Mies ei saa vauvaa rauhoittumaan:
en oikein tiedä enää mitä pitäisi tehdä, varmaan pitää linnottautua kotiin. Vauva itkee hysteerisesti, jos lähden jonnekin käymään eikä rauhoitu isänsä sylissä. Myös kaikki iltanukutukset ovat minun vastuullani, koska mies ei saa vauvaa nukkumaan. Harmittaa hirveästi, kun haluaisin että isän ja vauvan suhde kehittyisi jollain tapaa. Ja olen myös tosi väsynyt, kun kaikki kasautuu minun harteilleni.
Minulla hirveä syyllisyys, jos käyn jossain ja mies on kiukkuinen ja turhaantunut - ei halua enää hoitaa vauvaa.
Kommentit (3)
Perjantaiksi varaa itsellesi huone jostai halpishotellista. Mene sinne nukkumaan, ota vaikka korvatulpat mukaan ja nauti kunnon yöunista. :) Kyllä mies vauvan kanssa kotona pärjää.
kuulostaa vielä taaperoikäiseltäkin moinen. Isän pitäisi nyt vain ottaa oikea asenne, eikä kiukustua ja stressaantua, vaan suhtautua huutoon tyynen rauhallisesti. Mites kantoliina. Eli sinä vain kylmästi lähdet, isä ottaa vauvan kantoliinaan ja sitten vaan antaa huutaa, kulkee ja lauleskelee. Todennäköisesti huuto jossain vaiheessa loppuu ja seuraava kerta menee ja paremmin. Tärkeintä on juuri rauhallisuus. Ja korvatulpat tietysti korviin.
Meidän toinen lapsi oli juuri sellainen joka huusi suoraa huutoa isän sylissä... miesparka oli siitä ihan alamaissa ja suorastaan masentunut kun "vauva ei pidä hänestä". No, ei vauva kyllä pitänyt kenestäkään muustakaan. Kaikkien muidenkin sylissä se huusi suoraa huutoa, paitsi minun. Tätä jatkui melkein kaksivuotiaaksi asti ennen kuin alkoivat hoitajaksi kelvata muutkin kuin äiti.
Ainoa poikkeus tässä joukossa oli mummi, miehen äiti, joka juuri edellä kuvatulla tavalla osoitti vauvalle että huuda vaan, kyllä minä sinut silti hoidan... seurauksena siitä onkin ollut se että mummi on nykyään viisivuotiaan suosikkiaikuinen.
kuulostaa vielä taaperoikäiseltäkin moinen. Isän pitäisi nyt vain ottaa oikea asenne, eikä kiukustua ja stressaantua, vaan suhtautua huutoon tyynen rauhallisesti. Mites kantoliina. Eli sinä vain kylmästi lähdet, isä ottaa vauvan kantoliinaan ja sitten vaan antaa huutaa, kulkee ja lauleskelee. Todennäköisesti huuto jossain vaiheessa loppuu ja seuraava kerta menee ja paremmin. Tärkeintä on juuri rauhallisuus. Ja korvatulpat tietysti korviin.