Onko usein näinpäin (rakenneultra-asiaa)?
KIva jos joku osaisi kommentoida, onko normaalia, että vaikka tiedän että vauvan np-ultrassa todettu LA on hieman etuaikainen (jollei ole siinnyt pyhästä hengestä), niin nyt rakenneultrassa näytti jopa laskettua aikaa ISOMMALTA, eli menee viel enemmän sinne pyhän hengen puolelle ; ) vaikka luulin, et tarkentuis. Tuskin olen vauvaa vielä rv 20 "kasvattanut" omalla ruokavaliollani.
Jotenkin vaan ihmettelen. Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Kommentit (4)
Itse kun olen tosi pieni ja niin oli edellisetkin lapseni syntyessään..tai siis normaaleja 3kg 50cm paketteja. Mutta voiko tästä nyt odottaa näitä suomalaisittain normaaleja 4kg pakkauksia? : )
Kaverin vauva oli 6cm "normaalia" pidempi ja painoarviokin oli iso rakenneultrassa ja sen jälkeenkin painoarviot lähenteli 4-kiloista. Kauhunsekaisin tuntein vartoili sitten jättivauvaa... Tyttö oli syntyessään lopulta 50cm/3300g syntyi muutaman päivän ennen laskettua aikaa, joten se siitä...
rakenneultrassa. Toisaalta erot ovat tuossa vaiheessa melko pieniä. Kunnallisella puolella aina sanottu, ettei painoarviota voi vielä tehdä minhinkään suuntaan, mutta yksityisellä 4 d rakenneultran aikaan jo hyvinkin rohkeasti arvioitu vauvan tulevaa kokoa. Siis kuitenkin karkeita arvioita esim. yli 4 kg tai alle 3,5 kg jne.
Eli ihan ensimmäisissä ultrissa se raskauden keston määritys on tarkin. Sen jälkeen jokainen vauva kasvaa omaa tahtiaan eikä koosta enää voida tehdä kovin tarkkoja päätelmiä.