Onko teillä niksejä, miten saan mattojen hapsut pysymään suoraan?
En kestä katsella vinoja hapsuja matoillani. Enkä tahtoisi olla kusipää lapsien silmissä. Nalkutan aina, kun lasten juostessa hapsut menevät vinoon.
Kommentit (20)
eikös sillä ukolla ollut kampa niiden hapsujen suoristusta varten, joskus näin jostain naistenlehdestä luin.
Minä ratkaisin asian ajat sitten jo niin, että liimasin kirkasta kaksipuolista teippiä lattiaan maton levyisen pätkän (molempiin päihin tietenkin) ja sitten hapsut kevyesti asettelin siihen päälle. Teipin vaihto aina viikkosiivouksen yhteydessä, niin sekään ei näytä rumalta irtolian siihen tartuttua.
Suosittelen, ei tarvitse enää stressata aiheesta!
tai jotain muuta mikä jäykistää ne.
Tai leikkaa ne pois!
ja mene sen jälkeen hoitoon. Sairasta niuhottaa tollasesta, sääliksi käy lapsia.
sanoisin, että relaa, hyvä ihminen! tuo kuulostaa jo aikamoiselta niuhottamiselta. ei millään pahalla..
Kampaat hapsut suoriksi joka aamu ja ilta ja huudat lapsille etteivät juokse niihin!
Osta matot kantattuna. Vaikka räsymatotkin. Pääset ongelmasta.
Älä tee elämästäsi liian vaikeaa!
Ja minä kun olen kuvitellut olevani kontrollifriikki ja pilkunnussija yms. Eipä tulis kyllä mieleenkään tuollaisesta lapsille valittaa!! Suosittelen käymään juttelemassa ammattiauttajan (psykologi/psykiatri) kanssa. Tervettä tuo ei ole.
tällaisia äitejä ihannoidaan täälläkin, kun kaiken pitää olla niin tiptop!
RELAA!!
Voin tulla runkkaan sun mattoon sellaiset mällit, että pysyy hapsut jäykkinä loppuelämän.
muistan aina, kun olin pieni, niin äiti siivouksen jälkeen käskytti minut siskoni kanssa suoristamaan matonhapsut :D :D
elikkäs vastauksena: laita lapset suoristamaan :)
Leikkikää koko perhe leikkiä, että matot on sulaa laavaa tai happoa. Se kuka osuu matolle menettää pisteitä ja suoristelee maton hapsuja koko viikon.
Eikö ne hapsut saa siinä samalla?
että kokeile tärkkiä. Mutta sitten tulin toisiin aatoksiin. Joko yrität relata vaikka joogatunnin avulla, tai sitten yksinkertaisesti lue muutama kuvitettu reportaasi Haitilta, ja ymmärrä ongelmiesi suunnaton pienuus.
Mä en yleesä harrasta tuota ongelmien toisiinsa vertaamista, mutta tässä tapauksessa ongelma on kyllä jossain ihan muussa kuin niissä matonhapsuissa. Joko sulla kiristää pipo kertakaikkisesti tai sitten olet kotoisin Porvoosta.
Tärkki auttaa aina. Laita maton alle froteepyyhe ja ei muuta kuin tärkillä hapsut suoriksi.
mAMMA jA mAtOT VAIHTOON