Nyt matikan sanallisia osaavat auttakaa, hoito/kotihoitokannattavuudesta:
Mies painostaa töihin, koska rahat ihan finito. En ole vielä kotihoidontuella, vaan äitiyslomalla.
Oikeasti, onko paljon kannattavampaa käydä töissä kuin olla kotona kun jos menen töihin niin tekisin lyhennettyä päivää (6h päivässä):
Minulla kuukausipalkka noin 2200 euroa. Miehelläni noin 2100 euroa. Työmatkakulut miehellä 300 euroa, minulla 200 euroa.
Hoitomaksuista ei tietoa.
Kotihoidon kuntalisä on 100 euroa/kk, lisäksi tulojen mukaan laskettu Kelan osa, josta ei ole tietoa.
Jos olisin kotona, voisin tehdä keikkatöitä niin että tekisin aina välillä esim. sunnuntaisin töitä jolloin saisin sunnuntailisät.
Esikoinen nyt 7 kk ja ilmoitin jo töihin että syyskuussa mahdollisesti tulen tekemään lyhennettyä päivää.
Rahat on lopussa koska mm. sössin asiani niin että äitiysraha oli melkein minimi ja hirveästi paljon tullut nyt kuluja ja eräs ikävä velka jota nyt on lyhennettävä.
Toinen lapsi olisi haaveissa noin 2v erolla esikoiseen.
Kommentit (6)
koskaet itsekään "tiedä" esim. kotihoidontukenne määrää ym. asiaan vaikuttavia asioita.
Vastaukseen tarvitaan myös
- Asuinpaikkanne (veroprosentti, hoitomaksut)
- Paljonko maksatte asuntolainan korkoja (eli asuntolainavähennykset verotuksessa)
- Sunnuntailisien määrä
- Jne. jne.
Sori, mutta kysymyksesi ei ole matikkaa. Tehtävänanto ei sisällä kaikkea tarvittavaa tietoa.
kyllä jonkin verran kannattavampaa olisi käydä töissä säännöllisesti kuin jäädä kotihoidontuella kotiin.
mutta näppituntumalla veikkaisin työssäkäynnillä käteen jäävän luokkaa 400euroa.
Minä suosittelisin tekemään mieluummin sunnuntai töitä, jos sinulle kerran siihen on mahdollisuus.
mut itse teen viikonloppukeikkatöitä, ja saan käteen saman kun tekisin 6h työpäivää...