Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita vaihtoehtoja, kuin että lapseni huostaanotetaan?

Vierailija
02.02.2010 |

Olen siis ollut erittäin vakavasti masentunut siitä saakka, kuin rupesin odottamaan toista lastani. Sain asiani joten kuten järjestykseen, kun lapsi syntyi, mutta sitten muutaman kuukauden päästä asiat menivät taas pois tolalta. Käytännössä tämä näkyy elämässämme niin, että kotimme näyttää kaatopaikalta, enkä jaksa oikein tehdä mitään lasten kanssa. Lapset vain katsovat telkkaria ja minä joko möllötän, tai puhun puhelimesa. En pysty keskittymään mihinkään. Toki annan lapsille läheisyyttä ja melkein joka päivä saan meidät ovesta ulos ja mennään näkemään yleensä jotain ystävääni, jolla on myös lapsia, niin lapsilla on sitten tekemistä. Lapseni ovat siis 3 ja 1½ vuotiaita. Rahan kanssa on myös ongelmia. Minulla on jatkuvasti vuokrarästejä ja pelkään jatkuvasti, että lennämme asunnosta pihalle. Olen siis yksinhuoltaja. Olen vain jatkuvasti väsynyt ja alakuloinen, eikä auta, vaikka kuinka yritän ottaa itseäni niskasta kiinni. Pelkään, että en saa ikinä elämääni normaaliksi, ainakaan ilman kunnon apua. Onko mahdollista tällaisessa tilanteessa muuttaa lasten kanssa johonkin laitokseen/ensikotiin, jossa saisi perusteellista hoitoa ja tukea?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä varmasti osaavat auttaa?

Vierailija
2/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä osaavat neuvoa eteenpäin. En usko että ihan heti ensimmäisenä lapsia uostaanotetaan, vaan yrittävät auttaa sinua toipumaan ja jaksamaan lastesi kanssa. Jos olet kovin väsynyt, voi olla että "pääset" (jos itse tahdot!) lepäämään vuodeosastolle väsymystäsi pois ja sitten katsotaan kuinka voivat auttaa sinua ja lapsiasi.

Älä pelkää leimautumista, liian paljon täälläkin palstalla toitotetaan sossun kamaluutta ym. mutta totuus on usein toinen ja jos apua tarvitsee, sitä kannattaa kysellä !!! Voimia sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sinua pois käännytä ja saat apua. Myös tietty mielenterveyspuolen kriisipuhelimet on ok ja neuvolakin -jos tädin kanssa synkkaa.

Lapsiasi ei tokikaan ensimmäisenä lähdetä huostaanottamaan, joten älä sitä pelkää. Sinulle koetetaan löytää ehkäpä sopiva mielialalääkitys ja apua arjen askareisiin. Lapsille tarjotaan myös ehkä tukiperhettä, jossa lapset saisivat olla esim yhtenä viikonloppuna kuussa ja sinä saat nukkua ja hoitaa itseäsi.

Älä pelkää vaan ala nyt heti hoitaa asioitasi kuntoon. Se on lastesi etu!!!

Vierailija
4/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu uuvuttaa ja masennut. Näitä vastuun uuvuttamia ihmisiä on lisääntyvässä määrin.

Se mikä tapahtuu mielessä tapahtuu kehossa.

Järkeä siinä lasten tehtailussa, jos tiedätte heikoutenne jo ennestään. Ei siitä mitään hyvää seuraa.

Kuka teistä pitää huolta ja maksaa kulut, muu kuin yhteiskunta. Se on pelottava tulevaisuuden näkymä.

Vierailija
5/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, elämäsi on myös tyhjää.

Vastuu uuvuttaa ja masennut. Näitä vastuun uuvuttamia ihmisiä on lisääntyvässä määrin. Se mikä tapahtuu mielessä tapahtuu kehossa. Järkeä siinä lasten tehtailussa, jos tiedätte heikoutenne jo ennestään. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Kuka teistä pitää huolta ja maksaa kulut, muu kuin yhteiskunta. Se on pelottava tulevaisuuden näkymä.

Vastuu uuvuttaa ja masennut. Näitä vastuun uuvuttamia ihmisiä on lisääntyvässä määrin. Se mikä tapahtuu mielessä tapahtuu kehossa. Järkeä siinä lasten tehtailussa, jos tiedätte heikoutenne jo ennestään. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Kuka teistä pitää huolta ja maksaa kulut, muu kuin yhteiskunta. Se on pelottava tulevaisuuden näkymä.

Vierailija
6/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuta oikeilla nimillä.

Vastuuttomuus kasvaa ei jakseta ottaa vastuutaa vaan sairastutaan/masennutaan. Taustoilla on suuri tekijä ja niitä on monia. Toivotaan, että jokin ulkopuolinen ottaisi elämän hallintaan.

Ja jonkun ihmisen selkänahasta ne rahat on aina revittävä. Mikään ei ole ilmaista ei mikään.

Enkä tarkoita nyt vain ap:n ongelmia (koska en tunne häntä)

Monesti nähdään sama kuvio. Vastuuton elämä ei tee vastuun kantajaa. On liian paljon ihmisiä jotka haluavat päästä helpolla. Keinoja käytetään häikäilemättä.

Ihmisen on oivalettava, että hän on se päähenkilö joka vaikuttaa siihen omaan elämään.

Aivan liian monen suusta kuulee "minä olen niin masentunut, on minulla lääkityskin, mutta ei se paljoa auta" Aivot on hälytys tilassa.

Silloin pitäisi kellojen kilkattaa siellä omassa päässä. Halpamaisin neuvo on "menen lääkäriin niin saat lääkityksen.

Ihan kaikki lähtee itsestä. Ei onni tule etsien se tulee eläen.

Vierailija
7/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ensinnäkään tiedä elämästäni mitään. Toiseksi, ihminen ei voi välttämättä etukäteen tietää, että on sairastumassa, tai, että mitä muita vastoinkäymisiä on tulossa vastaan elämässä, jotenon aika tyhmää ruveta paasaamaan siitä, että "se kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön..." Sehän tarkoittaisi käytännössä sitä, ettei kukaan saa tehdä lapsia, koska aina voi sairastua, tai käydä jotain muuta, jonka johdosta normaali arki ei enää sujukaan. Harvinaisen typerä ja itsekeskeinen ihminen puhuu tuollaista sontaa. Toivottavasti olet itse tajunnut olla hommaamatta lapsia... AP

Vierailija
8/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on jo yksi askel eteenpäin. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan, sosiaaliviranomaisiin tai ensikotiin. Sieltä sinua ohjataan eteenpäin. Tsemppiä teille! :)

Vierailija
9/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät ole sairastaneet ikinä masennusta, eivät yksinkertaisesti voi tajuta, että mitä se todellisuudessa on. Jotkut ihmiset ovat pienestä lapsesta saakka olleet masentuneita, koska syy on heidän aivoissaan. Kyse ei yleensä todellakaan ole siitä, että ihminen pystyisi itse vaikuttamaan masennukseensa. Käy oikeastaan sääliksi tuollaisia ihmisiä, jotka tuomitsevat muita ihmisiä ottamatta ensin selvää asioista.Ei varmaan omassa elämässään ole kaikki ihan kohdallaan. T:Useita masentuneita ihmisiä elämänsä aikana kohdannut ja itsekin masennusta sairastava, mutta lääkkeillä ja terapialla itsensä terveeksi saanut ei ap.

Vierailija
10/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lääkitys kohdillaan? kuulostaa siltä ettei ole.

Vierailija
11/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkään en ole syönyt viikkoon lääkkeitä, koska ne loppuivat, enkä yksinkertaisesti ole jaksanut hommata uutta reseptiä. Tällaista elämäni on. Siksi ajattelin sitä ensikotivaihtoehtoa, kun en vaan pysty elämään normaalisti.

Vierailija
12/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et enää tänään, niin heti huomenna.

Vierailija
13/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sinuna koittaisin tupta ensikotia. saisit jotain järjestystä elämääsi.

masennus on kuitenkin sairaus, muista se. siihen ei auta se että "ottaa itseään niskasta kiinni".

Vierailija
14/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensikotiin - saat apua ja tukea ja pääset takaisin jaloillesi. Lääkitys on ensisijaisen tärkeä saada kohdilleen, sen jälkeen alkaa muu parantuminen (mahd. terapia yms.).

Mutta mene ihmeessä ensikotiin. Jaksamista!

Vierailija
15/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipalvelu, muistaakseni perheneuvolan alainen palvelu. Jos olet hoitovapaalla ja yh, on vieläpä sinulle maksuton. Eli kotiisi tulee hoitaja esim. 2 krt viikossa olemaan lasten kanssa (ja ehkä tekemään myös kevyitä kotitöitä) ja itse voit mennä jonnekin virkistäytymään tai vaihtoehtoisesti hoitaja tulee ja vie lapset vaikka puistoon leikkimään, jolloin saat levätä/nukkua kotona. Suosittelen lämpimästi!

Toinen vaihtoehto on laittaa lapset päiväkotiin, varmaan joku 3 päivää viikossakin auttaisi sinua kummasti. Olettaen, että voisit olla kotona työttämänä (=levätä ja saada elämäsi kuntoon). tai jos sinulla on työpaikka mihin palata ja jaksamista thedä töitä, niin miksei sitäkin. Usein sitä arkeakin jaksaa paremmin, kun päivissä on selkeä ja tarkka rutiini.

Mutta ensikotikin varmaan hyvä. Ota yhteys neuvolaan (jos sulla on kiva täti). Yhdessä varmaan voitte kartoittaa sinulle parhaan vaihtoehdon.

Jaksamista!

t. Been there, done that

Vierailija
16/19 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap:lle säännöllinen kontakti esim. tk:n psykologiin/depressiohoitajaan. Tai perhetyöntekijä. Ota yhteyttä neuvolaan ja vaadi apua. Ensikoti on toki yksi vaihtoehto mutta luulen, että joudutte jonottamaan hetken ns. "elämänhallintapaikkaa", teidän tilanteenne ei vaikuta niin akuutilta, kuin esim. perheväkivalta- tms. tilanteet.

Vierailija
17/19 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lasten kanssa rankaa ja hakee apua niin heti huostaanotetaan. Sanon nyt alan ammattilaisena että huostaanotto on AINA VIIMEINEN KEINO jos ei mitkään avohuollon tukitoimeenpiteet auta, esim perhetyöntekijä tms.Apukeinoja on monenlaisisa ja niitä mietitään aina yhdessä vanhempien kanssa.

Eli nyt ap. nopeasti sitä apua hakemaan, saat sitä varmasti ja ei kukaan ensimmäisenä ota sulta lapset pois!

Vierailija
18/19 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet ajatellut koko ajan tässä lasten etua. Viet niitä ulos, hoidat jne. Huolehdit heidän turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Ei se, että kodissa on pyykit sekaisin, lelut hujan hajan ja sotkua koska äiti ei voi hyvin, tee sinusta lapsia kohtaan epäkelpoa!

Sinä tarvitset nyt apua. Se että annat viimeisillä energioillasi kaiken lapsillesi on rakkautta ja huolenpitoa, ei siitä rangaista lasten huostaanotolla vaan teitä ja sinua halutaan auttaa, saaden sinut voimaan/jaksamaan hyvin. Ei ole lastenkaan etu ottaa heitä pois.

Jokainen vanhempi väsyy joskus, toiset vain ei löydä niitä keinoja päästä sen yli ja silloin täytyy osata hakea apua muualta. Se sinun täytyy tehdä lastesi takia!

Vierailija
19/19 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää hyvät ihmiset, että ei sinne voi mennä tuosta vaan, ei vaikka teillä olisi miten paljon hyvää tahtoa. Ensikotiin kyllä voi päästä isompienkin lasten kanssa, mutta sos.toimen päätöksellä.

Neuvoisin nyt ap:tä olemaan itse yhteydessä vaikka lastensuojeluun; on olemassa perhetyötä, joka teitä voisi auttaa. Lisäksi on mahdollisuus hakea tukiperhettä lapsille, jotta saisit levätä esim. 1 viikonlopun kuukaudessa. Sos.työntekijä myös voi tsekata sun rahatilanteen, harvemmin lapsiperhettä pistetään pihalle asunnosta, asioita voi neuvotella aika pitkälle. Tosin en tiedä, onko rahaongelma seurausta jostain muusta kuin pienistä tuloista. Mutta joka tapauksessa, ole rohkeasti yhteydessä sosiaalitoimistoon, toivottavasti saat apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi