennellyt akateemisissa piireissä, eli siis työkavereina paljon akateemisia. Enkä ole kyllä koskaan törmännyt duunarien halveksuntaan heidän taholtaan.

Taitaa olla enemmän vauvapalstan "akateemisten" ongelma ; )

-Ap

Vierailija
9/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 9/10 Martti-nimisestä on pankkiryöstäjiä, se tarkoittaa sitä, että yleensä Martit ovat pankkiryöstäjiä. Totta kai normaalijärkinen tajuaa, että on olemassa pieni joukko Martteja, jotka eivät pankkeja ryöstele, mutta suurin osapa ryöstelee.

Siitä tässä on kysymys. Kannattaisiko tutustua erilaisiin ihmisiin, joskus voi yllättyä.

Ei kannata aina olla niin asenteellinen.

Tilastojen mukaan maahanmuuttajat tekevät suurimman osan raiskauksista. Maahanmuuttajien osuus koko väestöstä on kuitenkin edelleen pieni.

Tilastojen mukaan siis maahanmuuttajat ovat raiskaajia? ; )

-Ap

Vierailija
10/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pääsin ammattikouluun ettei tarvinnut käydä lukioo, en olisi jaksanut keskittyä lukemiseen, koulu johon pääsin otetaan n.10 henkeä per vuosi.

mä olen ainakin ammatistani ylpeä. =)

Vierailija
11/11 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoista tunnustamista sen enempää kuin muutkaan. Mutta vähemmistöjen osa on aina se, että he joutuvat jossain määrin kärsimään kohdalleen osuvista ennakkoluuloista.

Varmasti sinä tuntisit samoin, jos kuuluisit pieneen ryhmään, joka usein saa arvostelua osakseen... : )

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme