Mitä mieltä? Olisiko mun pitänyt suostua tähän? ov
Siskoni soitti aamulla ja vaati mua tulemaan ma-ti heille lastenvahdiksi, kun heillä on ipanat kipeitä eikä niitä voi viedä hoitoon ja hän itse ei voi olla koulusta poissa ja mies ei voi jäädä kotiin jne. ja olemaan yötäkin. Sanoin, että voin tulla kyllä ma ja ti, mutta en voi jäädä yöksi. Miehellä on yövuoro viikko ens viikolla ja lapsia ei voi jättää yöksi kotiin, vaikka ottaisinkin kaksi nuorempaa mukaan. Isommat lapset ovat 6v ja 8v eli heitä ei todellakaan voi jättää yöksi kahdestaan. Ties mitä kaikkea fiksua keksisivätkään. Ja lisäksi mulla on yksi kokous maanantaina alkuillasta (esikoisen balettiryhmän asioita) ja sinne on pakko mennä, ollaan siirretty tuota kokousta jo neljä kertaa, kun aina on tullut jotain estettä.
Siskonipa sitten veti tästä herneet nenään, kun kyllähän mun pitäisi tulla, koska sitten voisin olla koko ajan heidän muksujen kanssa ja varsinkin tuo kummipoikani on odottanut mua jo pidemmän aikaa yökylään, kun ei itse pääse meille yöksi (=koska siskoni ei anna).
Kyllähän se muuten onnistuisi, jos asioista sovittaisi esim. pari viikkoa etukäteen eikä paria päivää. Ja siskoni tietää tasan tarkkaan, että mieheni tekee vuorotyötä.
Kommentit (10)
miksen voisi olla kokouksesta pois ja eihän mua siellä tarvita (no, eihän se sihteeri nyt mikään tärkeä ole, eikös?). Huoh, mä en tajua miten yli 30v voikin olla noin teini välillä.
Ja muutenkin tuntuu, että mä olisin joku automaattinen lastenvahti, ihan vaan sen takia, että olen vielä vähän aikaa pienempien kanssa kotona. Mutta anti olla, jos häneltä kysyisi, voiskohan meidän esikoinen tulla heille yökylään (on siskoni kummilapsi) ja vastaus on aina, ei voi, kun meillä on just sinä viikonloppuna X tekemistä (vaikka kysyisi tuota asiaa jo kuukautta ennen). Leikkimään kyllä saa tulla.
ap
Emme asu samassa kaupungissa (välimatkaa on n. 80 kilsaa) ja siskoni perheessä on vaan yksi auto, joka on hänen miehensä työmatkoja varten ja mies on ihan toisessa suunnassa töissä.
Meillä on kyllä kaksi autoa, mutta meillä ei ole kuin kaksi turvaistuinta + tuo eskarin korokeistuin. Jos hakisin ipanat meille aamulla, niin joutuisin ottamaan meidänkin pienimmät muksut mukaan ja autoon ei sen jälkeen mahtuisi kaikki + istuimia olisi liian vähän.
ap
kun tietää jo etukäteen, että ovat kipeitä alkuviikosta?
Neljän lapsen äidillä on ihan tarpeeksi hommaa kotonakin, joten jos tartuntavaarasta huolimatta aiot mennä, niin lupaa vaan yksi päivä ja toisen saavat hoitaa kuten tahtovat. Onhan se lapsillekin rasitus istua tunti suuntaansa autossa.
tarvitse mennä, kun kerran sitten itselläsi ei ole lapsenvahtia. Ellet sitten pysty ottamaan omiasi myös yökylään.
Toisaalta toki varmasti ymmärrät senkin, että juuri tästä vierailusta ei ole voitu sopia kuukautta aiemmin, jos on kerran sairaudesta kyse :)
Lapsilla on vesirokko. Meillä oli tuo tauti pari vuotta sitten koko konkkaronkalla eli tartuntavaaraa ei ole.
Ja anoppi voi kuulemma olla sitten loppu viikon lastenvahtina.
ap
sieltä pois sitä aikaa kun lapset on kipeitä. itse ottaisin loparit sellaisesta duunista josta en sais saikkua lasten sairastelun vuoksi.
ja ap, teit aivan oikein. sä huolehdit omista lapsistas ja sisko sitten omistaan.
Ei sun tarvitsisi mennä ollenkaan.
teit oikein