Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen suhtautuminen uhmaan - muilla tällaista?

Vierailija
21.01.2010 |

3-vuotiaalla on paha uhma päällä, vastustaa välillä kaikkea mahdollista. miehen mielestä lapsen uhma on mun vika, teen kaiken lapsen hoidossa väärin. onko muiden miehillä tällaista suhtautumista? eivät ymmärrä, että lapsi uhmaa koska se kuuluu lapsen kehitykseen?

yleensä olen lapsen kanssa kärsivällinen ja tilanteet saadaan ratkaistua hänen kanssaan suht rauhanomaisesti - tällöin olen miehen mielestä lepsu ja pitäisi pitää kovemaa kuria ja huutaa. joskus kun menee hermot ja huudan lapselle mies sanoo ettei saa huutaa. ja aina on neuvomassa miten pitäisi tilanteissa toimia. yleensä mies huutaa lapselle aina kun hän aloittaa kiukuttelun tai siirtää vastuun kiukuttelevan lapsen hoidosta minulle.

oikeasti en jaksaisi tuota miehen käytöstä, riittää ihan hyvin tuo uhmiksenkin kanssa tappelu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei kestä lapsen kiukkua koska ei kestä siitä aiheutuvia omia negatiivisia tunteitaan.Kun lapsi kiukkuaa,on hyvin tärkeää olla rauhallinen ja napakka eikä hermostua itse.Muuten lapsi kokee,ettei negatiiviset tunteet ole sallittuja eikä häntä hyväksytä omana itsenään.

Todennäköisesti miehesi kiukkuun on suhtauduttu suuttumalla tai ristiriitaisesti eikä hänkään ole oppinut käsittelemään voimakkaita negatiivisia tunteita.

Vierailija
2/3 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen mielestä lapset on kivoja, kunhan ne ei näy eikä kuulu. Niistä pitäis kasvaa itsetuntoisia ja omapäisiä, mutta ne ei sais uhmata vanhempiaan. Mun keskustelu on lepsuilua, vain huutamalla ja selkäsaunalla kasvaa vanhempiaan kunnioittavia ihmisiä... Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 3v uhmis. Mieheni mielestä poika kiukuttelee koska minä annan hänelle liikaa periksi (=olen liian lepsu). Onneksi olen nyt saanut taottua miehen päähän sen että tuo kausi on joka muksulla ja meidän muksulla erittäin voimakkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi