Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korson srk ei lähtenyt mukaan "Läskillä lukutaitoa" kampanjaan.

Vierailija
03.02.2010 |

Olen yrittänyt katsoa, että milloin punnitukset alkaa, mutta heidän sivuillaan ei ole mitään ilmoitusta. Nyt löysin tällaisen. Olen jo jonkun aikaa miettinyt kirkosta eroa ja nyt lähti ilmoitus. Jos tarjolla on paljon hyötyä sekä antajille että saajille, niin tällaisella Korso-pelleilyllä ei tehdä kuin hallaa.

Vantaan seurakunnat ovat lähteneet innolla järjestämään Läskillä lukutaitoa -kampanjan punnituksia. Suomalainen yksityishenkilö on haastanut suomalaiset, evankelisluterilaiset seurakunnat ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan laihdutuskampanjaan.

Lahjoittaja antaa jokaisesta pudotetusta kilosta 15 euroa Nepalin opettajankoulutuksen hyväksi, kunnes koossa on 10 miljoonaa euroa.

Laihdutusaikaa on kolme kuukautta, aloituspunnituksia järjestetään tammi-helmikuun vaihteessa. Punnitukset organisoidaan luterilaisissa seurakunnissa.

Vantaalla apuna punnituksissa on muun muassa Itä-Vantaan urheilijoiden vapaaehtoisia. Tikkurilan seurakunnasta voi tilata pastorin vaa'an kanssa myös esimerkiksi työpaikoille, kokouksiin ja taloyhtiöihin.

Tempaukseen lähtivät kaikki seurakunnat Korsoa lukuunottamatta. Korsossa arvioitiin, että kampanjassa mukanaolo viestittäisi, etteivät ihmiset kelpaa Jumalalle sellaisina kuin ovat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 3-4 kg jonka ehkä saan tiputettua tekee jo 30-60 e Nepaliin ja minulle paremman mielen. Alipainorajaan minulla on matkaa 9 kg.

Vierailija
2/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskekaapas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilö haastoi mm. luterilaiset seurakunnat ja THL:n läskikampanjaan. Minusta on hienoa, että useimmat seurakunnat lähtivät innolla mukaan, niin meidänkin. Aion itsekin laihduttaa muutaman kilon. Sen verran on varaa.

Vierailija
4/7 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ulkonäkö ei ole kirkon asia. Jumalan edessä kelpaavat kaikki, myös liikapainoiset.

Vierailija
5/7 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että kaikki hyötyvät: läskista luopujat saavat terveyshyötyä ja rahan saajat saavat aineellista ja henkistä hyötyä.

Kyllä on surkea jumala, jos se ei salli muutaman kilon pudottamista hyvään tarkoitukseen.

Ihmisten ulkonäkö ei ole kirkon asia. Jumalan edessä kelpaavat kaikki, myös liikapainoiset.

Vierailija
6/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eroa ihmeessä. Luterilaisten kirkkojen touhu on ihan pelleä. Tällainen läskikampanja on kyllä jo pohjanoteeraus. Uskomatonta. "Pastori vaa'an kanssa esimerkiksi työpaikoille!" WTF?!?! Ei tällaisella pelleilyllä ole mitään tekemistä pappien oikean työn kanssa. HUH HUH!!!! Itse eroaisin heti tällaisesta pellekirkosta, jos siihen kuuluisin.

Vierailija
7/7 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskinpa Jumalakaan tahtoo, että ihminen syö itsensä hengiltä. LIHAVUUS ON SAIRAUS.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä