Elämä on pelkkää työtä. Voimat alkaa huveta.
Kohta tulee vuosi täyteen siitä kun olen tehnyt töitä melkein jatkuvasti, ainakin mielessäni. Teemme vuorotellen pitkää päivää miehen kanssa. Mies lisäksi matkustaa vähintään joka toinen viikko, jolloin myös lasten hoito on kokonaan vastuullani.
Töitä riittää, mikä on sinänsä hyvä juttu ja tähän saakka olen ihan innolla lähtenyt töihin maanantaisin. Viime aikoina olen huomannut, että toivoisin vielä lisää vapaapäiviä. En ehdi ladata akkuja viikonloppuisin, silloin tietenkin on kaikki viikolla kerääntyneet kotityötkin hoidettavana.
Olen väsynyt, ihan fyysiesti, mutta myös henkinen puoli alkaa tulla mukaan. Töissä en pysty keskittymään yhteen asiaan kunnolla vaan pompin työtehtävästä toiseen kun muistankin yhtäkkiä jonkun asian mikä piti hoitaa. Työasiat pyörii iltaisinkin mielessä. Onneksi saan kuitenkin nukuttua hyvin.
Mistä siis voimaa ja energiaa? Loma on onneksi tulossa, mutta luulen, että sekään ei auta. Viikko reissussa lasten kanssa ei ole kaikista stressittömintä vaikka kivaa varmasti onkin. Kaipasin vain ihan joutilasta aikaa ja täytyy myöntää, että päässäni on käynyt typerä ajatus, että pääsisimpä sairaalaan, niin että voisin levätä. En tietenkään toivo sairastumista tms.mutta kotona lepo ei onnistu kuin öisin.
Kommentit (3)
6 tunnin työpäivää tai lyhennettyä työviikkoa, siitä olisi jo paljon apua. Vosin jonain päivänä olla yksin kotona hetken iltapäivällä tai sitten lasten kanssa. Illat ovat niin lyhyitä, niinhän toki muillakin työssäkäyvillä.
Ym. järjestelyt saisivat kyllä vastustelua joka puolelta: kuka tekisi työni töissä, entä tulotaso, 20% prosentin pudotus tuloissa vaikuttaisi kyllä.
Eipä juuri tule harrastettua, olemme tosiaan melkein säännöllisesti vuorotellen töissä pidempään illalla ja enää klo 20 aikoihin ei riitä virtaa lähteä minnekään.
Yritän syödä terveellisesti ja syön vitamiinejakin, mutta ei tunnu tehoavan.
ap.
Kumpi painaa enemmän? Lyhyemmällä työajalla ollessa veroprosentti pienenee ja lasten hoitoaika lyhenee, samoin myös maksut, eikö?
Työ ei saa viedä ihmiseltä terveyttä, täytyy osata pitää puolensa.
Meiltä naisilta vaaditaan nykyään liikaa, koti, lapset ja työ on hoidettava kunnialla.
Liikutko riittävästi, harrastatko jotain?
Kaikki keinot kehiin, millä parannat jaksamistasi!
Miten haluaisit, että asiat olisivat? Mitkä ovat ensiaskeleet sen suuntaiseen elämään? Miltä elämäsi näyttää vuoden päästä, entä viiden vuoden päästä? Mikä on toisin?
On korkea aika reagoida oireisiin ja tehdä muutoksia elämään! Muuten edessä on todellinen uupuminen, sairausloma ja hidas ja tikkuinen voimien palautuminen.