Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tykkäisit sukunimestäsi, jos olisit mennyt naimisiin ensimmäisen poikaystäväsi kanssa?

Vierailija
19.01.2010 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja soinnukas.

Vierailija
2/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleinen suomalainen tavallinen nimi. Nykyinen nimi on parempi, ja parempi on tää nykyinen mieskin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut liian lyhyt, ei olisi sopinut kovin hyvin etunimeeni. Mutta en olekan koskaan ajatellut vaihtaa sukunimeäni.

Vierailija
4/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni kylässä nimeltä, sanotaan Mäki-perä. Jos olisin mennyt naimisiin ekan poikaystävän kanssa, sukunimeksi olisi tullut Mäki. Sen sijaan menin naimisiin Mäkisen kanssa.

Vierailija
5/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään, erittäin harvinainen ja kaunis, sekä suojattu ja mun lapseni ovat ainoita suvunjatkajia tälle nimelle, mikäs siinä =) Omaa tusinanimeäni en takasin vaihda, vaikka ero tulis!

Vierailija
6/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarimäki

Vierailija
7/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukunimeni on Suominen (olen siis pitänyt tyttönimeni). Mahtuu exiin kyllä pari tosi kaunistakin sukunimeä, jolloin ehkä olisin tuntenut houkutusta ottaa miehen nimen.

Vierailija
8/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihana tämä nimi on, sopii minulle

Vierailija
9/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois ollu ihan sama, koska itse tyyppi on niin karsea. Tuntisin oloni ansaan joutuneeksi...

Vierailija
10/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisinkin ensimmäisen poikaystäväni kanssa mennyt naimisiin. Hänen sukunimensä on niin kovin yleinen tyyliin Korhonen/Virtanen.

Nykyinen mieheni halusi ottaa sukunimeni, vaikka olisin kyllä voinut ottaa mieheni nimen.

Kuitenkin olen tyytyväinen että sain oman nimeni pitää, meitä kun on maailmassa vain reilu 10 kappaletta.

Vierailija
11/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka kaunishan se olisi ollut. Lehtovaara. Tarvitsin nimenvaihtoon isomman syyn kuin pelkkä avioliitto eli ensimmäisellä kerralla pidin oman nimeni. Vasta uusperhettä perustaessa selkeys vaati ottamaan miehen nimen. Meillä oli molemmilla tarve näyttää ulkopuolisille myös nimen avulla, että kuulun perheeseen enkä ole mikään puolikas lisäke.

Vierailija
12/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään niin kaunis ja erikoinen kuin nykyinen nimeni joka on siis avioliiton kautta tullut. Oma nimenikin on erikoinen mutta ei yhtä kaunis kuin tämä nykyinen. Jouduin kyllä vähän miettimään että vaihdanko nimeä koska oman sukuni nimeä ei ole enää paljon ja jatkajia on vähän. Vaihdoin kuitenkin.

Vierailija
13/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole nykyisessäkään mitään vikaa, eikä tyttönimessänikään:-)

Vierailija
14/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis lähes ollut erään suomalaissukuisen kansan nimi...karjalaan viittava...en olis ottanut sitä itselleni, jos olisimme menneet naimisiin.

Jossain vaiheessa seurustelin erään tunnetun suomalaissuvun verson kanssa ja hänen sukunimensä olisin ilomielin ottanut, tälläinn kermaperse-wannebe kun olen:)

Nykyään olen naimisissa -nen -päätteisen miehen kanssa - ja sehän ei mulle sopinut - minähän pidin oman sukunimeni, vaikka se onkin hyvin suomalainen ja tavalline, muttei sentään -nen - pääteinen.

Olis niin kauheen kiva olla vähän itteensä hienompi: DDDD

Vierailija
15/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia meni välissä ja paljon tapahtui mutta niin vain elämä kuljetti takaisin yhteen ja nyt on kyseinen sukunimi ja olen tyytyväinen : D

Oma tyttönimi kauniimpi mutta halusin itse ottaa miehen nimen.

Vierailija
16/23 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ehkä osaisi ääntää sitä. Mun eka poikaystävä oli puolalainen.

Vierailija
17/23 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin taatusti pitänyt oman nimeni. En viitsi nimeä paljastaa, mutta liittyy rintoihin:/

Vierailija
18/23 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä joutuisi tavaamaan

Vierailija
19/23 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin koskaan vaihtaisi nimeäni :D

Vierailija
20/23 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan tämä on, pidin oman tyttönimeni nimittäin mennessäni naimisiin ja olisin varmasti pitänyt myös siinä tapauksessa jos olisin mennyt naimisiin ensimmäisen poikakaverini kanssa (päätin jo nuorena pitäväni tyttönimeni)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi