Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekot bussikuskit

Vierailija
16.01.2010 |

Miksi bussikuskeja aina arvostellaan? Miksi minä arvostelen bussikuskeja?

1. Kenelläkään muulla maanteillä ajavalla kuskilla ei ole niin paljoa ihmisiä kyydissään ja siten vastuullaan.

2. Bussit ovat usein "perseessä kiinni." Edellä pitäisi ajaa selvää ylinopeutta, ettei bussi meinaa jyrätä päälle.

2. Törkeimmät punasia päin ajot, jotka itse olen nähnyt, on tehnyt bussikuski. (Esimerkiksi tänä talvena odottelimme pienen pojan, noin 7-9v, kanssa Hämeenkadulla jalankulkijoiden valojen vaihtumista. Poika katseli tarkkaavaisesti valoja ja niiden vaihduttua vihreiksi poika astui tielle. Itse aikuisena ymmärsin seurata liikennettä ja tajusin, että bussi

tulee reippaasti tippaakaan hiljentämättä punasia päin, kiljaisin pojalle ja yritin kurkottaa hänestä kiinni. Onneksi pojan refleksit toimivat ja hän hypähti taaksepäin bussin mennessä nenän edestä ohi. Minkäänlaista edes jurrutusyritystä en huomannut. Tie ei ollut erityisen liukas ja liikennettä oli kohtuullisesti.)

3. Esim. Aitoniementiellä (kapea ja mutkainen) bussit ajavat lujempaa kuin henkilöautot ja keskellä tietä: luottavat siihen, että henkilöauton kuljettaja näkee ja ehtii väistää. Mutkaisella tiellä se saattaa olla toisinaan vaikeaa! Ja varsinkin näin talvella - Mihin väistät?

4. Samalla tavoin kuin autoilijat ovat omaksuneet tavan, että jalankulkija väistää, bussikuskit ovat omaksuneet tavan, että kaikki muut väistää.

5. Kyseisestä tilanteesta (bussi ja kauhakuormaaja) tuli kolari siksi, että kauhakuormaaja ei väistänyt liikennesääntöjä rikkovaa bussia. Jos kuvitellaan kauhakuormaajan tilalla tavallinen pieni henkilöauto, olisi henkilöauton kuljettaja jo päälle tulevan ison bussin auheuttamasta kauhusta vetänyt autonsa mieluummin penkkaan tai pusikkoon. Sitten olisi puhuttu, miten henkilöauton kuljettaja ei osaa ajaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä höpötän mieluummin niistä kuskeista kuin viilaan pilkkua valojen vaihtumisesta ja jalankulkijoiden oikeuksista.

Kun muutama vuosi sitten avokki oli Helsingin kautta matkalla tapaamaan mua mummolaani, eikä löytänyt oikeaa bussia, joutui kyselemään kuskeilta minne ne ovat menossa.

"En mä tiedä" oli yleisin vastaus.

Lopulta eräs ulkomaalainen kuitenkin kehotti: "Ei minä tietä, hyppä kyytiin!" ja muru meni. Pääsi jopa LÄHELLE oikeaa paikkaa, josta tunnin kuluttua toisella bussilla perille asti.

Nyt täällä pohjoisessa asuessa, kun joutuu käymään naapurikaupungissa asioilla ja kulkemaan väliä bussilla, kertoo kauhutarinoita siitä, miten kuski suhaa pimeitä, kiemuraisia metsäteitä ylinopeutta ja keskellä tietä. (näistähän mainitsi joku ketjun alussakin)

Että huhhuh tätä nykymaailman menoa..!

Vierailija
22/24 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tällä palstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes lukenut trinsessa- enkä prinsessa-ketjua enkä näinollen vastannut mitään siihen/niissä.

Taisin olla 5

Vierailija
24/24 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"on sellainen risteys jossa nuolivalo autolle ja kävelijöille vihreä. joka päivä ajan siitä (ja varon kävelijöitä!)."

Uskallatkohan kertoa missä tämä risteys on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi