Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavaa tehdä miehelle ruokaa...

Vierailija
04.02.2010 |

Ruuassa EI saa olla sipulia, kasviksia/vihanneksia, tomaattimurskaa tms, tiettyjä mausteita...

Kyllähän noita varmaan lisääkin on mutta nuo nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Itse tykkään todella paljon sipulista/valkosipulista, kasviksista ja muusta tuollaisesta. Kerran laitoin kanakastikkeen sekaan kuutioitua paprikaa ja sipulia (todella vähän), mies ei edes maistanut. Sama homma makaronilaatikon kanssa, jossa oli kuutioitua sipulia. Tosin ei ollut kotona kun tuon ruuan tein eikä mitenkään voinut juustokuorrutteen alle nähdä että laatikossa oli sipulia, haistoiko sen sitten, en tiedä..

Alkaa vaan tympimään nuo samat ruuat, aina saman makuisena. Olisi kiva kun ruuassa itsessään olisi kasviksia, ei tarvitsisi niitä erikseen lämmitellä yms, mutta mitäpä muuta vaihtoehtoakaan mulla on, voishan sitä tietty ilmankin olla jos oikein laiskaksi rupeaisi.

Aluksi ihmettelin mikä miestä vaivaa kun ei siedä mitään terveellistä tai ruokia missä on vähänkin enemmän makua, kaikki super rasvainen ja suolainen kyllä kelpaa. No syy selvisikin kun aloimme vierailemaan hänen äitinsä luona. Ei se ihme ole että mies on niin nirso. Äitinsä tekee ruuat rasvaan ja kermaan, pöydässä ei minkäänlaista vihreää, ei edes kurkkua/tomaattia, puhumattakaan salaatista. Ruuissa ei teitenkään juuri mitää suolan ja pienen pippurin maun lisäksi.

Ole mietiskellyt että mites sitten jos lapsia saadaan. En todellakaan halua heistä noin nirsoja ruuan suhteen. Mutta miten voin heitä opettaakkaan syömään erilaisia ruokia?

Täytyykö tässä tosissaan ruveta tekemään itselle ja miehelle omat pöperöt jotta saisi syödä välillä muutakin kun makkarakastiketta,jauhelihakastiketta,kanakastiketta pelkällä kermalla yms... Esim. keittoja kaipaan niin suuresti ettei mitään rajaa..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen kun huomasin että mies kuitenkin tykkää todella paljon aurajuustosta, suolakurkuista/kurkkusalaatista sekä valkosipulilevitteestä, en oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Nuo mm. ovat juuri sellaisia mitkä ymmärtäisin ettei niistä tykkää, monet eivät tykkää esim. aurajuustosta tai kurkkusalaatista. Mutta tämä vetelee niitä ettei mitää. Tosin valkosipulia ei saa laittaa mausteena minnekkään, vain tuo levite leivän päällä kelpaa.

Ap

Vierailija
2/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä oikein olette?

Nyt vaan rupeat tekemään ruokaa niin kuin itse haluat. Jos ei aikuiselle ihmiselle kelpaa, eli syy ei ole allergioissa tms. niin voi voi. Ehkä se menee sitten mielummin äitinsä luokse syömään, tai alkaa itse kokkailemaan tai vaikka kuolee nälkään. Muussaatko sä sen ruoatkin valmiiksi soseiksi niinkuin vauvoille tai syötätkö? Ihan lapsen tasolla tuntuu miehesi olevan.

Eihän tuollaisen kanssa voi koskaan minnekkään kyläänkään mennä tai juhliin tai kunnolliseen ravintolaan. Herää nyt hyvä ihminen, äläkä alennu tuommoiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni ei syö kuin ranskiksia ja nakkeja. eri lailla valmistettuna. niin ja leipää. kuvitelkaa kuinka tuskainen hänen uusi naisystävänsä oli, kun eka kertaa lähtivät ulos syömään. :DD mies halusi grillille.

yritin kyllä naista varoittaa, kun aikaisemmin olivat tavanneet vain baarissa, mutta ilmeisesti tämä ei ollut kovin uskottavaa.

minä osaan jo nykyään varautua. laitan ranskikset ja nakit uuniin, kun kaveri meille on kutsuttu. muut saattavat syödä alkukeitot, pääruuat, juustot ja jälkkärit ja ystävämme vetelee tyytyväisenä ranskiksia ja nakkeja.

ja minkäkö ikäinen tämä mies on? minua kaksi vuotta vanhempi (ja noin sata kiloa painavampi) ja minä olen 39 vuotias.

Vierailija
4/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opeta" miehesi syömään kasviksia. Esim. paista voissa porkkanoita ja papuja ym. Pidä huoli, että niissä on tosiaan VOIN maku. Sitten kun on suostunut maistamaan ja tykkä jostain noista, niin voit vähentää rasvan määrää.

Valkosipuliin saan totutettua kun lisään valkosipulijauhetta aavistuksen vähän aluksi. Etkä tietenkään myönnä, että oot maustanu. Sen makuaisti kyllä tottuu siihen vähitellen ja voit lisätä valkosipulia asteittain.

Omien lasten myötä saattaa miehesikin yllättäen ruveta syömään monipuolisesti!

Vierailija
5/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 19, mies 24, kohta 25. Ei ole allergioita ei, itselläni kyllä muutamia on, esim. raaka porkkana ja omena.. Ihme kyllä ihan itse ruokansa syö :D Juu kyllä meinas joulunakin vähän isäni luona hävettää kun ainoa ruuat mitä hän otti oli kinkku, todella vähän perunasoselaatikkoa ja karjalanpaistia. Siellä kuitenkin on ruokaa jouluna laidasta laitaan.

Muutaman kerran olen tehnyt juuri sellaista ruokaa kun olen itse halunnut, mutta tulee vaan niin paha mieli itselleen kun toinen ei edes suostu maistamaan..

Tänään tein perunajauhelihalaatikkoa, kermaa, suolaa ja valkopippuria sekaan. Niin paljon ärsytti taas ruuan laitto että esim. suolassa en säästelly, silti mies lisäsi sitä. Ihme ettei ottanut rasvapakettia jääkaapista ja laittanut sitäkin lisää...

Ap

Vierailija
6/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näköjään pieni kirjotusvirhe mutta mitäpä pienistä :DD

Olen laittanut ruokiin jauheena sipulia, ei kelpaa. Maistanut on koska ei ole tiennyt mitä ruoka sisältää mutta siinä se, pari haarukallista on ottanut ja loput roskiin. Kerran myöskin lähestulkoon pakotin häntä maistamaan kastiketta jossa oli paprikaa, maistoi, se siitä..

Vierailija
7/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, tuo menee ajan kanssa vain pahemmaksi. Jos ei suostu edes maistamaan, on todella lapsellinen. Aikuinen mies kuitenkin voi tehdä ihan itse ruokansa, jos sun oma ei kelpaa. Sulla on viimeset ajat kouluttaa mies!!!

Vierailija
8/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran tytön, joka ei syönyt kuin kanaa ja perunoita eri muodoissa, ei allergioita vaan siis oli noin nirso... Mutta kyllä sun miehesi on aika vaikea tapaus myös. Toivottavasti ottaa edes vitamiinilisää, noista aineksista ei nimittäin välttämättä saa mitä tarvitsee. Minä laittaisin tuollaisen "miehen" laittamaan omat ruokansa, ja söisin itse mitä huvittaa...

Vierailija
9/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni ei syö kuin ranskiksia ja nakkeja. eri lailla valmistettuna. niin ja leipää. kuvitelkaa kuinka tuskainen hänen uusi naisystävänsä oli, kun eka kertaa lähtivät ulos syömään. :DD mies halusi grillille. yritin kyllä naista varoittaa, kun aikaisemmin olivat tavanneet vain baarissa, mutta ilmeisesti tämä ei ollut kovin uskottavaa. minä osaan jo nykyään varautua. laitan ranskikset ja nakit uuniin, kun kaveri meille on kutsuttu. muut saattavat syödä alkukeitot, pääruuat, juustot ja jälkkärit ja ystävämme vetelee tyytyväisenä ranskiksia ja nakkeja. ja minkäkö ikäinen tämä mies on? minua kaksi vuotta vanhempi (ja noin sata kiloa painavampi) ja minä olen 39 vuotias.

Ap

Vierailija
10/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joutuu syömään niitä, jos ei halua itse tekevän ruokaa. olen ottanut ihan tavaksi lisätä esim. kiusauksiin perunan sekaan jotain kasvista vähän, että hänelle tulee syödyksi niitä (+ keitot yms.) Hän tietää, että turha valittaa ruuasta, vaihtoehtona on itse tekeminen. nro 8

Vierailija
11/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikojen kämppis, nuori nainen, jäi minulle melko lyhyeksi ja tuntemattomaksi tuttavaksi, mutta sen tiedän, että hän opiskeli sairaanhoitajaksi (tms) ja laittoi joka päivä itse ruoakseen pannulla voissa paistettuja ranskalaisia, nakkeja ja kananmunia. Päälle reilusti suolaa ja ketsuppia.

Vierailija
12/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran tytön, joka ei syönyt kuin kanaa ja perunoita eri muodoissa, ei allergioita vaan siis oli noin nirso... Mutta kyllä sun miehesi on aika vaikea tapaus myös. Toivottavasti ottaa edes vitamiinilisää, noista aineksista ei nimittäin välttämättä saa mitä tarvitsee. Minä laittaisin tuollaisen "miehen" laittamaan omat ruokansa, ja söisin itse mitä huvittaa...

itse syön vitamiinilisää, miehellekkin olen ehottanut, hymähti vaan. Sitten valittaa kun on niin väsynyt. Lähtee aamulla puoli 8 töihin, tulee puoli 5. Koko ilta kotona koska mies ei yksinkertasesti jaksa tehdä mitään, silminnähden todella väsynyt. Enkä ihmettele yhtään, en itsekkään jaksaisi sellaisella ruokavaliolla..

Ap

Vierailija
13/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa22-24, mies nuorempi minua, joo kotoa opittu. nyt neljän vuoden jälkeen jo huomattavasti parantanu makumailmaansa, eilen just kokeiltiin jotain uutta. olen aina sanonut että maistat! miehellä velipoika yli 30v... sen vaimo ei ole saanut ihmeitä aikaan. mun mielestä miehen pitää myös sitten tehdä ruokaa jos valittaa. kuinka kauan teijän suhde on ollut?

Vierailija
14/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittaisi aina vain sitä ruokaa josta toinen pitää, jos olisi noin nirso. Toki välillä voisin vähän joustaa, mutta noin pääsääntöisesti jos ei kelpaisi, tehköön itse.

Vierailija
15/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joutuu syömään niitä, jos ei halua itse tekevän ruokaa. olen ottanut ihan tavaksi lisätä esim. kiusauksiin perunan sekaan jotain kasvista vähän, että hänelle tulee syödyksi niitä (+ keitot yms.) Hän tietää, että turha valittaa ruuasta, vaihtoehtona on itse tekeminen. nro 8

erottele niitä ruuasta pois? Kerran olimme kaverin luona syömässä, ruuassa oli paprikaa ja maissia. Sai hävetä silmät päästä kun mies nyppi niitä pienen pieniä paprikoita ja maisseja pois ruuasta. Muut olivat saaneet syötyä kun mies vasta alotteli, kuluhan siinä aikaa kun kaiken punaisen ja keltaisen nuppi ruuastaan pois.

Ap

Vierailija
16/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itse millainen hän on 5, 10, 15, 20 vuoden päästä.. Ylipainoinen nipottaja!

Mutta kyllä sun miehesi on aika vaikea tapaus myös. Toivottavasti ottaa edes vitamiinilisää, noista aineksista ei nimittäin välttämättä saa mitä tarvitsee. Minä laittaisin tuollaisen "miehen" laittamaan omat ruokansa, ja söisin itse mitä huvittaa...

Vierailija
17/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei syö minkään valtakunnan kasviksia tai vihanneksia! En voi tajuta sitä. Ja esim. sipuli! Niin perusmauste esim. jauhelihan sekaan ja joku sitäkin karsastaa... Onneksi meillä syödään vihanneksia ja aivan patistamatta jokainen perheenjäsen. En varmaan kestäisi tuollaista nirsoilua.

Vierailija
18/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin nypitään jos mahd. niin (molemmat meistä)paprikan pois, kun se käy mahalle huonoa. ja sit röyhtäillään paprika röyhjä. mut en kyl kylässä kehtais.

Vierailija
19/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita miehiään orjina passaavia naisia oikein sikiää?? Olis kyllä telaketjufeministeille vieläkin työsarkaa...

Vierailija
20/22 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän pitää traditiosta ja tekee monet asiat aina samalla rutiinilla?

Mun mies on juuri tuollainen ja vasta vuosi sitten hänellä todettiin aspergerin syndrooma. Tuo on kuulemma just yks "oire" tohon syndroomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän