Miten jonkun mielestä voi olla NOLOA elää miehensä rahoilla
mutta kuitenkaan yhteiskunnan tuilla (=muiden ihmisten rahoilla) eläminen ei nolota yhtään??
Sairasta!
Kommentit (13)
itse kuitenkin haluaisin tienata myös rahaa talouteen käymällä töissä, mutta ikävä kyllä en työtä ole saanut :/
...elää mieheni rahoilla, kuten asia tällä hetkellä on. Semminkin, kun en ole kotona hoitamassa lapsia (joita meillä ei vielä ole), vaan opiskelen.
Toisaalta - en vastaanota mitään tukia yhteiskunnaltakaan juuri nyt, kun opintotukikin pääsi loppumaan. Mieluummin toki elän miehen kuin yhteiskunnan rahoilla... Ideaalitilanteessa omillani.
Kun on lapsuudenkodissa siihen oppinut, että pitää tulla omillaan toimeen.
Meillä menee näin;
olen raskaana ja en käy töissä. En saa minkäänlaisia tukia miehen palkan takia, joten periaatteessa elän hänen rahoilla. Tässä tapauksessa minua ei nolota, mutta nolottaisi ja hävettäisi, jos minä työkykyisenä istuisin tietoisesti kotona, vaikka saisinkin töitä. Siinä tapauksessa nolottaisi myös mennä sossuun pyytää rahaa.
Hoidan lapsia kotona. Jos lapset olisi jo yläasteella ja mä olisin kotona, niin sitten harkitsisin töihin menoa. Toki meillä olisi enemmän rahaa jos molemmat kävisi töissä mutta olemme valinneet näin. Pihistämme jostain että lapsilla on äiti kotona.
ja olen mies. Nolottaa ja on ihan paska olo, kun ei ole omaa rahaa ja siä kautta itsenäisyyttä.
Itse haaveilen siitä, että saisin olla kotirouva. Siis ihan vaan kotirouva:D Emme voi saada lapsia, joten kotiäitiä minusta ei siis tule (enkä kotiäidiksi edes haluaisi vaan kotirouvaksi). Olen korkeasti koulutettu, puhun neljää kieltä ja minulla on ikäisekseni (27) hyvä cv. Mutta silti haluaisin kotirouvaksi.
Kun on lapsuudenkodissa siihen oppinut, että pitää tulla omillaan toimeen.
Sitten taas palkkatöihin, kun nuorin 2 v. Olemme miehen kanssa tiimi ja rahat yhteiset, tienasi ne sitten yksi tai molemmat. Ei meillä mitään lupia kysytä rahojen käyttöön.
Mä olen ennemminkin ylpeä itsestäni, että olen löytänyt miehen, joka tienaa riittävästi, että voin olla kotona lasten kanssa (kuin myös ennen lapsia). Ja ylpeä miehestäni, että hän on niin menestynyt urallaan :).
Ja meillä voisi kaikki olla myös toisin. Eli voisin olla esim. tehtaanjohtaja tällä hetkellä. Aikanaan valitsin vaan toisin ja jäin kotiin tukemaan miehen urakehitystä. Olen ollut lasten välissä myös töissä, mutta omasta halusta tehdä työtä en rahaa tienatakseni.
Yhteiskunnan tuilla eläminen nolottaisi todella.
Avioliittohan on vain laillistettua prostituutiota. Näinkin voi tiivistää miehen siivellä elämisen.
Joillekin on tärkeetä, että on omaa rahaa, itse tienattua rahaa.