Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on kyllä ruma nimi ja kaupunki

Vierailija
02.02.2010 |

Ruma, mitäänsanomaton ja luotaantyöntävä, samoilla adjektiiveilla voisi kuvata itse kaupunkiakin.

Lisäksi mm. englannin-, hollanin- ja saksankielisille Helsinki tuo lisäksi mieleen helvetinsynnin.

Juttelin tässä juuri espanjalaisen ystäväni kanssa, kesälomareissua suunniteltiin. Hänkin totesi että Helsinki jätetään kyllä väliin kun ei siellä ole mitään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas sulla nyt paha mieli

Vierailija
2/16 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa paikka missä voi oikeasti elää Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaahan espanjalainen ystäväsi varmasti jättää Helsingin väliin? Yliopisto-opiskelijana työskentelin turistien parissa ja pahimpia olivat espanjalaiset. Ei kielitaitoa, silti kamalat luulot itsestään ja museoissa saattoivat kävellä palava tupakka suussa. Ja näitä kävi vuosien saatossa useita.

Vierailija
4/16 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, missä itse asut? Missä käytte kesälomareissulla?

Vierailija
5/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja on oikeassa. Helsinki ulkopuolisen silmin on ankea ja epäsiisti. Itä -eurooppalaisen näköinen kaupunki.

Vierailija
6/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivihelvettiä koko paikka täynnä. Kaunein on Naantali, ja ei en ole sieltäpäinkään.

Vierailija
7/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä teidän mielipiteet kiinnostaa?

Mun mielestäni yliarvostetuin matkakohde Suomessa on Ahvenanmaa. Olen itse helsinkiläinen. Tykkään Naantalistakin kyllä. Mutta Ahvenanmaa on uskomattoman tylsä paikka, ei mitään nähtävää, Maarianhamina on pieni ja rakennukset arkisen näköisiä, maisemat samanlaisia kuin missä tahansa rannikolla.

Ja mulle silti moni on kehunut, kuinka upeaa siellä Ahvenanmaalla on.

Kauneus on katsojan silmässä. Tosiasia on, että Suomessa on tosi vähän aidosti upeita maisemia kuten Alpit tai upeita rakennuksia.

Vierailija
8/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan meidän ranta ja saaristo aivan ainutlaatuinen. Ja vihreämpääkin kaupunkia saat etsiä. Ja toki Naantli on kaunis paikka, mutta missä teillä menee kaupunki-määritelmän raja? Ei millään pahalla, mutta aika onnetonta on verrata Naantalia Helsinkiin.

Ja saksalaiselle ei kyllä tule mieleen helvetti (Hölle).

Vierailija
9/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten Turku.

Vierailija
10/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä ne kyläkaupat ja naapurin isäntä osti kuulemma uuden Valmetin syksyllä. :) Siinä sitä on nähtävää kerrakseen, kun ajellaan paskaa pellolle!

Vierailija
11/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä ne kyläkaupat ja naapurin isäntä osti kuulemma uuden Valmetin syksyllä. :) Siinä sitä on nähtävää kerrakseen, kun ajellaan paskaa pellolle!

Ja on luontoa kerrakseen: kaunista tehomyrkytettyä peltoa ja tasakavuista hoidettua rääseikköä!

Vierailija
12/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimessä ei vikaa, eikä kaupungissakaan.

Vierailija
13/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään.

Vierailija
14/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja on oikeassa. Helsinki ulkopuolisen silmin on ankea ja epäsiisti. Itä -eurooppalaisen näköinen kaupunki.

Turku ja sen lähiympäristö ovat omia suosikkejani. Helsinkiin emme mene edes kesälomareissuilla koska löytyy mielenkiintoisempia ja kauniimpia paikkoja.

Ja ei, en ole mistään perähikiältä.

Vierailija
15/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivihelvettiä koko paikka täynnä. Kaunein on Naantali, ja ei en ole sieltäpäinkään.

Etelä-Helsingin kauniit kivitalokorttelit ovat upeita, ja on niitä muuallakin.

Ihan huvittaa muualta viisikymppisenä Espooseen muuttanut tuttuni, jonka mielestä Helsinki on aivan kauhea, ja hän haluaa sieltä aina nopeasti pois. Ja tarkoittaa Helsigillä Postitalon ja Kampin kauppakeskuksen väliä. Siinä se Helsinki:)

Vierailija
16/16 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin sieltä pois, kun ei mistään muusta välitetty kuin Tampere-talosta ja kulttuurista.

Kotihoidontuen kuntalisää ei maksettu useisiin vuosiin. Nyt näköjään taas maksetaan jonkun verran.

Paska kaupunki se on silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi