Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin mahdotonta suunnitella kaunista ja pientä energiansäästölamppua?

Vierailija
30.01.2010 |

Ihminen on käynyt kuussa ja keksinyt pienenpieniä mikroprosesseroita, joihin mahtuu valtavat määrät tietoa, mutta energiansäästölamput ovat kuin jonkun vastavalmistuneen insinöörin insinöörityönään suunnittelemia kapistuksia. Kertakaikkiaan Aivan Hirveä näköisiä. Ne pienimmät seitsemän watin kynttilälamput sopisivat kokonsa puolesta kattokruunuumme, mutta niissä ei ole valotehoa nimeksikään entisiin 40 watin hehkulamppuihin verrattuna. Eli joudun ostaman jonkun valtavan ison möhkäleen, jos haluan saman valotehon. Taitaa mennä valaisimet uusiksi. Kehittäkää nyt pliis äkkiä jotain kauniimpia ja pienempiä lamppuja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hehkulamppuja ei enää tuu lisää, ei siis myydä kuin varastot tyhjiksi, niin eiköhän joku kehitä niitä energiasäästölamppuja lissää. Noh, en usko tosin, että siihen tulee lisää valotehoa, kantsii harkita ehkä ledejä..

Vierailija
2/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun hehkulamppuja ei enää tuu lisää, ei siis myydä kuin varastot tyhjiksi, niin eiköhän joku kehitä niitä energiasäästölamppuja lissää. Noh, en usko tosin, että siihen tulee lisää valotehoa, kantsii harkita ehkä ledejä..

sitten kun hehkulamput poistuvat, niin tulee erilaisia energiansäästölamppuja markkinoille. Nyt ne ovat poistuneet eikä ainakaan vielä ole mitään uutuuksia tullut. Ledejäkin olen katsellut, mutta niitäkään ei ole saatavissa himmeinä. Kirkkaina on, mutta teho vastaa kymmenen watin hehkulamppua. Aivan olemattomia siis.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laki astui ymmärtääkseni voimaan vasta vuoden vaihteessa, ja kyllä niitä hehkulamppuja myydään vielä aika monessa kaupassa... Eikä se nyt varmastikaan tarkoittanut, että samana päivänä niitä lamppuja tulisi lisää erilaisia markkinoille.

Vierailija
4/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen korkea jalkalamppu josta valo heijastuu katon kautta huoneeseen. Siinä on käytetty nyt 100W hehkulamppuja, mutta niitähän ei enää saa mistään. Kaikissa kokeilemissani energiansäästölampuissa on rumanvärinen (kylmä) valo ja lisäksi ne mölliskät näkyvät siitä varjostimen reunan yli. :( Ärsyttää!

Lisäksi energiansäästölamppujen se lamppu on niin kirkas, että silmiin sattuu. En tykkää.

Vierailija
5/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen korkea jalkalamppu josta valo heijastuu katon kautta huoneeseen. Siinä on käytetty nyt 100W hehkulamppuja, mutta niitähän ei enää saa mistään. Kaikissa kokeilemissani energiansäästölampuissa on rumanvärinen (kylmä) valo ja lisäksi ne mölliskät näkyvät siitä varjostimen reunan yli. :( Ärsyttää!

Lisäksi energiansäästölamppujen se lamppu on niin kirkas, että silmiin sattuu. En tykkää.

Kannattaisiko mennä kysymään jostakin asiantuntevasta liikkeestä noista lampuista? Kyllä niitä energiansäästölamppujakin on sellaisia, ettei se valo ole ihan vaan valkoinen. Ja siis haluatko kirkkaan lampun vai et?

Vierailija
6/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä kysymään jostakin asiantuntevasta liikkeestä noista lampuista? Kyllä niitä energiansäästölamppujakin on sellaisia, ettei se valo ole ihan vaan valkoinen. Ja siis haluatko kirkkaan lampun vai et?

Mutta kun on tähän asti tottunut ostamaan lamput ruokakaupasta, niin tuntuu hankalalta lähteä kaupungille erikoisliikkeeseen lamppuostoksille. Ja valon väriksi haluaisin sellaisen lämpimämmän, kuten on hehkulampuissa. Valotehoa saisi silti olla vähintään sen entisen 100W verran.

Tuo silmiin sattuva kirkkaus on eri lampussa, keittiössä sellaisessa tavallisessa varjostimessa. Se itse lamppuosa vain on energiansäästölampussa kirkkaampi kuin hehkulampussa.

Vierailija
7/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mattapintaisia energiansäästölamppuja, niissä se itse lampun kirkas osa on mattalasin takana, käytän niitä siellä missä lamppu paistaa muuten silmiin. Hyviä ovat. Ja ovat vielä syttyneetkin paljon nopeammin kuin halpisenergiansäästölamput.

Vierailija
8/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh Se laki astui ymmärtääkseni voimaan vasta vuoden vaihteessa, ja kyllä niitä hehkulamppuja myydään vielä aika monessa kaupassa... Eikä se nyt varmastikaan tarkoittanut, että samana päivänä niitä lamppuja tulisi lisää erilaisia markkinoille.

himmeitä kynttilamppuja, jotka vastaavat 40 watin valotehoa, ei saa mistään enää.

Vierailija
9/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mattapintaisia energiansäästölamppuja, niissä se itse lampun kirkas osa on mattalasin takana, käytän niitä siellä missä lamppu paistaa muuten silmiin. Hyviä ovat. Ja ovat vielä syttyneetkin paljon nopeammin kuin halpisenergiansäästölamput.

tai jos ovat, niin lumen-määrä on pienempi.

Vierailija
10/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Ikean pienemmät energiansäästölamput, mutta kun ne ovat niin paskoja että valoisuutta saa odottaa iät ja ajat. Mun valontarpeeni alkaa esim. makkareissa, käytävissä, kylppärissä jne. olla ohi siinä vaiheessa kun lamppu vihdoin alkaa kunnolla valaista.

Jossain sisustuslehdessä kysyttiin valaistusasiantuntijalta minkälaisia lamppuja kannattaisi nyt ruveta käyttämään, ja se suositteli että kannattaisi ostaa niin paljon hehkulamppuja kuin suinkin pystyy varastoimaan, ja valaista niillä kunnes kelvollisia vaihtoehtoja ehditään kehittää. Kutsui nykyisiä energiansäästölamppuja rahastukseksi.

Vierailija
11/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo pidempään hehkulampun näköisiä energiansäästölamppuja, isoja ja pieniä. Ihan hyvin ovat pelittäneet.

Vierailija
12/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo pidempään hehkulampun näköisiä energiansäästölamppuja, isoja ja pieniä. Ihan hyvin ovat pelittäneet.

Vierailija
13/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt hyviä kirkkaita hetisyttyviä. Mutta vaivaa pitää vähän nähdä ja maksaa niistä enemmän. Halpoihin energiansäästölamppuihin en enää koske.

Vierailija
14/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, meillä on eteisessä energiansäästölamppu ja kun valon laittaa päälle, kuvun läpi kajastaa pienen pieni sinertävä kajo. Rumppaat sitten sitä katkasijaa 25 kertaa päälle ja pois, ennen kuin toimii. Prkle...

Vierailija
15/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt tähän arvailuun ja vesiperän vetämiseen.

Itse olen löytänyt hyviä kirkkaita hetisyttyviä.

Vierailija
16/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ostopaikka!

Vierailija
17/17 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt tähän arvailuun ja vesiperän vetämiseen.

En pysty merkkiä tähän hätään tarkistamaan, kun siivouskomerossa ei lamppuja enään ollut, ja ne heti kirkkaasti palavat on kaikki noissa vaikeasti avattavissa kupulampuissa. Mutta muistelisin että lamppu on philipsin. Siitä olen varma, että kotelon teksteissä oli mainittu siitä, että lamppu on juuri tällainen heti syttyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme