Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teiiä ollut migreeniä?

Vierailija
07.02.2010 |

Kakkosella keskustelu aiheesta .kommentoikaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on migreeni,mutta ei olekyllä ollut noin paha kuin noilla naisilla. Ihmettää se että ne joilla on todella pahaa migreeniä sanoo ettei se ole migreeniä jos on lievempää ja pystyy esim.hoitaa lapset tai muut välttämättömät asiat kohtauksen aikana. Mulla on aurallinen migreeni ja se on migreeni vaikka voissa paistais,vaikka pystynkin tarvittaessa toimimaan.

Ei siis liity näihin naisiin tämä kommenttini mutta esim.täälläon vähätelty jos joku on pois töistämigreenin takia,mutta yllätys,yllätys on kuitenkin av:lla:)))

Vierailija
2/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nähnyt kakkosen ohjelmaa, mutta omalta osaltani voin sanoa, että minulla on todettu vaikea migreeni. Estolääkityksestä huolimatta särkypäiviä on n. 5-15 kuukaudessa. Estolääkitys auttaa kuitenkin sen verran, että migreenilääkkeet tehoavat särkyyn. Ennen estolääkitystä mitkään lääkkeet isoinakaan annoksina eivät tuntuneet tehoavan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtauksia tulee keskimäärin kerran kuussa, mutta välillä on pitkähköjä ryppäitä, jolloin migreenejä voi olla parin viikon aikana 5-8 tai sitten välillä migreeni ei mene ohi ennen kuin saan terv.kesk piikin. Suonensis. hoitoa en ole vielä joutunut ottamaan. Useimmiten migreeni alkaa näköhäiriönä, jolloin otan täsmälääkken ja menee usein sillä ohi, paitsi takaraivo jää araksi ja sattuu esim. aivastaessa tai nostaessa lasta. Raskaana ollessa otan Panadol Zapp 2 tbl ja se usein auttaa samoin kuin täsmälääke. Lääkkeet on mukana kaikkialla, ulkoillessa takin taskussa, kaikkien kassien taskuissa, autossa...

Ohjelman naisilla oli asiallista juttua, osa tuttuakin asiaa. Lähinnä kiinnosti heidän kokemuksensa. Kovaa on joillakin! Täytyy iloita, ettei kuitenkaan itsellä ole niin pahaa kuin ohjelmassa olevilla.

Vierailija
4/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni. Kohtauksia tulee ehkä 10 kertaa vuodessa ja niistäkin suurin osa kesällä. Varsinkin, jos on ukkosta ilmassa, migreeni iskee helposti.

Mä itse tiedän koska kohtaus on tulossa, särky alkaa tietyistä kohdista ohimoilla ja särky kovenee ja kovenee ja kovenee. Ja vatsassa alkaa vellomaan, mutta oksennusta ei tule. Ja tuo on vittumainen olo tila (vihaan muutenkin oksentamista eli..).

Pystyn kyllä tarpeen vaatiessa toimimaan ja olemaan pystyssä, mutta mulla auttaa joko uni (estolääkkeitä tms. ei ole ja särkylääkkeet ei auta) tai sitten, jos makaan pimeässä huoneessa silmät kiinni (yleensä kyllä nukahdan sinne..).

Vierailija
5/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvassamme on,äidilläni ,minulla ,tyttärelläni .ja tyttären pojalla .Minä sain enmimäisen kohtausen 11 vuotiaana .ja se jatkunut elämän varrella.Multa puutui ylä huuli .näkö häiriöitä ja käsien puutuminen .Kun sain tämän viimeisen lapsen ,sain sairaalassa kohtauksen .Lääkäri sanoi hänelläkin on käynyt samoin,ressi vaikuttaa ja paineet. olin tosi tarkoissa tutkimussa silloin .Ei aivo käyrässä näkynyt muuta tulkittiin migreeniksi ,ja sitähän se oli . Onneksi se loppui silloin .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan