Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodista ja oksennustaudista

Vierailija
04.02.2010 |

eli jäi todella vaivaamaan päiväkodin henkilökunnan käytös, vaikka saattoi olla oikeutettuakin. Juttu meni näin: nuorimmainen alkoi oksentaa myöhään eilen illalla, minulla tärkeä työjuttu tänään. Sain oksentelijan mummolle hoitoon ja vein kaksi muuta hoitoon. Töihin. Klo 15.30. puhelin soi ja keskimmäisen hoitaja soittaa, että tämä oksentaa. Sanoin, että tulen heti. Hoitaja siihen, että tulekin heti, täällä on teidän lastanne varten nyt toinenkin hoitaja joutunut jäämään töihin, kun poikamme oksentelee kaikkialle. Lähdin heti. Kaksi TODELLA tuimaa tätiä vastassa. Pyysin heitä sanomaan esikoisen hoitajalle, että eivät tule huomenna hoitoon. Siihen toinen hoitaja totesi, että juu, ei TODELLAKAAN tule huomenna hoitoon, senhän sanoo järkikin. Ja varavaatteetkin oli oksennettu, pussi tyyliin paiskattiin minulle.

Minusta käytös oli kamalaa, varsinkin poikaa kohtaan, joka oli kipeä.

Myönnän, että ehkä viisainta olisi ollut jäädä kotiin koko porukan kanssa, "odottelemaan" josko joku muukin sairastuisi. Mutta sekin tuntuu oudolta, koska kaksi muuta oli aamulla aivan kunnossa ja kipeälle saatiin hoitopaikka. Piti vain saada purkautua, harmitti niin. Kai sitten ensi kerralla pitää jäädä kotiin, eikä levittää tautia. Tällaisesta ajattelusta ainakin luulen tätien kiukun johtuneen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisainta ollut, mutta mikäli palstaa seuraa, niin valtaosa av-mammoista vie muut lapset aina hoitoon, vaikka olisivat itse kotona sairaan lapsen kanssa.

Oiskohan tuossa ollut enemmän kiire vaan päällä ja olet tehnyt tulkintoja siksi, että podet huonoa omaatuntoa?

Vierailija
2/4 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on enemmän kuin kerran käynyt niin, että yksi lapsi oksentaa ja muut selviää ilman tautia. Meillä vaan jäädään kaikki kotiin ihan siksi, ettei muita hoitajia ole.

Ja jos kerran äiti tai isä on kotona, kaikki muutkin lapset voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on enemmän kuin kerran käynyt niin, että yksi lapsi oksentaa ja muut selviää ilman tautia. Meillä vaan jäädään kaikki kotiin ihan siksi, ettei muita hoitajia ole. Ja jos kerran äiti tai isä on kotona, kaikki muutkin lapset voi olla.

vaikka lapset eivät sairastuisikaan itse, he tartuttavat. Oksennustaudit tarttuvat hyvin herkästi ja oireettomatkin tartuttavat jo.

Joten jos yhdelle lapsista on korvaava hoitopaikka, kannattaisi muutkin viedä sinne, eikä tuoda tartuttamaan päiväkotiin.

Mutta tuollainen toiminta ON kamalan yleistä ja sen vuoksi en ihan jaksa uskoakaan, että ap:tä on niin siitä moitittu...

-2-

Vierailija
4/4 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen taitaa olla oikeassa, minulla oli asiasta huono omatunto.