Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Syyskuun sydämet

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 kk neuvola ensi viikolla. Tyttö on reilu 4,5 kk. Tuntuu, että hän on kasvanut hurjasti. Otin vasta vähän aikaa sitten käyttöön 60 cm vaatteet ja suurin osa niistä on jo pieniä tai niukkoja.

Meilläkin syödään vielä rintaa lämpimän ruuan päälle ja ruokien välillä. Annan lämpimän ruuan kaksi kertaa päivässä ja siinä välissä hedelmäsosetta. Vettä olen yrittänyt antaa, mutta tyttö ei suostu juomaan sitä. Sylkee vaan ulos kun otan mukin pois suusta.

Meidänkään neiti ei vielä käänny selältä mahalle. Hän on jo kyljellään ja jalkakin on oikein, mutta käsi on väärässä asennossa. Kaipa se vielä jonain päivänä onnistuu.

Vierailija
2/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään aikaa sairastuvalla... Poika 4,5kk flunssassa, reppana. Nenä tukossa ja yskii, vähän lämpöä myös. Toivottavasti ei mene korviin!

Meillä on jo käytössä 74cm vaatteet, vaikka poika oli viime mittauksessa 65cm, mutta eipähän tarvii tunkea kun ei tuo pukeminen tunnu lempipuuhaa olevan muutenkaan :) Ei ne liian isojakaan kyllä ole, paidat sopivia, mutta housut kyllä vielä 68cm.

Imetys loppui viime viikolla :( Ei enää poika huolinut, eikä sieltä ole maitoakaan viime aikoin apljoa herunut. Kasvissoetta annan lounaalla ja päivällisellä hedelma-/marjasosetta, maitoa muuten. Vettä oppi myös hörppimään, aluksi inhosi sitä, mutta nyt kun kuukauden tauon jälkeen kokeilin niin hyvin maistuikin!

Kääntynyt selältä mahalleen jo 1,5kk, mutta ei taida enää muistaa kuinka selälleen tullaan takaisin. Nauraa räkättää innoissaan kun kutittaa tai likkii piilosta :D Hauskan kuuloista käkätystä. Tuttia olen yrittänyt opettaa, mutta ei huoli, ihmettelee vaan. Alussa sitä imutteli, mutta nykyään ei huoli. Enpä tiedä onko järkeä opettaakaan! Tuntuu vaan että välillä tarvitsisi sitä...

Yöt menee yleensä klo 20-7 yhdellä tai kahdella syötöllä, joskus on kukkumisöitä jolloin heräilee useamminkin mutta nukahtaa onneksi itse takaisin. Päiväunet taas sekaisin kun ei olla kipänä ulos viety, nukkuu noin 40min pätkiä sisällä. Ulkona yleensä pidempääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meillä ollaan tasan 5kk, huomenna onkin neuvola.

Kiinteitä syöty nyt noin nelisen viikkoa. Maistuu yllättävän hyvin. aamupäivisin saa kasvisoseen ja iltapäivisin hedelmäsosetta. Seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa illaksi puuroa, tein maidotonta riisipuuroa, jonka sauvasekoittimella vielä tein sileäksi. Bataatti on suurta herkkua, perunaa ei olla vielä kokeiltu, kun syödään itsekin sitä niin harvoin.

ja kiinteiden lisäksi tietysti tissillä viihtyy.

Tuttia syö silloin kun nukahtaa, aika vähäsen. Esikoisella oli sama asia, ja sille kun puhkes ensimmäinen hammas alkoi hylkiä tuttia niin lensi sitten meidän tutit roskiin silloin, eipä tarvinnut isona vieroittaa tutista.

Räkätautia on täälläkin, ja vatsatautikin kiertänyt perheessä kaikki muut paitsi minut ja vauvan. Mä olen kyllä nuhaisen lapsen nukuttanut pihalla, kun ei kuumetta ole. Nukkuu paremmin sieläl ja nenäkin pysyy auki paremmin. Sisällä ei päiväunia nukuta kuin äitin kainalossa.

öisin hereillään syömään suhteellisen usein ja välillä kitisemään, välillä itkee ihan selkeästi vatsaa ja välillä muuten vain haluaa kainaloon. Omassa sängyssä ei ole nukkunut aikoihin, kainalossa nukkuu parhaiten. vaikka siinäkin pätkät on lyhentynyt.

Neitonen on löytänyt nyt äänensä toden teolla ja kyllä jutteleekin todella lujaa, tai laulamista se on eniten.

Isoveli ja koira saavat aina parhaimmat naurut, vaikka hymyillään äitillekin.

Ninnu

Vierailija
4/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on nyt 4,5 kk. Kasvaa edelleen, välillä leveyttä ja välillä pituutta :). Iso poikahan se on, eilen käytiin juuri ostamassa 80cm housuja kun 74cm potkarit alkaa olla tiukkoja... 4kk neuvolassa pituutta oli 70cm mutta kun käytetään kestovaippoja niin ei viitsi ahtaa liian ahtaita vaatteita. Puseroista menee toki vielä 74 senttisetkin. Kuinkahan pitkä mies tästä oikein tuleekaan!?

Ei meidänkään poika käänny vielä selältä masulleen. Masulta kyllä kiepsahtaa takaisin selälleen, tosin välillä tuntuu vielä unohtavan tekniikan! Muuten tuntuu että esimerkiksi käsien motoriikka on koko ajan kehittynyt tosi paljon ja käsien yhteistyö on jo aika hienoa. Piiloleikit on meilläkin pop, ja kylpeminen! Kirjoja tykkää katsella tosi paljon ja kivoimpia sivuja haluaa kovasti kokeilla käsillä. Ylipäänsä kaikki tietenkin yritetään laittaa suuhun!

Meillä maistuu kanssa mössöt tosi hyvin,

(bataatti, porkkana, kukkakaali, luumu ja kohta otetaan mustikka mukaan). Suu avataan kuin pieni linnunpoikanen ja naureskellaan menemään. Lämpimiä saa kolme "jääpalakuutiota" kerrallaan kolme kertaa päivässä vaikka kyllä taitais mennä enemmänkin jos vaan tarjottais. Vettä ei suostu juomaan mutta imetän kyllä edelleen. Tosin nykyisin herralla on paljon mielipiteitä siitä koska haluaa imeä ja raivostuu kyllä jos tyrkytetään kun ei ole nälkä tai jos maitoa tulee liikaa/liian vähän...

Sisko sai juuri myös poikavauvan, joka nukkuu vastasyntyneenä yhtä paljon kuin meidän nelikuinen ;) - kolmen tunnin pätkiä siis. Mutta parempaan ollaan menossa, yhtenä yönä poika nukkui jo kaksi neljän tunnin pätkää eli siis mentiin koko yö yhdellä heräämisellä. Ja nukahtaminenkin ollaan saatu aikaistettua jo yhteentoista illalla.

Vierailija
5/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on muutaman päivän päästä 5kk, viime neuvolassa oli 7100g/65,2cm mutta nyt tuntuu että tuo on rotevoitunut ihan hirmuisesti kuukauden sisällä! Kiinteät aloitettiin about kuukausi sitten ja edellispäivänä annettiin ekan kerran myös lihaa. Se oli kylläkin sellanen Muksun valmis purkki kasviksia&broileria, jossa broilerin osuus on 9%. Tyttö tykkäs siitä kovasti, tai oikeastaan kyllä noi kaikki kiinteät on uponneet hirmu hyvin.

Maitoa menee nyt vähän vähemmän ja joinakin päivinä tekee tiukkaa saada se minimi 6dl menemään. Vettä tyttö tykkää myös juoda, se on hyvä että sentään jotain juo..

Kiinteitä annetaan niin, että aamupalaksi saa hedelmää (luumua, jotta vatsa toimii), päivällä vihannessosetta ja illemmalla vielä satsi hedelmäsosetta.

Tytöllä on jo kaksi hammasta, ensimmäinen alaetuhammas tuli läpi 17.1 ja viereinen tuli läpi siitä sit viikon päästä. Oi sitä kitinää, mitä nuo hampaiden puhkeamiset aiheutti! Onneks nyt on vähän tilanne rauhottunut, kyllä siinä oli oma jaksaminen koetuksella silloin.

Kääntyminen selältä vatsalleen tapahtui ensimmäisen kerran 4.1, eli mitäs siitä nyt sit tulee.. Kohta 1,5kk? Osaa halutessaan myös kieriä, mutta ei tee sitä kovin usein.

Rilla79, millasilla vaipoilla kestoilet? Mun olis tarkoitus aloittaa kestoilu tässä jossain vaiheessa, ollaan saatu lahjaksi sellasia FuzziBunz-vaippoja missä on periaatteessa kaikki samassa, siis se imu ja kuori jne. Noita vaippoja sais olla kyllä vissiin tosi monta, et kestoilu olis järkevää.. Sitä pesurumbaa yms. ajatellen vaan.

Vierailija
6/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä ptits dessous-veluurivaipat ja niiden päällä tots wrap tai sitten mummun neulomat villapöksyt. Yritettiin kyllä aluksi harsoilla, mutta se ei jotenkin ollut meidän juttu. On meillä sitten käytössä myös muutama taskuvaippa kirppariostoksia, nekin on ihan ok. Noi veluurisisävaipat on tietty aika tyyriitä, mutta kun on eka lapsi niin aateltiin niitä pitempiaikaisena investointina... Tykkään niissä siitä että ovat nopeat laittaa, imukyky meidän suurpissaajallakin huippu (ei juuri koskaan tule vuotoja) ja lisäksi eivät ole niin hirveän iso paketti. Nää on tällasia makuasioita, hyvä ystävä vannoo taskuvaippojen nimeen ja onhan nekin ihan kätsyt.

Me pestään vaippoja suunnilleen joka toinen päivä. Pienintä kokoa meillä oli 12 sisävaippaa ja pari kuorta, mutta kun toi 12 tuntui vähän niukalta niin nyt meillä on isompia 15 ja se on oikein passeli. En ole itse kokenut pyykkäämistä rasitteena. Meillä on kuivausrumpu ja se kyllä tuntuu aika korvaamattomalta nyt.

Niin ja koska meidän poika ei ole ollut mikään hyvä nukkuja, ollaan päädytty käyttämään öisin tavisvaippoja ettei tarvii vaihtaa niin usein eikä vauva siinä sitten herää. Mutta säästyyhän siinä jo monta vaippaa kun päivisin kestoilee :).

Vierailija
7/25 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan käynyt palstoilla.Nyt oli kiva lukea teidän kuulumisia!!!Päivät menevät vauhdikkaasti näiden kolmen kanssa,joten siinä ainakin yksi syy,etten ehdi koneelle.Ja toinen syy on se,että olen myynyt pieneksi käyneitä vaatteita,joten koneella on pitänyt istua 'ahkerasti' ;-)

Meillä on ensi viikolla 5kk päivä sekä -neuvola.Viimeksi poika oli jo 68cm ja painoi karvan päälle 8kg.Mielestäni kasvuvauhti jo hiukan tasoittunut,mutta kyseessä ei siis ole mikään piskuinen poika ;-)

Käytössä on 74 vaatteet 68:en rinnalla.Kestovaippojen kanssa on jo pakko käyttää 74:a.Meillä käytössä ImseVimse:t kertakäyttöisten rinnalla.

Me menemme vielä täysimetyksellä.Kiinteät aloitamme siis vasta reilun kuukauden päästä.Esikoispoika oppi syömään nopeasti,tyttö hitaammin.Saas nähdä miten käy tämän kanssa.Molemmille olen juottanut vettä ruoan kanssa.Se on auttanut selvästi siihen,että kakka pysyy pehmeänä ja tulee siis helposti ja päivittäin.Mutta veden opetteluun meni kyllä aikaa... ;-)

Täälläkin vasta käännytään selältä mahalleen,mutta ei vielä mahalta selälleen.Kovasti tykkää leikkiä lattialla.Ja tietysti viihtyy siksikin,että isommat sisarukset viihdyttävät,kun vieressä touhuilevat.

Sellainen tyytyväinen ja iloinen veitikka.Onneksi näin,sillä kolmessa on käsityötä ihan tarpeeksi!!!

Nyt pakko mennä,mutta yritän käydä useammin palstoilla...

Vierailija
8/25 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ens ma 5kk neukkula edessä. Kiinteitä lähinnä maistellaan vielä. Kokeiltu on aina yhen viikon kerrallaan perunaa(ei tykännyt), porkkanaa 3pv, lopetin koska pojalle ilmesty n. tunti syönnin jälkeen tulipunaista reaktioo kasvoille, banaania, bataattia, nyt menossa maissisose ja seuraavks tiedossa omppua=) Yöt tankkaa vielä tosi taajaan,,n.2h välein=/ huokaus..olen nyt kokeillu velliä parina iltana, mut en oo huomattavaa eroo huomannu. Eikös 5kk ikäiselle saa antaa jo illalla puuroa?? onko joku kokeillu?

Meillä on kerran sängyn päällä poika kääntynyt vatsalta selälleen ja 2 kertaa selältä vatsalleen. LAttialla ei viel käänny..kyljelleen vetää kyllä. Varpaat on löytynyt ja niitä sit pitää tutkia aina heti kun unilta herätään=D Nauratti viimeks vauvauinnissa kun uitettiin selällään, niin potsulla jalat kohti kattos ja sormet kiinni varpaissa=D Istuu tuettuna jo suht hyvin eikä juurikaan meinaa viihtyy sitterissä eikä makuullaan. Täällä myös naureskellaan paljon ja juttua riittää=)

Vierailija
9/25 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin neuvolassa eilen. Tyttö oli kasvanut 2,5 cm pituutta (--> 61,5 cm) ja painoa oli tullut 600 g (--> 6190 g). Neuvolatäti sanoi, että johan on posket pyöristynyt. Meidän tytölle maistuu mikä vaan (vielä ainakin). Iteä vaan yrjöttää valmis parsakaali-perunakoostumus ja -haju. Ajattelin, että miks ihmeessä mä lappaan tällasta tytön suuhun, kun en ite koskis siihen pitkällä tikullakaan. Oon tehnyt soseita itse, mutta en ole saanut perunaa soseutumaan niin hyvin. Soseeseen jää aina kökköjä. Niitä pitää sit yrittää metsästää pois ennen suuhun laittoa.

Meidän tyttö kiljuu ja karjuu nykyään. Enää se ei ole sellaista rauhallista ja hempeää juttelua vaan kovaäänistä. Kaikki, mikä saadaan/otetaan käsiin, työnnetään suuhun.

Me ollaan oltu nyt toista viikkoa sisällä. Olen ollut vähän huonoa seuraa tytölle, koska minulla on ollut ja on edelleen korkea kuume ja hirveä yskä. Eilen kävin vaihtamassa antibiootit, kun edelliset eivät auttaneet. Epäilivät keuhkokuumetta. Täytyy vaan yrittää jaksaa olla tytön kanssa, koska mies on päivät töissä ja illat vie lapsiaan harrastuksiin. Mä olen vähän niin kuin yksinhuoltaja.

Meidän piti aloittaa vauvauinti viime lauantaina, kun vihdoin vapautui paikka. Se sitten siirtyi viikolla eteenpäin ja nyt en ole varma pääsenkö ens lauantainakaan mukaan vaan pitääkö isän mennä yksin. Hän on ollut aikoinaan omien lapsiensa kanssa vauvauinnissa, joten hänellä on kokemusta. Ainakin kylvyssä meidän tyttö tykkää olla. Kun ammeeseen laittaa alkaa hirveä potkinta. Sukat on märkänä, kun vesi roiskuu yli.

Muta nyt menen yöunille, kun olen saanut jo nukutettua tytönkin.

Vierailija
10/25 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti reilu 5kk ja viikko sitten oli neuvola ja paino oli 7650g ja pituus 68,3cm.

Me ollaan syöty kiinteitä jo tuolta kolmen kk iästä, mutta nyt on ollut sellainen "kiinteistä kieltäytymis" viikko, ei ole maistunut mikään muu kuin tissi.

Meillä ei kelpaa tuttipullo eikä tuttikaan.

Öisin herätään kerran syömään, mutta useasti kyllä herään siihen, kun jumppailee ja ähisee omiaan, ei kylläkään itke, mutta äänekkäästä touhuaa.

Meifän neiti oppi kääntymään selältä masulleen n. 4,5 kk iässä, mutta vielä ei osata kääntyä takaisin selälleen ja sekös saa aikamoiset raivarit aikaiseksi, kun mahallaan ei hyvin kauaan viihdytä.

Muuten kyllä kovin ilinen tytteli, mutta hän ei kyllä paljoa lattialla viihdy, enemmän sylissä pomppien ja touhuten ja jonkin verran sitterissä viihtyy.

Oikein aurinkoista kevään odotusta kaikille syyskuun sydämille!

Vierailija
11/25 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitokainen nyt 5,5 kk vanha. Viimeksi neuvolassa pituus 63,5cm ja paino 6,5 kg.

Rintamaidolla ollut viime viikkoon asti jolloin aloitimme kiinteiden maistelun. Perunaa maisteltu tämä viikko. Pikkuneiti ollut ajoittain itkuisempi eikä ole kakannut kolmeen päivään.. Peruna ilmeisesti kovettaa vatsaa? ajattelin tänään antaa luumusosetta jos se saisi vatsan toimimaan. Ensi viikolla oli tarkoitus ottaa porkkanan perunan ohella. Nyt vaan mietityttää että pitäisikö peruna jättää kokonaan pois? Onko kokemuksia muilla?

Kova on tyttö nauramaan. Aloitti jo 2,5 kk ikäisenä ääneen hekottamisen. Vielä ei käänny. Vierastaminen alkoi jo 3 kk:n ikäisenä, mutta nyt vähän helpottaa jo. Muiden syli ei vielä kelpaa, mutta nyt saa sentään muut katsoa silmiin =)

Vierailija
12/25 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitillä kanssa menee vatsa heti kovaksi, jos jää yksikin päivä luumusoseetta. Kaikki ruoka-aineet kyllä menee, mutta suurin osa kiinteistä kovettaa hänen vatsan, mutta onneksi tuo luumu saa kyllä heti toimintaa aikaiseksi, meille ainakin sopii.

Täällä yhä vierastetaan aika kovasti, ei muiden syliin olleenkaan, kuin oman perheenjäsenten....

Vierailija
13/25 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö hilaa itsensä aina istuma-asentoon sylissä ollessaan. On tehnyt sitä jo kaksi kuukautta. Mihinkään kovaan en ole laittanut häntä istumaan, esimerkiksi syötän häntä sitterissä vielä, vaikka istuin olisi toki helpompi.

Ensimmäinen vauvauinti meni ihmetellessä. Olin altaan reunalla kuvailemassa. Tyttö oli eka 20 min. Meillä on aika myöhänen aika. Otin sen sillon, ku tyttö nukku viel pitkään. Nyt alkaa olla jo vähä väsyny uintiaikaan, muta uintiakaan en halua perua, koska paikkaa jonotettiin läheskaksi kuukautta.

Vierailija
14/25 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa maisteltu tämä viikko. Pikkuneiti ollut ajoittain itkuisempi eikä ole kakannut kolmeen päivään..

Pian sen jälkeen neiti vihdoin kakkasi, ja kyllä sitä tulikin... Ja oli "normaali löysää".. Ja heti seuraavana päivänä tuli taas =) ei ehditty luumusosetta edes käyttää. Nyt siirryttiin myös porkkana soseeseen. On nämä jänniä aikoja... =)

Vierailija
15/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa!!! Meillä poika tänään tasan 6kk :)

5kk neuvolassa mitat: 74cm ja 9450g.

Saa nähä josko 10kg menee 6kk neuvolassa rikki.

On käyty muskarissa ja vauvauinneissa, ihanaa on! Kotioloissa äidillä tahtoo olla tekemisen puutetta!

Syödään lihasoseita, puuroja ja harjotellaan pyörimistä :)

Vierailija
16/25 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun piti kysyä, että miten teillä nukutaan?

Meillä poika toisinaan nukkuu 20-07 ilman heräämistä (?). Mutta vielä useammin herää kerran yössä syömään ja nukahtaa heti.

Oon vaan miettiny, että onko se ihan ok kun tuntuu ette poika ei itke juuri koskaan.. vai kuuluuko se tähän vaiheeseen.. Vaikka muksauttais päänsä lattiaan niin ei tuu mitään kränää.. minusta outoa. Olis edes rokotteesta itkustanut, mutta ei.

Kuuluuko 4-6kk ikäsen vauvan vaan herätä ja viihtyä aamullakin pinniksessä ilman itkua... esim 30min???? Joskus ite aamusta nukahdan uudelleen kun muksu ei tee heräämisestään numeroa. Niinpä pelottaa nuo yöt.

Monesti ollu niin että poika herää yöllä ja potkii peiton päältään, nukahtaa sitten.

Aamulla on ihan kylmissään, mutta ei sittenkään itke. Kai siinä voi mennä jopa 3-4h ennenku ite hoksaan herätä.

Meillä poika nukkuu siis makuupussissa, ettei palellu jos yöllä herää ilmoittamatta asiasta..

Vierailija
17/25 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, niin on taas lähes kuukausi vierähtänyt. Meidän neitonen tulee viikolla jo 6kk. Ollaan muutettu tässä välissä, joten touhua on riittänyt, ei ole paljoa koneella käyty.

Meidän neitonen nukkuu vieressä, aina silloin tällöin kokoilen omassa sängyssä nukkumista, mutta helpommalla pääsee kun neiti nukkuu vieressä. Heräilee kuitenkin aina pari kertaa yössä tissille tai muuten vain itkeskelee...

Angelmom: meidän esikoinen oli ja kova potkimään peitot pois yöllä, sillä oli vaan vähän enemmän vaatetta päällä öisin. Ei meilläkään paljoa turhaa itketä, rokotteista ei ole tullut ikuta yhtään. Väsyneenä voidaan kiukuta jos en ole tajunnut ajoissa laitta ulos nukkumaan. Sisällä nukkuminen ei oikein luonnistu kuin sylissä tai vieressä...

kiinteetä ruokaa on nyt lisätty kun neidille maistuu niin hyvin. Syöttötuolikin löytyi varastosta ja siinä isuskelee meidän syödessä, popsien maissinaksuja. aamupäivisin syö puuroa hedelmäsoseella tai marjoilla. ihan tavallista kaurapuuroa olen keittänyt, riisipuuroa ja ohrapuuroa myös vaihtelun vuoksi on saanut.

Meillä on kestovaippoja ja käytössä, määristä ei kyllä ole mitään tietoa, parin päivän välein pesen. on aika lailla erilaisia, suurin osa sisävaippoja ja villahousujen kanssa käytän, ihan ehdoton suosikki. Velourpintaset vaipat aiheuttaa pienelle vähän ihottumaa. Fuzzeja on ja muutama ja niitä olen kyläily vaippoina pitänyt, pitää aika usein vaihtaa kun ei ole imukykyä niin kovasti. Öisin on myös kestot käytössä, mm. hilivinksin joku malli, harvemmin olen öisin vaippaa joutunut vaihtamaan. Suurin osa vaipoista on käytettynä ostettu, niin ei oikein olee tarkat nimet ja merkit hallussa, muutama tosi hyvä tsi-vaippakin on tullut ostettua.

ei kiat tässä ihmeempiä...

Vierailija
18/25 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina; teillä istutaan jo tuetta kun lapsi istuu syöttötuolissa? Aivan huippua! :) Meillä menee varmaan vielä monta kuukautta ennenku poikaa voi laittaa istumaan muualle kun sitteriin.

No, just soitin neuvolaan ja sanokin mulle, että ei paniikkia.. useimmat istuu vasta 8kk iässä. :)

Oon tehny jo 4pv töissä. On vaan niin ahdistavaa olla kotona, kun tytön kuoleman jälkeen ystävät on jääny pois meidän arjesta ja yksinäisyys piinaa. Ollaan me vauvauinnissa ja vauvamuskarissa käyty! Ja nyt kun alkaa hyvät kelit niin ulos on pakko päästä! :D

ps. Meillä on Pampersit toiminu tosi hyvin.

Terkuin mamma kera lasten; esikoisenkeli 1v 6kk ja poika 6kk.

Vierailija
19/25 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angelmom:

Ei meillä ilman tukea vielä istuta, mutta olen pehmustanut syöttötuolin tyynyllä ja viltillä ja siinä istuskelee tukien. On muutenkin sellainen neiti, että makuulla ei oikein viihdytä ja pystyyn pitäisi päästä. Viihtyy paremmin pöydän ääressä kuin lattialla, kun me muutkin syödään.

Vierailija
20/25 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pääsee just sen verran liikkeelle, että meilläkin poika istuu sitterissä kun syödään. Ei tohi jättää yhtään yksin kun on lyöny päätänsä jo muutamia kertoja..

Nyt muksu on lattialla aina, paitsi syödessään ja nukkuessaan. On alkanu hiuka kränistä kun ei osaa vielä liikkua, paitsi pyörimällä. Mutta me reenataan sitä liikkeelle lähtöä. Ollaan laitettu lelu hiuka kauemmas ja autettu jaloista pikkasen työntämällä. Ehkäpä se sieltä pienikin ponnistaa :D

Kuinkahan moni tästä porukasta jää hoitovapaalle? -Ite vielä mietin ja mietin-