Odottaisitko mieheltäsi tätä?
Hänellä on liukuva työaika ja minä olen vauvan kanssa äitiyslomalla. Odottaisitko, että mies joustaisi työajoissa sinun takiasi? Meillä mies ei jousta mitenkään, jos nukuttaa, menee myöhään töihin ja tulee myöhään kotiin. Olen antanut asian olla, koska tämä vauvan kanssa oleminenhan on minun hommaani, mutta kyllä joskus vituttaa.. pakko se on tunnustaa.
Kommentit (4)
mies kiihtyy ja vetoaa siihen, etten ymmärrä hänen työn laatuaan. Ehkä taivun tähän siksi, että meillä on helppo vauva, eikä kotona oleminen ole minulle raskasta. Ainoa ongelma tässä on se, että en itse voi juurikaan suunnitella menojani muutakuin päivä kerrallaan. Mutta kuten sanottu, olen vielä joustanut.. ap
reissussa, minä olen käynyt töissä, hoitanut lapset ja kaikki kodin hommat. En kokenut asiaa ongelmaksi lasten ollessa pieniä, enkä nytkään. Teidän tilanteenne on hiukan eri; eikö miehesi jaksa olla kotona illalla ja menee siksi töihin aikaisemmin vai onko vain mukavuudenhaluinen ja haluaa nukkua pitkään?
Odottaisitko, että mies joustaisi työajoissa sinun takiasi?
Erilaiset aikataulumme on ainoa asia jossa olemme varsin erilaisia. Tiedän että yövalvominen ja pitkät aamu-unet on mieheni jaksamisen ja elämänlaadun kannalta hänelle erittäin tärkeä asia. Vauva-aikana tämä oli kätevääkin, kun mies pystyi valvomaan vauvan kanssa vaikka 03:een ja minä taas heräsin "aamuvuroon" kuudelta.
Jonkinlaista joustamista ehkä kuitenkin haluan. Tai siis ärsyyntymisaste nousee jos mies ei ole juuri ollenkaan kotona hereillä samaan aikaan kuin muut. Pientä kompromissiä ehkä saatiin asiaan.
Tuon kompromissin otin puheeksi silloin, kun tajusin, että kun muu perhe heräsi töihin ja hoitoon klo 6-7 ja tuli töistä tai hoidosta klo 16.30, niin mies heräsi klo 9 ja tuli töistä klo 20, eli lasten nukkumaanmenoaikaan. Nykyisin siis mies herää klo 7.30 ja tulee klo 18.30
Sekä minä että mies joustamme "työajoissa" perheen tarpeiden mukaan, kun siihen molempien töiden myötä on mahdollisuus. "Kotiäidin" kirjoitin lainausmerkkeihin siksi, että toimin kotoa käsin yrittäjänä mutta lapsillamme ei ole kodin ulkopuolista hoitajaa/ hoitopaikkaa.
Meillä lapsia on neljä, joten tuohon AP:n systeemiin emme taipuisi millään.