Sykkeen hetkellinen nousu raskausaikana
Olen nyt raskausviikolla 31+5 ja olen parin viikon aikana huomannut, että sykkeeni nousee satunnaisesti ihan pilviin. Minulla on normaalisti suhteellisen matala verenpaine (raskauden alussa 102/56, vuoden lopussa 106/72 ja nyt edellispäivänä 120/66 neuvolamittausten mukaan).
Eli ongelmani(?) on nyt se, että syke nousee välillä ihan kamalasti, eli jostain syystä sydän alkaa hakata hirvittävän kovaa vauhtia. Tällainen tilanne ilmenee yleensä silloin, kun olen levossa tai juuri nousemassa/noussut ylös hetken aikaa istuttuani tai maattuani.
Mahtaisikohan joku osata kertoa minulle mistä tämä johtuu? Kiinnostaisi myös tietää, onko jollakulla ollut samanlaista "vaivaa", ja mitä se mahdollisesti on aiheuttanut tai kuinka se on hoidettu, jos sitä ylipäätään on huomioitu.
Ehdin jo niin tottua tuohon väliaikaiseen tykytykseen, etten edes tajunnut neuvolassa viimeksi ottaa puheeksi. Tänään sinne päin soittelin, ja neuvolatädin pitäisikin iltapäivän aikana ottaa minuuun yhteyttä.
Kommentit (3)
Voin siis rauhassa rentoutua rytmihäiriöineni :)
mutta eipä niitä sen kummemmin tutkittu. Ikäviähän ne kuitenkin ovat ja varmasti kannattaa neuvolassa mainita kuitenkin.
nimenomaan tykyttelyt, on ihan normaaleja raskausaikana. Ei tehdä mitään.