jos saa potkut töistä
nii näkeekö seuraava tuleva työnantaja sen että olen potkut saanu?
Kommentit (7)
tällöin se ratkaiseva tekijä. Eli siitä kiinni, mitä potkut antanut työnantaja työtodistukseesi kirjoittaa. Tuskin muualta saa tietoon, jos ei sitten soita entiselle työnantajallesi?
Mistäs se sen näkisi?
Eriasia jos menet sitten töitä hakemaan ja näytät kaikki työtodistukset ynnä muut erotodistukset.
Kyllähän ne antaa erotodistuksen johon pistävät syyn minkä tähden... vai antavatko sitäkäään joka paikassa
olipas hauska :D eli tulevassa työhaastattelussa voi sanoa entisen työsuhteen päättyvän jonku keksityn syyn vuoksi?
saan lain mukaan kirjoittaa vain työsuhteen keston (alku- ja loppupäivämäärä) sekä kuvaus työtehtävistä. Muut asiat (kuten arviointi ahkeruudesta ja työsuhteen päättymisen syy) saa laittaa vain, jos työntekijä antaa siihen luvan. Ja tämän olen liiton kanssa itsekin joutunut ex- työnantajalle takomaan päähän.
Jos sinut irtisanotaan itsestäsi riippumattomista syistä (konkurssi, tuotannolliset ja taloudelliset syyt tms) niin kantsii merkata se työtodistukseen niin uusi työnantaja ei luule, että sut on irtisanottu sun itsesi takia (varastaminen, humala työaikana, työtehtävien laiminlyönti jne).
Jos ei kysytä. Jos kysytään, on omantunnon asia, kertooko ja miten suorasanaisesti.
Aina on mahdollista, että työnantaja soittaa edelliselle työnantajalle ja kysyy sinusta. Sitten viimeitään selviää ja silloin ei näytä kivalta, jos olet valehdellut syistä.
syyksi. Potkujen pelossa ei kannata alkaa nöyristelemään, jos tulee kenkää niin tulee. Ei maailma siihen kaadu. Itse olen kahdet potkut saanut, eikä ole haitattut yhtään uraani.
olipas hauska :D eli tulevassa työhaastattelussa voi sanoa entisen työsuhteen päättyvän jonku keksityn syyn vuoksi?
laitetaan vikana työpäivänä polttomerkki otsaan. Sellainen keskitysleirityylinen. Siinä lukee yksinkertaisesti "potkut tuli".