miksi ja missä iässä vauva alkaa tarvita tuttia
ja mistä sen huomaa että tarvitsee.. oma vauva nyt 6 viikkoa, ei tuttia.
Kommentit (5)
Ei se vauva sitä tuttia oikeasti tarvitse. Itse olin niin laiska, että en jaksannut opettaa, mutta eipä siten tarvinnut opettaa tutista poiskaan.
Meillä esikoisella oli kauhea imemisvimma, tutti olikin silloin hyvä. Kuopus taas ei ole ikinä syönyt tuttia. Kohta 5kk poika. Vaikka välillä tuntuukin että minä olen tutti tuolle, niin se kyllä rauhoittuu ajan mittaan :)
jo mahdollisimman pienenä. Minusta se helpottaa huomattavasti elämää, esim. nukahtamista. Yleensä vauvat tykkäävät nukahtaa imiessään ja minä en ole halunnut olla se hupi-imemisen kohde, mulla on muutakin tekemistä. Samaten sillä on helppo rauhoitella vauvaa julkisilla paikoilla ja muutenkin. Mutta eihän sitä tietenkään mikään pakko ole antaa jos ei koe tarpeelliseksi.
jossain tutkimuksessa todettiin, että tutin käyttö lisää korvatulehdusten riskiä.
antoivat esikoiselleni tutin. Hänellä oli aivan hirmuinen imutarve (oli imenyt jo kohdussa kätensä vereslihalle) ja tutti selvästi rauhoitti. Minusta tutti on OK, jos vauvan imuote on hyvä. Eiväthän kaikki lapset sitä edes tarvitse, mutta jossakin vaiheessa (kun vauva on isompi), saattaa äiti joutua tutin asemaan. Eli minusta on hyvä, että vauva oppii tuttiinkin.