Onko aivoverenkiertohäiriö tms. vakava poissuljettu
kun puutumisoireita vuoroin molemmilla puolilla kehoa(ajoittaista tunnottomuutta siis kasvoissa, jaloissa ja käsissä). Ajoittain myös huimauksen/heikkouden tunnetta. Epäilen itse, että niskat ovat vain jumissa - tätä jatkunut joitakin päiviä. Jostain luin, että nimenomaan toispuolinen tunnottomuus olisi sellainen oire, jolloin olisi syytä huoleen?
Kommentit (8)
Niska ei kyllä vaikuta jalkoinin. Onko sinulla selässä mitään heikkoutta?
aivoverenkierto häiriö se ei ole. Silloin oireet ovat toispuoleiset.
mut niska voi myös olla niin jumissa, että SE aiheuttaa aivoverenkiertohäiriön. Tiedän ihmisen, joka on pökertynyt hiihtomäkeen stressiperäisen niskajumin takia. Oli vähän myöhässä se hiihtoloma...
Myös yleensä on kai niin, että jos aivoissa on joku verenkierohäiriö niin se on aina siinä yhdessä kohdassa ja puuduttaa/halvaannuttaa aina saman ruumiinosan. Ei siis vuoronperään sitä sun tätä.
Kipuja ei siis muutenkaan ole missään kuin paineltaessa, oireina ainoastaan tuo heikkouden tunne ja puutumisen tunne eri jäsenissä. Oireet vaihtelevat päivän mittaan. Mitkä ovat Ms-taudin ensioireet? Yritän nyt lohdutella itseäni, että tämä ei ole mitään vakavaa, mutta täytyyhän toki toinenkin mahdollisuus ottaa huomioon.
ja jopa aiheuttaa rintakipua (-> luulet, että saat sydärin..). Ap, sun oireet kuulostaa ihan samalta kuin minun, ja niihin tosiaan auttoi fysioterapia. Minäkin kävin tutustumassa "MS-taudin sivuihin" ja totesin ihan itsekin, että ei siitä onneksi ole kyse.
Tai esim. kaksoiskuvalla silmissä.
Mene nyt ihmeessä lääkäriin, niin saat mielenrauhan. Ei ms-tautikaan mikään kuolemantuomio ole, ja todennäköisesti kyse on jostain lievemmästä.
Kävin ihan neurologilla, eikä hän maininnut sanallakaan aivoverenkiertohäiriön mahdollisuutta. Kuulemma tutkimuksissa suljettiin pois nimenomaan MS-tauti.
Minulla nuo oireet johtuvat luultavimmin stressistä ja ahdistuneisuudesta, jotka pistävät ylihengittämään ja sitä kautta tulee puutumisen ja huimauksen tunnetta.
ps. olen ymmärtänyt, että lievätkin aivoverenkiertohäiriöt alkavat ja kestävät hetken, esim. tunnin. Ei niin, että monena päivänä on epämääräisi, paikkaa vaihtavia tuntemuksia.
ja kukaan ei edes ole halunnut tutkia mitään "vakavaa" - ei kuulemma oireet täsmää? Ja niskajumistahan se olikin kyse.