Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1-vuotiaana joku eroahdistuskausi?

Vierailija
20.01.2010 |

Tuo vauveli olisi koko ajan sylissä, itkee jos menen vessaan, ikäänkuin "valitsee" vanhemman, kumman sylissä haluaa olla ja vekslaisi näiden välillä jatkuvasti. Muutenkin on ollut vähän kärttyisämpi ja huomionhakuisempi. Kuulostaako tutulta? Itsenäistymiseen liittyvää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa jossain vaiheessa. Meillä tytöllä oli lievempänä, mutta tuo poika olikin sitten tosi mammanpoika ja vaativa tuon huomion suhteen.

Vierailija
2/5 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan peruskauraa. Lapsi oivaltanut olevansa äidistän erillinen, mutta ei ole kyennyt muodostamaan vielä muistijälkeä äidistään. Kun äiti menee vaikka vessaan ja laittaa oven kiinni, laps luulee äitinsä kadonneen iäksi, gtai melkein ajattelee että osa hänestä itsestän kadonnut, koska osittain vielä luulee että aiti ja hän itse ovat yhtä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo kuvaamasi vaihe oli jo kertaalleen 9-10kk iässä, tässä välillä oli tyyni ja rauhallinen vaihe, ja nyt taas uudelleen vauva on kiinni minussa. Peruskauraa toki, mutta kaikki ah niin ihanan mielenkiintoista - esikoisesta kun on kyse - että halusin vaan kuulla, onko muut huomanneet samaa. Olen myös sivusilmällä lukenut yksivuotiaan uhmasta, ja mietin olisiko tämä sitä, kun sellaisia rajojen testailu piirteitäkin on.

Vierailija
4/5 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa siinä 9kk iässä, ja kestää sinne reilu 1v..sitten se tulee taas takaisin siinä 2v korvilla, kera ihanan uhman :)

Ja siitä mennään sitten taas kohti 3v uhmaa..ja 4v uhmaa..jne jne.

:D

Vierailija
5/5 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta tulikin mieleeni, että olenhan myös kuullut, että uhmaa on joka iässä, eli joka vuosi on uhmaikä :) Näitä odotellessa, menemme siis vessaankin yhdessä... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi