Olenko tiukkis? Lapsen kaveri pyysi lastani Tallinnaan, en antanut.
Mukaan olisi lähtenyt kaverin vanhemmat, mutta en silti uskaltanut. Entä, jos siellä sattuu viaton haaveri - vaikka liukastuu Tallinnan kadulla ja katkaisee käden - eikä mukana ole äiti, matkavakuutusta (minun matkavakuutukseni kattaa mukana olevat alaikäiset, joten jos en ole mukana... toki voisin ottaa erillisen matkavakuutuksen), sairasvakuutuskorttia jnejne...?
Matkustellaan itse kyllä useita krt vuodessa ulkomaille, joten ei tässä nyt sinänsä ole ulkomaillaolon arkuudesta kyse.
Sinänsä luotan kaverin vanhempiin, että pitäisivät hyvää huolta, mutta kun se ei aina riitä.
Minkä ikäisen päästäisitte ilman omia vanhempia vieraan perheen mukana reissuun? Lasta jäi hiukan kielto nyppimään, muttei isommin sentään.
Kommentit (13)
Olen samaa mieltä, mitä vaan voi sattua ja siinä sitten lapsi ois siellä vieraiden aikuisten kanssa. Vaikka olisivat kuinka järkeviä, lapsesta tuntuisi silti aika orvolta.
2:n esimerkki on vähän eri, hän on sukulaisilleen tuttu ja turvallinen.
Mutta jokainen tekee niinkuin parhaalta tuntuu
Riippuu paljon lapsestakin. 12 vuotiaan päästäisin jo, 10 vuotiasta tuskin
5-vuotiaalla ja 15-vuotiaalla on aika iso ero...
Olen samaa mieltä, mitä vaan voi sattua ja siinä sitten lapsi ois siellä vieraiden aikuisten kanssa. Vaikka olisivat kuinka järkeviä, lapsesta tuntuisi silti aika orvolta. 2:n esimerkki on vähän eri, hän on sukulaisilleen tuttu ja turvallinen.
Eihän lapseni kaverin vanhempia juurikaan tunne. Olisivat 2 yötäkin Tallinnassa, ei siis ole päiväpyrähdys.
Sitä paitsi, kun ei edes ole tuon eksoottisempi kohde eli voidaan hyvin piipahtaa siellä itsekin lasten kanssa (tottahan silti ymmärrän, että kaverin mukanaolo olisi lapsista hauskaa)
ap
Päästäisin 6-vuotiaan omien vanhempieni mukaan. Mutta he ovat äärettömän huolellisia ja varovaisia.
Appivanhempien mukaan päästäisin 18-vuotiaan.
5-vuotiaalla ja 15-vuotiaalla on aika iso ero...
minkä ikäisen itse voisitte päästää tuollaiselle.
En välitä kirjoittaa kovin tarkasti, jos vaikka tuo kaverin äitikin olisi vauvapalstalaisia... häntä vastaan minulla siis ei tietenkään ole mitään, ajattelen ainoastaan omaa lastani.
ap
monta kertaa ulkomailla ja ihan pienestä pitäen. Sitten taasen en varmaan päästäis 8-vuotiastani Tallinaan kaverinsa ja sen perheen kanssa. 16-vuotias lapseni on ollut ruotsissa ja tallinnsassa kaverin ja sen perheen kanssa, ekan kerran 13-vuotiaana. Viime kesänä me käytiin Norjassa ja mukana oli esikoisen kaveri.
kouluikäisen lapsen mukaan. Onhan se eriasia kaverin kanssa lähteä, kuin oman perheen kanssa. Itselläni ainakin hyviä muistoja siitä, kun olin kaverin ja tämän vanhempien kanssa risteilyillä ynm. ulkomaan matkoilla. Kävimme toki perheenikin kanssa ulkomailla, mutta se on eri asia.
varmaan kouluikäisen, jos en tuntisi vanhempia. Tuolloin toki juttelisimme asiasta ennen matkaa. Siis tuskin kovin paljoa alle kouluikäinen kaveria 2 yön Tallinnan reissulle pyytäisikään...
Ja sitten et kerro lasten ikää. Kai sitä nyt tyhmempikin ymmärtää, että kysymykseen vastaaminen edellyttää tietoa siitä, minkä ikäisistä on kysymys. En tiedä siis oletko tiukkis, vai et, mutta vähän tyhmä taidat olla. Tai muuten vaan yksinkertainen.
Ja sitten et kerro lasten ikää. Kai sitä nyt tyhmempikin ymmärtää, että kysymykseen vastaaminen edellyttää tietoa siitä, minkä ikäisistä on kysymys. En tiedä siis oletko tiukkis, vai et, mutta vähän tyhmä taidat olla. Tai muuten vaan yksinkertainen.
Ja sinulle sanon, että otsikossa oli ns. retorinen kysymys - ja muodostin käsityksen sitten, kun näin vastaajien arvion siitä, minkä ikäisen lapsen he päästäisivät kaverin kanssa reissuun.
PS: kumma juttu. Ainoastaan sinä et näy ymmärtäneen aloitustani...
ap
kun kummipoika oli 1,5 v
Veljeni lasten, 3 kpl, kanssa olemme reissanneet siitä lähtien kun nuorin oli 3 v.
Ensi keväänä lähdemme kummipojan kanssa Ranskaan ja poika on 10v.