Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativatko perhetyöntekijät ls-perheiden äideiltä enemmän kuin tavisäideiltä?

Vierailija
28.01.2010 |

Ymmärtääkseni perhetyöntekijä ei siivoa (saa siivota) kodeissa. Onko hänen pääasiallisena tehtävänä vahtia, että äiti tekee koko ajan kotitöitä? Millaista työtahtia hän vaatii? saako huilata ollenkaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikkihan eivät siivoa, laita itse ruokaa tms. vaikka ovat ihan tavisäitejä. mun näkemys asiasta on se (olen ls-sos.tt.) et "normaalin" äidin tulee tehdä lapsilleen ruoka ja pitää koti suht.koht. siistinä. äiti käy lasten kanssa ulkona, leikkii lasten kanssa, pesee pyykit, käy kaupassa (jos mahdollisuus) jne. ihan tavallisia kotijuttuja. Ei pitäisi olla kellekään ylitsepääsemättömiä hommia.

Vierailija
2/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ls-perhe?

Ja miksi perhetyöntekijä tulisi vahtimaan äidin kotitöitä? Meille se on ainakin tullut hoitamaan lapsia, että olen päässyt asioilleni/lääkäriin/lepäämään tms.

Ja lisäksi ainakin täällä saa tilata perhetyöntekijän JOKO siivoamaan TAI lapsia hoitamaan. Eri henkilöt ja eri työtehtävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikkihan eivät siivoa, laita itse ruokaa tms. vaikka ovat ihan tavisäitejä. mun näkemys asiasta on se (olen ls-sos.tt.) et "normaalin" äidin tulee tehdä lapsilleen ruoka ja pitää koti suht.koht. siistinä. äiti käy lasten kanssa ulkona, leikkii lasten kanssa, pesee pyykit, käy kaupassa (jos mahdollisuus) jne. ihan tavallisia kotijuttuja. Ei pitäisi olla kellekään ylitsepääsemättömiä hommia.

hyväksyttekö einesten käytön siellä lastensuojelussa. Saako löytyä villakoiria?

Vierailija
4/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu perheelle yksilöllisesti tehdyistä perhetyön ja lastensuojelun tavoitteista. Ainakin Vantaalla. Perhetyöntekijä saattaa viihdyttää/hoitaa lapsia, auttaa siivoamisessa, auttaa kaupassa käynnissä, katsoa vierestä kun äiti tekee kotitöitä, käydä vain tarkistamassa, että vanhemmat ovat ylipäätään kotona/nousseet aamulla sängystä ylös jne. jne.

Lisäksi tavoitteet ja vaatimukset riippuvat siitä, mitä ls-perheellä tarkoitetaan. Perhe, joka saa perhetyötä avohuollon tukitoimena lasten ollessa kotona, on aivan eri tilanteessa, kuin perhe, johon tehdään perhetyötä lasten ollessa huostaanotettuna ja sijoitettuna lastenkotiin tms.

Vierailija
5/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yksi lapsi ja kyllä leikin ainakin hänen kanssaan.

Vierailija
6/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu perheelle yksilöllisesti tehdyistä perhetyön ja lastensuojelun tavoitteista. Ainakin Vantaalla. Perhetyöntekijä saattaa viihdyttää/hoitaa lapsia, auttaa siivoamisessa, auttaa kaupassa käynnissä, katsoa vierestä kun äiti tekee kotitöitä, käydä vain tarkistamassa, että vanhemmat ovat ylipäätään kotona/nousseet aamulla sängystä ylös jne. jne. Lisäksi tavoitteet ja vaatimukset riippuvat siitä, mitä ls-perheellä tarkoitetaan. Perhe, joka saa perhetyötä avohuollon tukitoimena lasten ollessa kotona, on aivan eri tilanteessa, kuin perhe, johon tehdään perhetyötä lasten ollessa huostaanotettuna ja sijoitettuna lastenkotiin tms.

Vierailija
7/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yksi lapsi ja kyllä leikin ainakin hänen kanssaan.

minä en voi sanoa leikkiväni hänen kanssaan. minä olen äiti.

Vierailija
8/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toimii lastenvahteina.

Osottaisin ulos puistoon lapsien kanssa jos alkaa vahtimaan minua.

Samaten meillä voi kuulemma vaikka ottaa torkut tms.

Miksi ihmiset pitää kaikkea apua jonain kyttäämisenä? Sen ymmärrän että saattaa olla äidillä vaikeaa ja tavallaan narahtaa jos tiuskii, on omituinen toistuvasti tms.

Kyllä minä vahvasti alkaisin epäilemään äidin terveyttä jos näkee lapsenvahdin kyttääjänä. Tai sitten tarttee tosiaan vaikka pyytää henkilöä vaikka pelaamaan, lukemaan lapselle tms. Eli sitä omaa aloitekykyä voi reenata?

Mutta meillä neuvola mainostaa perhetyöntekijää lapsenvahtina niin äiti voi vaikka siivota rauhassa.

Kyttäämiseltä varmaan vaikuttaa jos työntekijä istuu sohvall seuraa sivusilmällä kun kiltit lapset leikkii omiaan aja asut jossain kerrostalon kolmiossa? Meillä on 3 kerrosta, tuskin tuo lähtisi seuraamaan olkkarista jos menen viikkaamaan vaateläjää kaappiin yläkertaan ja sieltä viipotan kellariin laittamaan lisää pyykkiä? Voithan aina rullata matot ja mennä ulos, tai pyykkiä ripustamaan? Pesemään matot?

Entä kuuluuko vaikka kuntosalilla käyminen oikeuteesi? ;)

Vierailija
9/9 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pesen pyykit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan