Miten pitkät hiukset helpoiten/kätevimmin kiharoille?
Kommentit (8)
kiharat pysyy päässä vaikka 5 päivää, tosin siinä vaiheessa on jo niitä vissin jo viimeistään pakko pestä;)
mutta jos haluan siistimmät ja säännöllisemmät kiharat, olen käyttänyt sellaista spiraalikiharrinta. on suhteellisen nopea ja saa useammanlaisia kiharoita riippuen siitä miten päin hiustupsun siihen käärii.
minulla on monenlaisia kihartimia - heräteostoksia yleensä - mutta tätä olen pitänyt toimivimpana.
ilman mitään muita aineita suihkutat Redkenin Heat Memory Styler suihketta, rullaat lämpörullan ja annat vaikuttaa noin 30 min. (kun rullat ehtivät jäähtyä jo päässä niin kiharasta tulee kestävämpi). Ei mee kuin 10 min. rullien laittoon ja sitten voikin puuhailla jotain muuta sen ajan.
Itselläni ongelma tosin on, kun mulla on pitkät ja paksut hiukset, että joudun laittamaan rullat kahdessa osassa. Se yksi lämpörullalaatikollinen rullia on liian vähän mun hiuksiin.
Googlasin myös ja siellä joku kehui foliorullia. Olis ainakin helppo tehdä...
Mullakin on hiuksia ihan älyttömästi ja kihartaminen kaikenlaisilla vekottimilla kestää ikuisuuden.
ap
ilman mitään muita aineita suihkutat Redkenin Heat Memory Styler suihketta, rullaat lämpörullan ja annat vaikuttaa noin 30 min.
Käytätkö niitä ihan tavallisia lämpörullasettejä? Niitä, joissa rullat ovat melko pieniä. Tuleeko niistä nätit kiharat? Ei mitään mummokiharoita. Laitatko eri kokoisia rullia sekaisin, vai jotenkin järjestelmällisesti?
Ei-ap, mutta asiasta kiinnostunut.
Katalyyttikihartimella....eli sellaisella kaasukäyttöisellä johdottomalla kihartimella. Tähän meni aikaa n.15min.
Eli ei periaatteessa paha, mutta nykyään vien samassa ajassa lapset tarhaan, eli jostain oli tingittävä.
Ei tosin kiharoista...;)
Eli olen itselleni havainnut toimivimmaksi sellaisen (variaatioita käyttäen)...yöksi "sormikiharat".
Laitan siis illalla 3-5 pientä nutturaa päähäni, riippuen hiusten pituudesta ja kuinka kiharaksi haluan hiukset.
Ja riipuen siitä kuinka kestävät kiharat haluan, kostutan ennen nutturan laittoa hiuksia vedellä tai spray-hoitoaineella.
Jos laittaa vettä, ei tule ihan niin voimakkaat...fiiliksen mukaan.
Vettä kannattaa laittaa niin, että ihan vaan hanan alla kostuttaa kätensä ja vetää hius'soiron käsiensä läpi.
Koska nuttura on tiukasti sidottu, ei se ehdi kuivua yön aikana, ja avattaessa aamulla, kihara oikenee. Eli vettä todella kevyesti!!
Mitään muotoiluainetta ei kannata tässä vaiheessa laittaa. Itse ainakin saatan hieman harjaamalla tasoittaa aamulla hiuksia, jolloin kiharaa joko aukenee tai pörrööntyy.
Eli tässä muotoiluaineena toimii parhaiten joku hiuksiin jätettävä hoitoaine.
Aluksi vaatii hieman totuttelua nukkua "sarvet" päässä, mutta ei kannata tehdä niistä kovin tiukkoja/umpikovia.
Ja itse laitan ne niin ylös, että ne eivät haittaa nukkumista, käytännössä päälaelle. Tämä siis onnistuu, kun on oikeasti pitkät hiukset.
Itselläni tämä kiharanlaitotekniikka on jalostunut 10 vuoden aikana, mitä olen kihartanut ennen työaamuja...
Kaikki kihartimet ja lämpörullat on kokeiltu.
Aina vaan yrittää keksiä itselle helpoimpia ja nopeimpia tapoja laittaa kiharat.
Samalla tavalla olen tehnyt tyttärelleni kiharat n.2,5 vuotiaasta asti. En toki joka päivä! ;)