Olisiko teillä antaa esimerkkejä epäsosiaalisesta ihmisestä?
Kommentit (8)
Töissä isossa yrityksessä vativassa tehtävässä "joudun" olemaan tekemisissä useiden erilaisten ihmisten kanssa ja hyvin sujuu.
Enemmän se ilmenee sitten niin, että työajan ulkopuolella en enää juurikan jaksa/halua tavata muita ihmisiä perhettäni lukuunottamatta. Ja tarvitsen myös sitä omaa aikaa olla ja möllöttää. Ja lisäksi vähintään yksi etätyöpäivä viikossa on ihan must... viittä päivää viikossa en oikein jaksa olla konttorilla muiden ihmisten kanssa
On ihan normaali ihminen ja jopa käyttäytyy ihan hyvin ja ystävällisesti. ;)
Mutta, ei erityisemmin ole kiinnostunut ihmisistä. Viihtyy yksin. Tekee mieluiten yksinäistä työtä.
minä käyttäydyn ihan normaalisti ja olen ihan menestyvä ihminen. Minä vain en jaksa ihmisiä kovin kauaa ja väsyn ja sitten minun on päästävä itsekseni olla möllöttämään. En ole millään lailla tuhoisa ympäristölleni. Se on eri asia, sitä sanotaan a-sosiaaliseksi tai antisosiaaliseksi.
Mahdollisesti kykenevät murhaamaan tai pahoinpitelemään ihmisen ilman mitään tuntemuksia.
Epäsosiaalinen ja ujo termeinä sekotetaan usein.
työpaikallakin listatessa positiivisia adjektiiveja työkavereista, niin mulla oli useiten sosiaalinen... Joo, eipä se niin ehkä ihan täysin ole. Vapaa-ajalla olen hirveän kotikeskeinen, en jaksa juurikaan jutella naapureiden kanssa ja en aina jaksaisi nähdä edes kavereita. Suoraan sanottuna olen tosi erakoitunut oman perheen pariin.
Epäsosiaalinen ja ujo termeinä sekotetaan usein.
Ujous on eri asia kuin se, että viihtyy yksin eikä kaipaa sosiaalisia kontakteja. Ujo ihminen voi tykätä toisista ja kaivata ihmisiä ympärilleen, mutta on huono kommunikoimaan verbaalisesti.
Toiset taas (kuten esim. minä) osaavat näytellä sosiaalisia, mutta huokaisevat helpotuksesta kun pääsevät omiin oloihinsa.
Eihän ujoudella ole mitään tekemistä tuon verbaalisen kyvyn kanssa. Ujo vain ei ehkä uskalla kommunikoida niin hyvin kuin osaisi!
minä käyttäydyn ihan normaalisti ja olen ihan menestyvä ihminen. Minä vain en jaksa ihmisiä kovin kauaa ja väsyn ja sitten minun on päästävä itsekseni olla möllöttämään. En ole millään lailla tuhoisa ympäristölleni. Se on eri asia, sitä sanotaan a-sosiaaliseksi tai antisosiaaliseksi.