Auttakaa sokerilakkoon!
Olen aina ollut sellainen sokerihiiri, mutta raskaudesta lähtien (lapsi nyt 1v 3kk) olen syönyt aivan joka jumalan päivä mahdottomasti sokerisia herkkuja. Suklaata, kanelikorppuja, keksejä, pullaa, banaanilastuja, suklaariisikakkuja jne.
Normipäivänä voin helposti vetää normaalien ruokailujen lisäksi vaikka 6 isoa kanelikorppua, puolikkaan suklaalevyn, pari kourallista banaanilastuja ja 5 keksiä.
Sukulinjassani on vaikeaa diabetesta, eli olisi syytä nyt ryhtyä rankalle vähennyskuurille! Muuten syön todella terveellisesti ( ei ikinä mitään eineksiä), salaatteja, paljon hedelmiä, 2 lämmintä ruokaa jne. Vain tuo sokeri vaivaa.
Auttakee naista hädässä!
Kommentit (13)
Älä syö mitään, missä on lisättyä sokeria. Kerro tästä myös kaikille, jotka teidän taloudessa käy kaupassa. Viikon lakon jälkeen voit alkaa jotain lisäilemään, jos vielä tekee mieli. Ja syö lakon aikana kunnon ruokaa tarpeeksi.
muuten kuin pidättäytymällä sokeria sisältävistä tuotteista vähintään viikon verran täysin ts. ei edes hedelmiä tai mitään makeutusaineita sisältäviä ruokia/juomia jne. Sen viikon kun jaksaa niin jo on helpompaa.
Yritän maanantaista aloittaa aluksi ainakin viikon sokerilakon. Mutta, hedelmistä en kyllä voi luopua. Sitten hajoisi kyllä pää ihan totaalisesti. Sokerin tarve on mulla niin kova että skitsoilen sitten varmaan jo heti ekan päivän illasta. Toivottavasti tämä onnistuisi.
hedelmistä et edes viikoksi voi luopua. Ne vaan ylläpitää sitä himoa kun niissä on kuitenkin paljon sokeria. Viikko on TOSI lyhyt aika kuitenkin ja jos projektiin haluat ryhtyä niin sinnillä vaan läpi kunnolla.
Kannattaisi jättää viikoksi myös vaalea leipä.
Pidättäydy tosiaan kaikesta, missä LISÄTTYÄ sokeria.
t.2
Syön päivittäin (laitetaan nyt vaikka tästä päivästä) aika paljon hedelmiä, esim. 4 mandariinia, banaani, appelsiini, omena mennyt tänään ja varmasti otan vielä jotain ennen unille menoa.
Vaaleaa leipää en syö nytkään.
t.Ap
Ei kestä kuin viikon pari, ja makea makuna rupeaa ensin tuntumaan vieraalta ja sitten ällöttämään.
Itse en syö makeaa missään muodossa, en tiedä onko tervettä sekään.
Sokeria, hunajaa, karkkeja, leivoksia, pullia, suklaata en vain voi syödä. Hedelmiä syön, paitsi en banaania, se on liian makeaa.
Maistuu pahalle ja se jälkimaku makeasta kitalaessa on ihan hirveä.
Suolaista tosin syön sitäkin enemmän..
menossa mulla nyt ja eka arkiviikko takana. Viikonloppu on paha, kun olen tottunut syömään tolkuttoman määrän silloin herkkuja. Pikkuhiljaa viikonlopun herkuttelu lipsui koko viikon kestäväksi naposteluksi.
Minä ite lähdin kaverin "vetoon" mukaan ja ihan oman "kunniani" takia olen syömättä herkkuja. Eli haasta kaveri mukaan, pikku veto tms..
Jos jotain päätän sen myös pidän. Eka päivä oli ihan tuskaa, toinen päivä helpompi. Nyt viikonloppuna on tehny mieli kovasti taas, mutta luulen seuraavien viikkojen olevan "helppoja"
Ja päätin jatkaa tästä taas sitten, et viikonloppuna yhtenä päivänä vain.
Mullakaan ei ole ongelmia painon kanssa BMI 19
Liikun paljon, syön terveellisesti muuten.
Tee päätös ja pysy siinä, vaikka kuinka tekis mieli. Siitä se lähtee, ei muuten.
Ite "kiusasin" ja testasin itteäni tänään ku oltiin kylässä, oli korvapuustia, kääretorttua, keksiä, karkkia, sipsiä, jatskiä ja mitähän vielä. Istuin koko kahvittelun pöydässä, join teekupin =) Olen aika ylpeä itestäni, eikä edes tehny tiukkaa olla ottamatta pienen pientä kakkupalaa.
Sullahan on hyvin sujunut! Tsemppiä loppukuulle :)
T.Ap
P.S. Pitäisikö sitten kuitenkin aloittaa jo huomenna kummipojan synttäreillä..Hmm..
hedelmät/marjat pitäis jättää?? Terveellisiä, vitamiineja..
Eihän tolkutonta määrää niitäkään, mutta eiköhän se hedelmän oma sokeri ole ihan hyväksi.
Lisättyä sokeria taas on hyvä välttää ja irtiotto sokeriruoista tekee hyvää.
salaattiaineksissa ei ole niin paljon sokeria. Käypä huviksesi katsomassa finelin sivuilla vaikka banaanin ravintoarvot niin näet kuinka paljon sokeria se sisältää.
Kyllä se viikko menee salaatillakin. Saathan kuitenkin muuten syödä suolaisia.
ja ainoastaan sen himon taltuttamiseksi. Juuri noin kuin joku kertoi ylempänä niin kun tarpeeksi välttää alkuun sokeria niin se alkaa maistua pahalta kun sitä sitten saa, eikä sitä tee enää mieli.
Hedelmien sokeri ylläpitää vain tätä himoa. Onhan ne terveellisiä muuten, sitä en kiellä.
Niin ja siis painon kanssa minulla ei ole mitään ongelmia (BMI 21), että tsempatkaa muuten sokerin vaaroilla pelotellen :)