Onko yleistäkin, että lääkäriasemilla homma ei toimi?
Lääkärit lupaavat soittaa, mutta eivät soita jne. Olemme mieheni kanssa todella pettyneitä yksityisen, valtakunnallisesti toimivan lääkäriaseman touhuun. Meille molemmille on käynyt toistuvasti siellä niin, että joku lupaa hoitaa jonkin asian, mutta ei hoidakaan.
Juuri kävi taas niin, että lääkäri oli luvannut soittaa miehelle, mutta soittoa ei vain kuulunut. Vasta kun mies marssi henkilökohtaisesti paikan päälle vaatimaan palvelua, niin alkoi puhelin piristä. Sitten lääkäri vain ihmetteli puhelimessa, että mites tämä onkin jäänyt hoitamatta.
Minulle on käynyt vastaavaa: lääkäri on luvannut toimittaa papereita johonkin, mutta ei ole toimittanut. Labra on luvannut lähettää tuloksia kotiin, eikä ole lähettänyt. Olen joutunut soittamaan lääkärin perään pari kolmekin kertaa, ennen kuin mitään on tapahtunut.
Olenkohan mahtanut luulla liikoja yksityisestä lääkäriasemasta, en tiedä, mutta minusta tämä on pöyristyttävää. Toimintakulttuurissa on jotain vikaa, koska kyse ei ole vain yhdestä tietystä lääkäristä. Selvästikin on niin, että potilaan on itse pidettävä kaikki langat käsissään. Mihinkään lupauksiin ei pidä luottaa.
Kyllähän tämä terveeltä ihmiseltä onnistuukin, mutta entä ne, jotka eivät jaksa, pysty tai osaa? Kuinka heidän käy? Ja pakkoko on luvata tehdä jotain, jos ei aio tehdä? Sanoisivat mieluummin suoraan että ei me niitä papereita ehditä lähetellä, hae ne itse??? Tai soita itse, ei me kuitenkaan soiteta???
Kommentit (8)
Meidän perheessä ei ole vastaavia kokemuksia. Joudumme valitettavasti käyttämään kohtuullisen paljon lääkäripalveluja. Hyvät kokemukset sekä mehiläisestä että diacorista.
Kuuntelin järkyttyneenä syöpään sairastuneen sukulaisen kertomusta siitä, kuinka hänen hoitopäätöksiään ei saatu tehtyä. Hänelle oli luvattu, että eri asiantuntijoista koostuvat tiimi päättää hoidoista. Kun hän meni sovittuna aikana vastaanotolle, ei mitään ollut hoidettu. Siinä paikan päällä lääkäri ja hoitaja sitten alkoivat miettiä, mitä hoitoja aloitettaisiin ja mitä ei.
ja myös kela, työpaikat, tarhat jne. ja sen olen jo oppinut että soitan aina itse ja varmistan!
Ei asiakkaan kannata huonosta palvelusta maksaa! Kokeilkaa toista lääkäriasemaa ja katsokaa onko siellä sama meininki. Jos on niin vaihtakaa kunnalliseen!
tollaset soittoasiat on meillä toimineet paremmin, pahin kokemukseni on ollut yksityisellä korvien putkituksessa, kun 2 v heräsi nukutuksesta aivan sekavana, enkä saanut yhtään apua hoitajalta rauhoitteluun ym
Kyllä julkisella lapset on jotenkin tolkuissaan, ennenkuin vanhemman hoitoon jäävät...
kokemuksia kuin ap:lla. Valitettavasti kaikki kokemukset liittyvät yhteen tiettyyun yksityiseen ketjuun; vaikuttaisi siltä että kyseessä on ketjun yleinen työkulttuuri olla hoitamatta asioita sillä sama ilmiö on toistunut eri paikkakunnilla. Olen joutunut tekemään jopa reklamaation koska perheenjäseneni ei saanut ensiapua yksityisellä lääkäriasemalla vaikka sairaalan mukaan se olisi ollut välttämätöntä. Nyt olemme keskittäneet lääkäripalvelumme toiseen lääkäriyhtymään, mutta valitettavasti joudumme vieläkin asioimaan tämän kummallisen kulttuurin omaavan lääkäriketjun kanssa. En tiedä miksi näistä ei puhuta tarpeeksi, kuten myöskään julkisen sektorin toimimattomuudesta. Kirjalliset valitukset ovat raskaita tehdä, mutta ehkä pitäisi yrittää raapustaa niitä sillä aina tulee potilas myös minun jälkeeni ja toivon että hänellä olisi asiallisempi kohtelu.
Täyspäiväisenä potilaana olen törmännyt jos minkälaiseen henkilökuntaan ja tapaan työskennellä. Olen hoidossa julkisella puolella ja pääsääntöisesti tyytyväinen saamaani hoitoon ja asioitteni hoitamiseen.
Silti elämä on opettanut sen verran, että pyydän kaikista mahdollisista dokumenteista kopiot, hoidan asiat mieluiten henkilökohtaisesti enkä välikäden kautta. Mikäli asioin vakuutusyhtiön, Kelan tai muun putiikin kanssa käytän mieluiten sähköpostia. Silloin turvakseni jää sähköposti jota voin tarvittaessa käyttää tositteena.
Yksityisellä puolella työntekijöinä on ihan vaan ihmisiä. Asioita unohtuu, tulee väärinkäsityksiä ja virheitäkin. Asioista kannattaa antaa palautetta rakentavasti ja iloisena siitä, että meillä Suomessa asiat kuitenkin pääsääntöisesti toimivat hyvin.
Lähetteet on meneet oikeisiin paikkoihin ja lekurit on soittaneet sovitusti. Iso yksityinen lääkäriasemaketju.