Haitin katastrofi liian suuri av:lle?
Täällä keskustellaan kaikista turhanpäiväisyyksistä ja syyllistetään äitejä milloin lasten hoitoon viemisestä, milloin kotona pitämisestä tai ruuan laadusta tai laaduttomuudesta, mutta Haitin tilanne on jäänyt hyvin vähäiselle huomiolle.
Taitaa olla niin, että kun maailmassa sattuu jotain oikeasti kauheeta suuressa mittakaavassa niin se halutaan mieluumin unohtaa. Just luin lehdestä miten 5pv raunioissa ollut alle 1v poikavauva löytyi hengissä vaikkakin kuoleman rajamailla, koska oli ollut ilman ruokaa ja juomaa ja jalassa oli kuolio. Samoin oli vielä maanantaina löytynyt raunioista n.1,5v tyttö täysin ilman vammoja, mutta todennäköisesti koko perhe on kuollut.
Haiti tulee tarvitsemaan apua vielä pitkään monta vuotta eteenpäin, sillä koko maa on tuhoutunut. Se että kerran antaa 2e SPR:n keräyslippaaseen ei auta paljonkaan.
Kommentit (23)
Kuule ap, niitä ketjuja oli täällä siitä asti, kun ekat tiedot katastrofista tuli! Toisekseen nimenomaan suomalaiset ovat kiitetysti kantaneet kortensa kekoon (idiootteja kun ovat), ihan turha vittuilla siitä 2€ summasta (miljoona x 2 = 2 milj.!). :(
Minä sanon ihan suoraan että kun oma elämä on täynnä sairastumisia, tuskaa lähipiirissä ja tilillä on kahdeksi viikoksi satanen, ei paljoa naurata. Eikä silloin myöskään kiinnosta muiden maiden kriisit, eivät kuitenkaan ole meitä auttamassa tippaakaan kun aika tulee.
mä en ole lukenut varmaan yhtään juttua Haitista. En vaan jaksa surra mitään hirvittäviä suurkatastrofeja toisella puolella maailmaa nyt. Ehkä sitten, jos oma elämä olisi edes jollain lailla kunnossa. No, olenhan mä elossa ja saan päivittäin ruokaa, eli toki mulla menee paremmin kuin haitilaisilla.
että auttaa monella tapaa, joten mä koen tuollaisen aloituksen arvon olevan lähinnä ap:n oman turhautumisen purkamista. Muistetaan, että Suomesta on jo lähtenyt kenttäsairaala ja avustuksia. Suomalaiset ei todellakaan ole välinpitämättömiä toisten tuskasta - ja muistutetaan nyt vielä siitäkin seikasta, että ulkomaanavun lisäksi suomalaiset tekee eniten vapaaehtoistyötä koko läntisessä maailmassa. Se, että av:lla puhutaan arkipäivän pienistä asioista on hyvä vaan - merkki siitä että yhteiskunta toimii ja asiat on hyvin suurimmalla osalla.