Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eka ivf

20.01.2010 |

Moi!

Haluaisin kuulla miten muilla on eka ivf sujunut. Meillä on edessä helmikuussa hoito omaan kiertoon eli lyhyen kaavan mukaan ja jännittää ihan hirveesti! Takana on kaksi keskenmenoa(vko 6-7)ja kaksi tuulimunaa luomuyrityksistä ja ikää on jo 35. Toiveet on tietysti korkeella mutta myös pelko että ei tääkään onnistu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle istutettiin tänään lakio kohtuun :-). Piinaviikot siis alkoivat ja kovasti toivotaan pienokaista. Yritystä takana 2 vuotta, taustalla PCO ja monta yritystä eri hormoniyhdisteillä.

Eli maanantaina tehtiin punktio, joka ei sattunut yhtään. Pelkäsin sitä hirveästi, mutta sain kipulääkkeen suoraan suoneen, joten menin saman tien ihan tokkuraan. Mies oli koko ajan mukana. Saivat kerättyä uskomattoman määrän rakkuloita, eli 27 kpl. Näistä 15 oli hyviä, kypsiä alkoita ja tänään sain tietää että 6 hedelmöittynyttä oli selvinnyt hienosti, joten yksi sitten siirrettiin tänään kohtuun ja 5 meni pakkaseen. Todella ihanaa ja nyt olen/ollaan erittäin hyvillä mielin.

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus. Tämä siis Felisitaksella Helsingissä. Olen julkisella puolella hoidossa, mutta meidän sairaalassa ei tehdä IVF-hoitoja, ovat ulkoistaneet sen Felisitakselle.

Kannattaa jo etukäteen varmistaa, että saat tarpeeksi kipulääkettä. Itse olin niin tokkurassa toimenpiteen jälkeen, että nukuin heräämössä tunnin = tarpeeksi lääkettä :-D. Senkin jälkeen vielä heitti päässä pari tuntia. Ja siihen kannattaa varautua, että maha on punktion jälkeen kipeä ja turvonnut (munarakkulat täyttyvät nesteellä) useita päiviä. Eli liikkuminen ei ole kovin ripeää. Sain viikon sairaslomaa.

Tänään oli kyllä jännää nähdä monitorista, kun asettivat alkion kohtuun. Siis sitä alkiota ei näkynyt, mutta se neste, minkä joukossa alkoi oli, näkyi ruudulla kirkkaana kuplana.

Ja nyt vaan ajttelemaan positiivisia asioita ja toivomaan parasta :-)

Tsemppiä teille hoitoon, kaikki menee varmasti todella hyvin!

Vierailija
2/7 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa ensimmäinen IVF tällä viikolla pitkän kaavan mukaan. Punktio ja siirto ois viikolla 8. Jännittää tosi paljon että miten tässä käy, mulla on paha endo ja munatorvet tukossa. Pidetään peukkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä alkaa siis piikittely tän viikon lopulla ja punktio ja alkion siirto olis viikolla kuusi. Ihan hermona jo!

Vierailija
4/7 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa siis sumuttelut, annostus on mulla 2 sumutusta aamulla ja kaksi illalla ja lääke on synarela 200 mikrogrammaa. kiinnostas tietää noista sivuvaikutuksista, oli meinaan aikamoinen lista siinä ohjeessa eri oireita..

Vierailija
5/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkas kanssa synarelan sumuttelut ens viikolla, kiinnostas kanssa tietää noita mahd. sivuvaikutuksia...ollaan vielä ens viikko espanjassa joten pitää toivoo että ei kaikki sivuvaikutukset iske ainakaan heti samantien :)

Niin meillä tosiaan eka ivf, vko:lla 13 ois tarkotus tehdä alkion siirto , jos nyt sinne asti ikinä päästään, kun kaikenlaisia ongelmia voi vielä matkan varrella ilmaantua...

Vierailija
6/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä alkoi ensimmäiset IVF-hoidot noin viikko sitten... kirjotan aiheesta (ja ylipäätään lapsettomuudesta) ja niihin liittyvistä tuntemuksista blogia osoitteessa:

http://liina-linnutonpuu.blogspot.com/

7/7 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Synarela teki vaihdevuosioireita. Välillä hikoilutti vaikka istui paikallaan, lenkillä hiki tuli jo reippaasti kävellessä, vaikka olen tottunut harrastamaan liikuntaa.

Kasvaneet munarakkulat teki munasarjat painaviksi ja se tuntui nipistelynä. Tuntui myös, että vatsassa on kaksi palloa, ensin golfpalloja, sitten kasvoivat tennispalloiksi. Pari päivää ennen punktiota istuin tärisevässä bussissa ja sen reissun jälkeen olo oli yksinkertaisesti TUKALA! Tuntu, et jos punktiota ei pian tehdä, munasarjat halkeaa. No eivät onneks haljenneet...

Lääkäri varoitteli äkkinäisistä (kierto)liikkeistä, ettei munasarjat kipsahda ympäri ja munatorvet kierteellä joudu kiireelliseen leikkaukseen... Kannattaa siis olla oikeesti varovainen!

Tuollaisia viime syksykstä on päällimmäisenä mielessä.

Nyt PASin yhteydessä käytän Progynovaa ja Lugesteronia. Liekö johtunut niistä, mutta viime viikolla oli muutaman päivän aika etova olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan