Allegisoituminen koirille raskauden aikana
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Raskauden keskivaiheilla huomasin että koiramme alkoivat aiheuttaa minulle allegiasia oireita. Tämä oli siis loppusyksyä joten normaalista siitepölyallergiasta tuskin oli kyse. Loppuraskautta kohti tilanne parani, pystyin jopa trimmaamaan koiraa ilman jatkuvaa aivastelua. Nyt jälleen synnytyksen jälkeen (tammikuun alussa) tilanne tuntuu vain pahenevan. Imurointi kotona hoidetaan kuten ennenkin ellei vielä useammin, koska havaitsin oireet. Olisi mielenkiintoista tietää josko jollain muulla ollut samankaltainen tilanne.
Kommentit (4)
Samoin kävi ystävättärelle. Myös kummityttöni muuten on allerginen.
Minullakin on ollut allergiaoireiden pahenemista raskausl- ja vauva-aikoina. Ehkä keho herkemmin reagoi, ehkä puolustuskyky alempana. Minulla siitepölylle, ei eläimiä.
levittää pölyä entisestään ilmassa. Moni ei pysty eläimestää luopumaan ja allergia pahenee jopa astmaksi, mutta sinnitellään vaan. Mieti omaa terveyttäsi, se on tärkeämpää kuin eläin
Ei vaiskaan, mulle kävi noin synnytyksen jälkeen, oli pakko luopua kissasta. Nyt vuosien jälkeen voin taas pitää kissaa. Ei mullakaan tosin mitään tieteellistä selitystä tälle ole.