Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini kommentti pojastamme.

Vierailija
21.01.2010 |

Poikamme on ainoa lapsi ja ainoaksi taitaa jäädäkin.

Työkaverini kokta eläkkeelle jäävä, tokasemaan kunpuhuttiin lapsista, että poijastani ei kasva aikuista ja hänestä tulee antisosiaalinen koska on vaan meidän kanssa kotona. Ei osaa toimia yhteiskunnassa eikä tulevassa työssä kun on ainoa lapsi. Kommentoi, että meidän nyt kyllä pitäisi hankkia toinen lapsi poikamme keveriksi.

Hitto, että pisti vaihaksi nuo kommentit. Työkaverinoi kun on niin täydellinen. Yh:na kuulemma roudannut kaksi poikaa kolmella bussilla tarhaan aina yksin. Ja pojat ovat niin itsenäisiä, että........

En vaan voinut olla kommentoimatta asiaa ja kerroin työkaverilleni, että 'No sitten minäkin olen antisosiaalinen ja kykenemätön toimimaan ryhmässä ja en selviä työeleämästä kun minäkin olen AINOA lapsi'.

Mitä mieltä olette? Olenko liian herkkänahkainen vai pitääkö näitä kommenetteja vaan nielaista? Vastaavanlaisia kommentteja tulee alvariinsa useamman kerran viikossa. En voi vältellä kyseistä henkilö koska minun on kyettävä tekemään töitä sen kanssa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oishan se kiva pojalle saada sisaruksia, ei se kunkkuna oleminen aina ole niin kivaa

Vierailija
2/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista aika tulee jättämään, lapsenne on silloin aivan yksin. Oli sitten vaikka omaa perhettä ja lapsia, niin silti sisartus on suunanton rikkaus. Toivottavasti et itsekkäistä syistä evää lapseltasi sisarusta/ sisaruksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuule ota kuuleviin korviisikaan tuollaisia kommentteja. Minäkin olen ainut lapsi ja ihan hyvin olen pärjännyt elämässäni. Lapsen tulevaisuushan on kiinni kasvatuksesta ja minä kyllä nostan hattua omalle mammalleni, että on pitänyt kurin ja antanut rakkautta sopivassa suhteessa. En oo saanu mitään ylimääräisiä leluja joka päivä ja ajokorttikin piti ansaita itse. Seuraavan kerran kun joku sanoo jotain tuollaista niin sano, että pitää huolen omista asioistaan. Tsemppiä vaan sinne ja laske aina kymmeneen kun joku mummeli tulee avautumaan.. :)

Vierailija
4/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jätä typerät kommentit omaan arvoonsa. Aina riittää noita ihmisiä joilla pakonomainen tarve arvostella toisten lapsia/elämää jne.. Kokemusta on.

Vierailija
5/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoista lapsista ja sen innoittamana minäkin googlettelin. Ja totta tosiaan, näyttäisi olevan niin tutkimusten mukaan, ettei ainoat lapset ole sen epäsosiaalisempia tai itsekkäämpiä kuin muutkaan. Päinvastoin jos jotain eroa on saatu useamman lapsen perheissä kasvaneisiin, erot on ollu vaan positiiviseen suuntaan. Joku vanha käppänä esitteli mielipiteenään vuonna kivi ja kanto että ainoana lapsena oleminen on sairaus ja siitä se legenda ainoiden lapsien kamaluudesta sitten lähti.

Vierailija
6/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo työkaverisi, kyllä minuakin ärsyttäisi noin henkilökohtaisten asioiden kommentoiminen ja "iholle tuleminen". Eihän hän voi edes tietää kärsittekö sekundaarisesta lapsettomuudesta jne. Ei minusta sinun tarvitse nielaista vaan voit yhtä reippaasti kommentoida takaisin. Meillä on kaikilla eri käsitykset siitä mikä on hyvä lapsiluku, mutta suurin osa ei rupea niitä muille kuuluttelemaan...

Vierailija
7/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noinkaan aina mene. Miehelläni kahdeksan sisarusta jotka eivät ole kovinkaan läheisiä toisilleen. Minulla ei ole sisaruksia mutta serkkuja ja ystäviä rittää ja ihan hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
8/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista aika tulee jättämään, lapsenne on silloin aivan yksin. Oli sitten vaikka omaa perhettä ja lapsia, niin silti sisartus on suunanton rikkaus. Toivottavasti et itsekkäistä syistä evää lapseltasi sisarusta/ sisaruksia

En ole itsekäs vaan tämän toisen lapsen puuttuminen on meidän perheen realiteetti. En voi alkaa painostamaan miestä vaan noin hepposin perustein hankkimaan toista lasta. On hyvin todennäköistä, että ainoaksi jää.

Olen itse siis ainoa lapsi ja olen paljon sosiaalisempi ja paremmin pärjäävä kuin moni muu jolla paljon sisaruksia.

Ärsyttää vaan niin suunnattomasti kun melkein joka päivä kommentoi tätä asiaa. Olen yrittänyt hyvällä ja hieman pahemmallakin sanoa työkaverille asista mutta ei ota kuuluviin korviin. Hän muka haluaa vaan auttaa meitä.... ja paskat sanon minä. Millä tavalla auttaa?!

ap

Vierailija
9/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista aika tulee jättämään, lapsenne on silloin aivan yksin.

Miten niin aivan yksin? Onhan hänellä perhe, työyhteisö, ystäviä.

Vierailija
10/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kateellinen sinulle, jolla on helpompaa yhden lapsen kanssa, kuin hänellä itsellään oli.

Mielestäni on palon parempi vaihtoehto keskittyä kunnolla huomioimaan sitä ainoaa lasta, kuin tehdä useampi lapsi, jotka sitten joutuvat tappelemaan vanhempien huomiosta (ja keskenään - sitä näkee jatkuvasti!)

Meillä mies on se, joka enemmän haluaisi toisen lapsen. Mutta onneksi hänkin tajuaa, että meidän hermoilla asia tulkoon ajankohtaiseksi aikaisintaan sitten, kun esikoinen on vähintään 5v.

Vierailija
11/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläni ei ole sisaruksia. "yksin" jäi yli 60-vuotiaana jolloin oli esim. vaimo, 3 lasta ja 7 lastenlasta. Voi raukkaa.

Vierailija
12/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat vaikka näin:

Minua loukkaa, kun otat aina tämän asian puheeksi. Tämä on nyt meidän perheen realiteetti, enkä voi vaikuttaa siihen vaikka haluaisinkin. Siksi kommenttisi tuntuu tosi ikävältä, vaikka tarkoitatkin varmasti vain hyvää. Puhutaan mieluummin muista asioista.

Vierailija
13/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla paljon epäsosiaalisempia ja taitamattomampia lapsia.

Jos on esim. koko ikänsä joutunut taistelemaan vanhempien huomiosta, kun toiset lapset ovat luonteensa ja ominaisuuksinsa vuoksi vaan olleet vanhemmille "tutumpia" ja helpommin lähestyttäviä, niin kyllä se vaan heijastuu aikuisuudenkin käyttäytymiseen. Sen sijaan ainut lapsi on aina kelvannut vanhemmilleen sellaisenaan, kun ei ole mihin vertailla.

Ja näennäisen tasapuolisille ja hyvillekin vaan käy näitä 'epätasa-arvoistuksia' vaikka he itse eivät sitä edes huomaa. Lapsi vaistoaa sen kuitenkin

Vierailija
14/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, tuleeko kenestä epäsosiaalinen ja kenestä ei.

Sano mieluummin suoraan, miltä kommentti sinusta tuntuu ja kerro, ettet enää haluaisi puhua asiasta.

Tuollaisia tyyppejä ei vasta-argumenteilla vakuuteta, vaan he saavat vain lisää vettä myllyynsä ja käyvät todistelemaan omaa kantaansa, jolloin joudut kuulemaan vastaavia juttuja entistä enemmän.

Vierailija
15/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei yhtään kuulu sulle! Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin.

Minusta hän on ihan asiaton ja tuo voisi kuulua jo esimiehellekin, siis se että hän puuttuu ilkeästi muiden yksityisen elämän asioihin, tuohan on jo kiusaamista?

Vierailija
16/16 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyysäävät usein ainokaisensa ihan överiksi. Mm. lapsi saa kaiken materian mitä voi olla. Huone katosta lattiaan täys krääsää.

Kuljetetaan kouluun vielä 2-luokallakin milloin autolla, milloin potkukelkalla tai muulla ja vahditaan jokaista askelta ettei vaaaan sattuis mitään. Tavallaan ylihuolehditaan niin että lapsen itsenäistymiskehitykselle se on jo melkein haitallista.

Tuntuu että näillä vanhemmilla olisi ollut syytä olla useampia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä