Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2vuotiasta vielä?!!? nukuttaminen ynm vastaan laitto

Vierailija
31.01.2010 |

Miten saatte puettua 2 vuotiaan joka laittaa kaikella voimalla vastaan? Tai miten saatte pidettyä 2v:n sängyssä jos nousee ja pistää kaikilla voimilla vastaan?

Mä en kertakaikkiaan fyysisesti pysty siihen. Olen ilmeisesti aika heikko kun en kestä sitä jos lapsi potkii ja rimpuilee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan mennään kun väsyttää, kannattasko lukea lastenhoito-opas, mikä tahansa. Et kai lappaa ruokaakin väkisin päättäminäsi ruoka-aikoina?

Vierailija
2/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitpa sitten typeryyksissäsi vastaamaan kysymykseen, josta sulla ei ole mitään kokemusta. Ilmeisesti sulla on lapsi, jota joskus myös väsyttää. Kaikkia lapsia ei väsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet oikeasti tosi heikko jos et saa 2-vuotiasta puettua. Jo on mentävä, on mentävä. jäätkö kotiin töistä jos et saa lasta puettua? Nyt vähän selkärankaa. Ja nukuttaminen: sitä älä väkisin tee. Sänkyynmeno mukavaksi, sitten vierellä silittelyä tms.

Vierailija
4/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se pitää väkisin tehdä. Ja sit on itsellä jo armoton hiki ja väsymys.

Vierailija
5/5 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rutiinit ja säännölliset päivärytmit tuovat pienille lapsille turvallisuuden tunnetta. Tunteen siitä, että asiat ovat hallinnassa ja aika pian sisäinen kello syntyy lapsella, jolloin osaa odottaa jotain tapahtuvaksi, kun se toistuu perättäisinä päivinä. Näin lapsi oppii ennakoimaan, mitä tapahtuu seuraavaksi ja oppii luottamaan siihen, että saan ruokaa ja lepoa säännöllisesti. Itse tahdon tuoda lapsilleni tämän turvallisuuden tunteen ja tunteen siitä, että häntä ei unohdeta ja hänen ei tarvitse huutaa nälkäänsä ja väsymystänsä. Lue itse jotain lapsen hoito-oppaita. Tai kysy ammattilaisilta, vaikka ihan päiväkodista. Vai miksi luulet, että päiväkoissa on päivärytmi? Tietysti se myös helpottaa toimintaa lapsiryhmän kanssa, mutta jos olisi todettu, että lapselle on parempi kasvaa ympäristössä, jossa ei ole mitään säännöllistä, ei rytmiä, ei mitään, niin näin se homma toimisi siellä...

Alan ammattilainen.