Miten suhtautua ystävien piikkeihin siitä, että meillä menee hyvin?
On alkanut pikkuhiljaa ottaa päähän. Koko ajan olen saanut kuulla ystäviltäni milloin missäkin välissä, kuinka "hyvin teillä menee". Nämä ystävät varsin hyvin tietävät, että meille syntyi vakavasti sairas lapsi, nyt asiat tosin ovat hänen kohdallaan hyvin. Mieheni joutui yllättäen työttömäksi, mutta löysi sittemmin vuoden etsimisen jälkeen uuden työn. Nämä ovat olleet vain näkyviä vastoinkäymisiä jotka on voitettu, mutta sitten on paljon niitä jotka eivät näy ulospäin enkä tietenkään halua kertoa niistä näille ystäville.
Viimeksi pikkujouluissa joulupuuroa syödessämme eräs kaveri totesi, että onneksi puurossa ei ollut mantelia, kun "Sari" (eli minä) olisi sen kuitenkin saanut. Mun mielestä tuokin oli piikki mulle siitä että meille menee hyvin. Vaikka tää ihminen ei todellisuutta tiedä.
Kommentit (5)
Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Mitä hemmetin väliä sillä on mitä muut ihmset puhuu tai ajattelee?
He kyllä tiesivät tuskani kun lapseni syntyi, he tiesivät kuinka vaikeaa meillä oli kun mies oli työttömänä. Mutta pitääkö minun siis tilittää kaikki elämästäni jotta tää tilanne korjaantuisi?
En todellakaan hehkuta mitään onnea, päinvastoin.
ap
duunarin palkoilla, emme mitään luksus elämää. Se mitä kerron kavereille, on ne normaalit kuulumiset joita minulta kysytään, niin niihin vastaan että mitä meille kuuluu.
En vaan jaksa ymmärtää tällaisia omituisia heittoja :-( Ja sitä haluaisin kaikkein vähiten, että minua pidettäisiin jonain elvistelijänä. Siitä tahdon olla todella kaukana.
ap
Siis kukaan ei tiedä, että teillä on vaikeaa? Annatko sellaisen kuvan siis ulospäin, että kaikki on hyvin, elämä ihanaa ja kaikki vain rullaa?
Jakavatko nämä "ystäväsi" myös elämän huonommat puolet sinulle?
Aika kummallinen yhtälö minusta, jos siis annat kaikkien olettaa, että kaikki on hyvin ja sitten kummastelet, kun olettavat teillä menevän hyvin..?
Lukemani perusteella ja tietämättä "ystäviesi" elämästä minullekin tulee fiilis, että hyvin meillä menee, mikä on tietysti vain ihana asia. Voithan seuraavan piikin tullessa todeta, "joo, mustakin on nyt ihanaa, kun lapsen sairaus on hyvällä mallilla ja mieskin sai töitä. Onhan tässä kaikkea pientä muuta harmia, mutta elämä on".
Ja sana ystävät siksi ""-merkeissä, koska ei tuo oikein ystävyyssuhteelta kuullosta..