Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa yh-äitiä asuinpaikan valinassa! Pk-seutu..

Vierailija
09.02.2010 |

Eli, tilanne: valmistun ensi vuonna koulutettuani itseni uuteen ammattiin. Asun lapseni 5-vee kanssa tällä hetkellä keski-suomessa, ja täällä ei ikävä kyllä ole mulle töitä, joten haaveilen pk-seudulle siirtymisestä.

En tunne paljoakaan asuinalueita siellä päin, mistä kannattaisi alkaa asuntoa katselemaan? Kriteereinä olisi, että alue olisi lapsen kannalta turvallinen ja mukava, koulut olisivat suht hyviä (ei täynnä maahanmuuttajia yms, anteeksi rasistisuuteni..) ja hyvät kulkuyhteydet tulisi olla myös. Tulevan työpaikkani sijainnistahan ei ole harmainta hajuakaan, auto minulla kyllä on käytössäni.

Iso kiitos :-) Ainiin, ja Espooseen en mielelläni lähde, eli Helsinki on vaihtoehto nr1 ja hyvänä kakkosena tulee Vantaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valiNNassa :-) Ap

Vierailija
2/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi sinun pitäisi kertoa budjetti, eli kuukausivuokra tai omistusasunnosta maksimihinta. Budjetilla on iso merkitys paikkaa etsiessä.

Haluat varmaan ison kaksion - kolmion? Onko kerrostalo ok, vai tahdotko oman pihan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut viimeiset 15 vuotta eripuolella läntistä

Helsinkiä. Olen yh ja viihtynyt erinomaisesti.

Vierailija
4/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleva kuukausittainen asumisbudjetti. Iso kaksio tai mielummin vielä kolmio (tarkoitus olisi, ettei tarvitsisi muuttaa ainakaan hetkeen, lapsihan aloittaa ensi vuonna jo eskarin joten en halua olla muuttelemassa jatkuvasti).

Ap

Vierailija
5/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä tutustumassa Suomen kaupunkien rikostilastoihin ja mieti, että miksi rankkaat Espoon pois ja valitset Helsingin ja Vantaan.

Niin ja ei niissä maahanmuuttajissa mitään vikaa ole, sitäpaitsi maahanmuuttajia täynnä olevissa kouluissa voisi olla paljon muitakin yksinhuoltajien lapsia, joten lapsesi ei olisi ainut yh-äidin lapsi.

En osaa neuvoa, kun en tiedä, että mitä olet etsimässä (omaa vai vuokraa, kerros vai pientaloa ja millä budjetilla), mutta kyllähän noita vaihtoehtoja on vaikka miten paljon.

Vierailija
6/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila, Kontula, Pukinmäki.

Vierailija
7/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alasi työpaikkoja kenties ole ihan joka oksalla pääkaupunkiseudullakaan. Helsingissä voi mennä kaupungin toiselta laidalta toiselle jopa tunti työmatkoihin suuntaansa, ja tällöin lapsellesi tulisi aika pikät päivät verrattuna siihen että selviät 15 min. työmatkalla. Kunhan koulun alkuun mennessä asetutte sitten johonkin sopivaan paikkaan.

Vierailija
8/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 eurolla saa jo hienon asunnon, siksi ajattelin, että sillä kaksio/kolmio helsingistäkin irtoaisi, mutta olin ilmeisesti väärässä. En usko palkkani olevan mikään huikean hyvä ainakaan aluksi, joten tuon enempään minulla tuskin on yksikseni varaa. Ainakaan aluksi. Joten täytyy katsella sitten sieltä Vantaan puolelta varmaan.

Sinulle, joka kommentoi miksen halua Espooseen, niin vastaus on yksiselitteisesti se, että en halua - sen verran olen pääkaupunkiseudulla oleillut. En jaksa erotella syitä. Espoolla on hyvä maine, mutta mitä sitten, kaikki eivät silti sinne tahdo :-) Ap

Vierailija
9/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen ensin työpaikan etsimistä ja sitten etsimään asuntoa hyvien kulkuyhteyksien päästä. Etenkin, kun olet yh, sinulla on varmasti kiire töistä hakemaan lasta hoidosta. Ettei lapselle tule kohtuuttomat päivät. Mitä vikaa mamuissa on? On varmasti vaikea löytää koulua missä niitä ei olisi. Onneksi Helsinki on kansainvälinen kaupunki. Niissä perheissä harvemmin on alkoholismia tai huumeongelmia. Itä-Helsingissä maahanmuuttajia on varmasti enemmän. Ainakin Vuosaari on siitä kuuluisa ja siellä niitä on jo liikaa. KOuluissa opettajalla menee aika heidän opastamiseen. Ja se on sitten muilta pois.

Tule palstalle uusiksi, kun työpaikka löytyy. Autetaan sitten sinulle asuinalue. Ajattelitko yksityisiä markkinoita? Myös Satolla ja VVO:lla vuokra-asuntoja.

Vierailija
10/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan junaradan tai metron varrelta katsomaan. Työpaikallasi ei ehkä ole parkkipaikkaa ja autolla ruuhkissa ajo saattaa kestää julkista kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan