On täysin vastuutonta hankkia lapsi elämään sossun tuilla!!!
Niinhän se on. Alkoholistien lapsista tulee alkoholisteja, sosiaalipummien lapsista sosiaalipummeja. Lapset oppivat kotoa mallin, jota hyvin herkästi toistavat omassa elämässään. En voi ikinä ymmärtää vanhempia, jotka elävät kädestä suuhun, kaiken maailman asumistuilla ja toimeentulotuilla. Etenkin ne vanhemmat, jotka eivät edes hae työtä vaan makaavat kotona. Järkyttävä malli pienelle lapselle. Oikein kuvottaa. Täällä äidit kirjoittavat harva se päivä, että ei ole rahaa edes kunnon ruokaan, järkyttävää. Sen pitäisi olla jo peruste huostaanottoon, jos vanhemmilla ei mitään otetta edes oman elämän hallintaan. Mutta suomalainen holhousyhteiskunta vaan ruokkii näitä luusereita.
Kommentit (14)
vain olla voi.
Mitä työtä haet, jos sinulla on kaksi pitkäaikaista sairautta, lisäksi leikkausta vaativa vamma, ei koulutusta, ei työkokemusta? Sairaudet ja vamma tullut lasten hankkimisen jälkeen. Opiskelut olivat hyvässä mallissa. Jäivät kesken.
Puoliso sairastui. Jäi työkyvyttömyyseläkkeelle. Oli hänenkin työtilanteensa hyvä ennen lapsia.
Sossun normi on niin pieni, ettei siitä paljon rahaa mihinkään riitä. Vaikka ei ryyppää eikä shoppaile turhia. Tiedätkö edes paljonko lapsiperhe saa elämiseen sossusta?
Mistä ihminen voisi etukäteen tietää, esim. tulevan onnettomuuden tai sairastumisen? Kukaan ei voisi hankkia lapsia, jos pitäisi olla varma siitä, ettei koskaan sairastu tai vammaudu. Jos esim. opinnot jää kesken sairauden vuoksi, ja lisäksi tulee vammautuminen ja toinen sairaus, niin mitä sitä enää voi kuin sossun tuilla elellä.
Elämänhallinta voi olla kasassa sairaudesta tai vammasta huolimatta. Ei kaikki sossun asiakkaat ole elämänhallintaansa menettäneet. Monet ovat työnsä tai työuransa menettäneet, mutta se ei vielä kerro siitä, etteivät he suoriutuisi vanhempina.
sossun tuilla eläviä, niin miten selität sen, että kaverimme, joka eli koko lapsuutensa sossun tuilla, on nyt hyväpalkkaisessa työssä. Ja me, minä ja mies, joiden perheet eivät saaneet sossusta mitään, olemme nyt sossun tuilla?
Ai niin, mutta se johtuukin sairaudesta ja vammautumisesta. Mutta miksi me sairastuimme ja minä sain vamman? Miksi ei se kaveri sieltä sossunrahaperheestä? Vähän ontuu nyt tämä teoriasi.
Täälä sentään saa ravintoa. Hölmö työtä tekee. Viisas valitsee vähemmän ja elää herroiksi. Monessa maassa ei köyhät elä kuten täälä elää.
Suomessa köyhätkin elävät.
Miksi jokaisen pitäisi hankkia samat asiat kun sinun miehesi hankkii sinulle ap? Olisit tyytyväinen ettei köyhä kansanjoukko ole vaatimassa sinun omaisuutta itselleen hiilihangoin ja lapioin.. Olisit kiitollinen. Sieltä mistä minä olen kotoisin rikkaat hirtettiin suorassa televisio lähetyksessä.
Jokaisella av-mammallahan on ollut hyvät tulevaisuuden suunnitelmat, mutta kun sitten yks kaks tullutkin paha sairaus ja yllättäen miehelle kanssa. Näitä traagisia tapauksia vain av:lla pilvin pimein. Veikkaan, että edellä kirjoittaneista monella se pitkäaikainen sairaus taitaa olla masennus monien ongelmien päätteeksi... Itse olen opiskellut monta vuotta hyvään ammattiin. Opiskeluaikoina siivottu työksi ja paljon kaikkea ei niin kivaa työtä. Tämä malli tullut vain ja ainoastaan vanhemmilta.
Mutta opiskeluaikan sen huomasi. Koulutettujen lapset kouluttautuvat. Mutta kiitos av-mammoille! Aina kun tarvitsen tukea itsetuntooni, ei tarvitse kuin avata muutama aloitus tällä palstalla, niin huomaa kuinka onnekas olen :)
Aivan oksettava ajatustapa sinulla AP.
Ettäkö oikein huostaan pitäisi ottaa lapset niiltä jotka elää tuilla...huh huh
Eli siis se,että on kotiäiti siihen asti,että lapsi on 3,on mielestäsi väärin? Vaikka siitä eteenpäin maksaa veroja joka palkasta monia kymmeniä vuosia!
Ole vaan iloinen,että yhteiskuntamme on tällainen.
Joskus saatat itsekin tarvita sitä.
tiedän lähipiiristä muutaman äidin jotka ihan julkisesti sanovat että ei kannata hakea töitä koska kaiken maailman etuisuuksia saa niin paljon. tulee sellainen olo, että onko yhteiskunnassa jotain vikaa jos tällainen ajatusmaailma voi jollain olla.
siinähän maksatte veroja kaksin verroin. Meidän ja vielä lasten erikseen. Siitähän se lysti lähtee :D
Pällit aus teks teks teks teks aus teks teks !!
jonkun hikiset pari sataa euroa opintotukea ja asumistukea ja on velvoitettu ottamaan opintolainaa elääkseen jos työttömät tienaa tonnin makaamalla sohvalla. Ei vaan voi käsittää. Jos jokin asia ruokkii luusereita niin se on meidän yhteiskunta.
että miten näillä kaikilla tuilla elävillä on oikeastaan varaa surffata näin paljon internetissä?
Mitä kaikkea se sossu oikein nykyään maksaakaan? Saako tietokoneen hankintaankin nykyään avustusta ja maksetaanko kuukausittainen laajakaista kaikille pyytäville?
En ole koskaan saanut muuta avustusta kuin opintotukea, en siis tiedä näistä systeemeistä. Olisi mukava, jos joku voisi hieman selittää?
Tietenkin poikkeus vahvistaa säännön.
Mutta omien vanhempien malli jatkuu pitkälti lasten elämässä. Aina tietenkin on poikkeuksia suuntaan tai toiseen.
Mutta kyllä minuakin ketuttaa, että kotona makaamalla voi tienata ruhtinaallisesti, oikeasti jo tietää kaikki mitä sossusta saa ja osaa pyytää niin sieltä saa hirveäasti rahaa.
Aikanaan ennen esikoista olin työssä ja kun sitten menin hakemaan työttömyyspäivärahaa, niin en sitä saanutkaan kun olin kuulem. ollut liian huonolla palkalla töissä. Jos olisin ennen esikoista lorvinut kotona olisin saanut työttömyyspäivärahaa. Mulle sanottiin suoraan työkkärissä tai kelassa, että mitäs menit töihin.
Kyllä suututti, että työntekoni näin "palkittiin"
Kuitenkin kun olin töissä, sain sen jälkeen suurenpaa äp-raha akuin perusäp raha oli.
Edelleenkään en tajua miten tuo oli mahdollista.
mennä töihin, työmatkaa kenties yli tunti suuntaansa (nyt ei saa aina läheltä työtä), työtä varten hankittava auto, lapsille tulee pitkä maksullinen hoitopäivä jne.
Ja tuosta raatamisesta maksetaan vähemmän (kun huomioi vielä ylimääräiset kulut lasten hoitopaikka, auton kulut) kuin kotona olemalla niin eipä siinä monella ole vaihtoehtoa.
Monessa työpaikassa on valitettavasti niin huono palkkaus ettei kannata mennä töihin. Ei ole mitään mieltä raataa 1000 € kuukausipalkalla, lapset hoidossa 11-12 tuntia päivässä
Kansalaispalkka olisi ratkaisu tähän. Sosiaalituet lakkautettaisiin suurelta osin ja jokaiselle maksettaisiin tietty summa kuukaudessa. Se kannustaisi menemään myös siihen huonopalkkaiseen työhön koska palkkahan olisi ihan hyvä kun huomioidaan kansalaispalkka + vaikka 1000 €, kuukaudessa olisi jo ihan kiva raha. Näin olisi ihmisillä kulutettavaakin enemmän mikä taas nostaisi kansantalouttamme.
Kansalaispalkkajärjestelmä tulisi myös edullisemmaksi kuin nykyinen järjestelmä.
tiedän lähipiiristä muutaman äidin jotka ihan julkisesti sanovat että ei kannata hakea töitä koska kaiken maailman etuisuuksia saa niin paljon. tulee sellainen olo, että onko yhteiskunnassa jotain vikaa jos tällainen ajatusmaailma voi jollain olla.
Tietokoneet ja Internet ovat halpoja. Internet sisältyy jo usein vuokraan ja jos ei niin netin saa alle 10 €/kk. Onko mielestäsi kallista?
Laske myös hyödyt
- ilmaiset puhelut ja kirjeet
- tieto saatavilla ilmaiseksi
- ilmainen myyntimahdollisuus, ei kalliita kirpputoripaikkamaksuja
- netissä on nykyään kaikki tarjoukset, ilmaisia risteilyitä, lennot 1 snt/kpl jne.
Köyhällä nimenomaan pitää olla netti jos haluaa säästää!
Ja käytetyn netinkäyttöön kelpaavan tietokoneen saa vaikka ilmaiseksi jos kyselee vaikka tutulta vanhaa konetta tms. Vanhat koneet toimii oikein hyvin mutta myyntiarvoa niillä ei ole. Muistinlisäys 20 € niin saa nopeutta koneeseen jos tuntuu liian hitaalta.
että miten näillä kaikilla tuilla elävillä on oikeastaan varaa surffata näin paljon internetissä?
Mitä kaikkea se sossu oikein nykyään maksaakaan? Saako tietokoneen hankintaankin nykyään avustusta ja maksetaanko kuukausittainen laajakaista kaikille pyytäville?En ole koskaan saanut muuta avustusta kuin opintotukea, en siis tiedä näistä systeemeistä. Olisi mukava, jos joku voisi hieman selittää?
Jos opiskelee tai perheessä on koululaisia niin netti on melkeinpä välttämättömyys. Jo koulun tiedotteet tulee sähköpostiin ja lapset tarvitsevat tietokonetta nykyään koulutöihin.
provoilijoiden lapsista provoilijoita jne.