Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tyypillinen (kesä)lomanne lapsiperheenä?

Vierailija
05.02.2010 |

Matkustatteko? Kotimaassa vai ulkomailla? Menettekö mökille? Käyttekö sukulaisissa? Vai vietättekö leppoisaa aikaa kotona?

Kuinka paljon kesälomaanne menee rahaa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa kaikkien elämää olemalla vittumainen äitipuoli.

Jos olisin vittumainen äitipuoli, en pitäisi mitään lomaa lasten kanssa, enkä tekisi mitään niistä asioista, mitä lomilla teemme.

Se on taas ihan toinen juttu, että lapsilandia-asioista en niin hirveästi välitä, ts. huvipuistoissa jonottamisesta. Pitääkö niistä kukaan aikuinen? Siis kyllä mä sen ymmärrän, että lasten ilosta voi saada tyydytystä.

Vierailija
22/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa kaikkien elämää olemalla vittumainen äitipuoli.

Jos olisin vittumainen äitipuoli, en pitäisi mitään lomaa lasten kanssa, enkä tekisi mitään niistä asioista, mitä lomilla teemme.

Se on taas ihan toinen juttu, että lapsilandia-asioista en niin hirveästi välitä, ts. huvipuistoissa jonottamisesta. Pitääkö niistä kukaan aikuinen? Siis kyllä mä sen ymmärrän, että lasten ilosta voi saada tyydytystä.

Ihan hauskaahan niissä on, ilman muksujakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten kanssa... lisäksi se huvipuistokin voi olla toinen. Siis esim. jos minä menen aikuisporukassa huvipuistoon, menen pelaamaan, ampumaan tms. mutta jos lapset ovat paikalla, tehdään niitä tietysti niitä juttuja, mitä lapset haluavat.

Ja jos toinen lapsi on yli 120cm pitkä ja toinen alle, niin sitten toisen kanssa odotetaan ulkopuolella, kun toisen kanssa mennään laitteeseen.

ap

Vierailija
24/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten kanssa... lisäksi se huvipuistokin voi olla toinen. Siis esim. jos minä menen aikuisporukassa huvipuistoon, menen pelaamaan, ampumaan tms. mutta jos lapset ovat paikalla, tehdään niitä tietysti niitä juttuja, mitä lapset haluavat.

Ja jos toinen lapsi on yli 120cm pitkä ja toinen alle, niin sitten toisen kanssa odotetaan ulkopuolella, kun toisen kanssa mennään laitteeseen.

ap

tykkään touhuta lapsien kanss, vaikka sitten huvipuistossa.

Vierailija
25/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä lapsen mukaan laitteisiin.

Vierailija
26/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2+3. Esim viime kesänä kävimme huvipuistossa ja menimme sitten sukulaisten mökille samalla reissulla. Rahaa meni n.300e. Edellisinä kesinä on oltu kotona ja kahtena kesänä oltu tuetulla lomalla. Nyt meillä on lomat aivan eriaikaan ja katotaan nyt mitä sitten tehdään.. Todenäköisesti käydään kumpikin lasten kanssa jossain pikku reissu oman lomamme aikana. Sitten näkee.. Rahaa ei mene paljon, kun sitä ei ole.

Vierailija
27/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekään lomalla tavallista enemmän riitaa?

Vierailija
28/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minä olen opettaja ja mies on jo viime lamasta lähtien vaihtanut kesälomarahat vapaaksi. Eli meillä on yhteistä lomaa juhannuksesta koulujen alkuun. Lapset ovat tällä hetkellä 9v ja 7 v.

Käymme aina yhden lomamatkan, yleensä automatkaillen Europpaan, joko omalla autolla tai lennetään ja vuokrataan auto. Matkalla ollaan kolme viikkoa.

Sitten käymme aina maalla, anopin kotitilalla lehmiä ihmettelemässä ja ehkä heinätöissä. Seillä olemme viikon.

Sitten olemme vanhempien mökillä yhden viikon. Sellaista järvenranta mökkeilyä, mattojen pesua ja marjastamista.

Loppu pari viikkoa olemme aika lailla kotosalla; veneillen, rannalla, lintsillä, fillariretkillä...Helsinki on niiiiin kaunis kesällä!

Vierailija
29/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha jäi käsittelemättä.

Olemme aika pihejä ihmisiä, eli matkustamme halvalla. Nytkin kun varaan hotelleja ensi kesäksi, on tärkeintä se, että siellä on uima-allas ja oma keittiö, jossa voi tehdä itse ruokaa. Ei ole siis kovat kriteerit.

Tuo ulkomaan reissu maksaa aina aika lailla tarkalleen 3000 euroa.

Kotimaassa ei mene rahaa kuin bensoihin.

Emme riitele lomilla. Olemme muutenkin tällainen perhe, joka on tosi paljon yhdessä 24/7.

Vierailija
30/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä lapsen mukaan laitteisiin.

avustajaa kaivattaisiin :)

Itse en vain erityisesti tykkää huvipuistossa olemisesta. Yksi syy on todennäköisesti se, että meillä on - toistaiseksi - todella ollut kesälomaa vain se 2 viikkoa ja se käytetään täydellä teholla lasten viihdytykseen.

Usein kaipaisin kuitenkin vähän itsekin lepoa, koska sen 2 viikon jälkeen on taas paluu töihin takaisin. Lisäksi siihen kahteen viikkoon sisältyy aina matka ulkomaille, eli pakkaamista, matkustamista ja stressiä. Väsyneitä lapsia ja väsyneitä aikuisia.

Mökkiä meillä ei ole, vaan vaihtoehdot ovat oikeastaan tyyliin kotona tai matkustelua (kotimaassa tai ulkomailla).

ap

Vierailija
31/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellekään lomalla tavallista enemmän riitaa?

mies yleensä on tyytyväinen muuten lomaan, paitsi että hän ei huomaa, miten stressaavana minä sitä pidän. Ja sitten kun tullaan lomalta ja olen ihan kuollut ensimmäisen työviikon (kunnes palaudun), hän on ihan hämmentynyt.

ap

Vierailija
32/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin kun varaan hotelleja ensi kesäksi, on tärkeintä se, että siellä on uima-allas ja oma keittiö, jossa voi tehdä itse ruokaa. Ei ole siis kovat kriteerit.

Tuo ulkomaan reissu maksaa aina aika lailla tarkalleen 3000 euroa.

Vaikka mekin teemme paljon itse ruokaa, lapsille ei riitä pelkkä uima-allas viihdykkeeksi. Joten siihen edes takaisin liesuamiseen ja matkan päällä syömiseen (+ tankkaamiset) menee aika lailla rahaa.

ap

Vierailija
33/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laukkaa pitkin huvipuistoja jos se on niin kamalaa? Itseäni nuo eivät stressaisi, mutta jos niin olisi, aukaisisin kyllä suuni kun lomaa suunnitellaan.

Vierailija
34/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole laskenut budjettiin mukaan ruokaa tai huvipuistolippuja tai muita vastaavia. Koska samalla lailla kulutamme rahaa kotonakin, käymme paikoissa, ajamme ympäriinsä ja syömme jätskiä, eli se ei ole ns. menoa.

Varasin lennot Ateenaan juuri ebookersin kautta. Koko perhe lentää n. 700 eurolla.

Vaihdamme hotellia pariin otteeseen, hotellit olen etsinyt booking.comin kautta. Viikko kussakin hotellissa maksaa 500-600 euroa.

Auton vuokraus maksaa tuolta 2,5 viikolta reilu 600 euroa. Bensoja en laske, koska ajelemme paljon kotimaassakin.

Eli jälleen tulee hinnaksi 3000 e.

Nytkin kun varaan hotelleja ensi kesäksi, on tärkeintä se, että siellä on uima-allas ja oma keittiö, jossa voi tehdä itse ruokaa. Ei ole siis kovat kriteerit. Tuo ulkomaan reissu maksaa aina aika lailla tarkalleen 3000 euroa.

Vaikka mekin teemme paljon itse ruokaa, lapsille ei riitä pelkkä uima-allas viihdykkeeksi. Joten siihen edes takaisin liesuamiseen ja matkan päällä syömiseen (+ tankkaamiset) menee aika lailla rahaa. ap

Vierailija
35/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laukkaa pitkin huvipuistoja jos se on niin kamalaa? Itseäni nuo eivät stressaisi, mutta jos niin olisi, aukaisisin kyllä suuni kun lomaa suunnitellaan.

stressaavaa. Lapset kyllä tykkäävät ja mies eli isä haluaa tietysti tarjota heille unohtumattomia kokemuksia.

Olen vain tosiaan pohtinut sitä, miten näin tulevaisuudessa tullaan kesälomat järkkäämään, kun sitten on vauva. Tiedän kyllä suunnilleen, miten monet ystävät kesälomaa lasten kanssa viettävät, mutta heidän "mallinsa" ei meille oikein istu. Siksi kyselen täältä vähän perspektiiviä.

ap

Vierailija
36/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaavaa. Lapset kyllä tykkäävät ja mies eli isä haluaa tietysti tarjota heille unohtumattomia kokemuksia.

Olen vain tosiaan pohtinut sitä, miten näin tulevaisuudessa tullaan kesälomat järkkäämään, kun sitten on vauva. Tiedän kyllä suunnilleen, miten monet ystävät kesälomaa lasten kanssa viettävät, mutta heidän "mallinsa" ei meille oikein istu. Siksi kyselen täältä vähän perspektiiviä.

ap

Vierailija
37/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä av:ta....

Vierailija
38/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole laskenut budjettiin mukaan ruokaa tai huvipuistolippuja tai muita vastaavia. Koska samalla lailla kulutamme rahaa kotonakin, käymme paikoissa, ajamme ympäriinsä ja syömme jätskiä, eli se ei ole ns. menoa.

mutta itse olen tosiaan laskenut ne menoksi. Muutenhan me pääsemmekin edullisemmin kuin tuo 4000 euroa - n. 10 päivää.n

Laskin tonnin lentomatkoihin senkin takia, että siihen mahtuu sitten mukaan lentokentältäkin ostetut eväät ja juomat. Me ostamme myös aika usein ebookersilta - ihan riippuen siitä, missä on edullisinta.

ap

Vierailija
39/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti VÄHEMMÄN asioita! Haluaisin nukkua paljon. Haluaisin uida välillä itsekin, en vain uittaa lapsia ja juosta n. 30 kertaa peräjälkeen liukumäkeen ja alas (Huom: VÄLILLÄ myös itse - se ei tarkoita, että KOKO AJAN vain minä yksin).

Haluaisin syödä muutakin kuin ranskalaisia perunoita ja friteerattuna nuggetteja. Joku wokkiruoka tai mikä tahansa kevyempi kävisi. Sen ei tarvitse olla mitään yyberkulinaristista!

Voisin käydä sen 10 päivän aikana jossain "lapsille tarkoitetussa" esim. vaikka 3 kertaa. Muina päivinä voisimme oleilla, kenties jossain lapsiystävällisessä paikassa, jossa lapset voisivat jossain määrin itsenäisestikin (turvallisesti!) liikkua. Joskus olisi kiva vaikka vain maata edes muutama tunti uima-altaalla tai rannalla - lapset tietysti mukana.

Kunhan ei olisi melkein jokaiselle päivälle aikaista herätystä, tavaroiden pakkaamista ja johonkin uuteen "lapsikohteeseen" suunnistamista tyyliin 2h moottoritietä, sitten tunti jonotusta jne. ja illalla takaisin. Tai että mennään uima-altaalle, jossa ei saa olla rauhassa kuin vessassa, koska pitää koko ajan juosta ylös-alas vesiliukumäkeä.

ap

Vierailija
40/51 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa maattua rannalla niidne omienkaan lasten kanssa. Ja miehesi kanssa sun pitää jutella, ei minustakaan joka päivä tarvitse jossain huvipuistossa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä