Millaista zumba on?
Minulla ei ole oikein rytmitajua ja kaikki improvisaatiot ym. on kauhistus. Tarkat askelkuviot onnistuu mallista katsomalla. Selviäisinkö zumba-tunnista enkä näyttäisi naurettavalle?
Kommentit (2)
Ite tykkään just niistä rytmeistä ja askelkuvioista. Improvisaatiot? Aii, niitä sais mun mielestä tanssitunneilla olla paaaaljon enemmän, eihän me niitä tehdä ikinä!
Zumba ei siis mulle riitä liian vähäisen tanssillisuutensa takia. Mutta sen liikeradat ovat tosiaan mukavan monipuolisia ja rasittavat koko kroppaa hyvällä tavalla.
eli tarkoitus on että koreografia on tarpeeksi helppo jotta saa keskittyä liikeitten tekemiseen. Niissä kun on tarkoitus enimmäksen keskittyä lihasten käyttöön, ei tanssiin. Tanssitunnit on sitten erikseen :-)
...sanonpa silti, että kokeile ihmeessä!
Ite tykkään just niistä rytmeistä ja askelkuvioista. Improvisaatiot? Aii, niitä sais mun mielestä tanssitunneilla olla paaaaljon enemmän, eihän me niitä tehdä ikinä!
Zumba ei siis mulle riitä liian vähäisen tanssillisuutensa takia. Mutta sen liikeradat ovat tosiaan mukavan monipuolisia ja rasittavat koko kroppaa hyvällä tavalla. Mene ihmeessä tunnille kokeilemaan: kun alkeistason tunnista aloitat, niin sehän on opettajan tehtävä huolehtia siitä, ettei kukaan putoa kyydistä tai koe näyttävänsä naurettavalta. Pärjäät ihan varmasti.
Ja toinen juttu: useita lajeja kokeilleena voin kertoa, että se oman kehityksen näkeminen vasta hyvältä tuntuukin. Alussa oon ite näyttänyt useinkin totaaliselta tampiolta, mutta muutaman kerran jälkeen peilikuva alkaa käyttäytyä sulavammin... :)
Älä arastele. Sekaan vaan, hauskaa siitä tulee!