Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koululaisenne viettävät aikaa kotona, kun vanhemmat töissä?

27.05.2008 |

Meillä kysymys ajankohtainen ensimmäistä kertaa. Luvattiin ekaks, että esikoisemme voi mennä samaan päiväkotiin, missä muutkin lapsemme ovat. Nyt viime hetkellä evättiin. Onneksi on mummola samalla paikkakunnalla. Voi mennä sinne, mutta eihän siellä kavereita oo. Urheilukouluun voi mennä, mutta kestää vaan kolme päivää. Harmittaa vaan. Kymmenen viikon kesäloma kismittää tässä vaiheessa... X-(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, näin viestisi vasta nyt ja kesä on kohta ohi.. no ei sentään vielä.

Mutta ei minulla mitään kokemuksia asiasta olekaan, ainakaan omakohtaisia. Sellaista kumminkin ajattelin kertoa ja ehdottaa vastaisuuden varalle, että mitä jos kyselisit paikallisesta lukiosta tai yläasteelta tai vielä parempaa, tuttavaperheistä, josko löytäisit jonkun luotettavan vanhemman lapsen olemaan teidän pienempien kanssa.

Minulla on nimittäin yksi tuttavaperhe, jossa tätä juttua on käytetty menestyksellisesti jo toista kesää. He on muistaakseni olleet yhteydessä johonkin täkäläiseen urheiluyhdistykseen ja tiedustelleet sitä kautta. He kertoivat, että tuollaiset urheilulliset nuoret on sopineet ainakin heidän lasten (ala-asteikäinen&eskari) kanssa olemaan, kun sieltä saadut "hoitajat" on jaksaneet potkia palloa pihalla vaikka koko päivän. Perheen äiti teki vain ruokaa jääkaappiin ja tämä nuori sieltä sitten lämmitti sitä koko porukalle.

semmoinen idea käyttöönne ..

Vierailija
2/4 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tokko on apua enää tänä kesänä, enkä osaa sen suhteen mitään älykästä neuvoa; siitä pahoitteluni.. Vai olisiko naapurissa joku mukava nuori, joka kaipaisi vähän taskurahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa palkata kotiin erikseen vielä kotiin hoitajaa, kun maksaa nuorempien hoidostakin hunajaa. Jonkinlaista toimintaa kaupunki on järjestänyt kesä- ja elokuussa kouluikäisille. Jospa ensi vuonnakin... Onhan niitä monia tuttavaperheitä, joissa on kymmenviikkoista kesälomaa viettäviä. Uskaltaisikohan pyytää apua ensi vuonna? Vai jättääkö lapsen heitteille, kun muut nauttivat hyvällä omalla tunnolla kesälomastaan.

Vierailija
4/4 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pitänyt koko talvena lomaa joten olin ensimmäiset viisi viikkoa lomalla. Sitten eläkkeellä olevat ukki ja mummo olivat meillä viikon ( meillä oli myös muutama lastemme serkku). Mieheni oli kesälomalla kaksi viikkoa. Nyt lapset ovat mummolassa viikon (siellä on kaikki 7 serkusta) ja isovanhemmat tulevat meille vielä viikoksi.

Melkoista rumbaahan tämä on mutta lapset nauttivat serkuistaan, uimisesta yhdessä leikkimisestä jne. Mummo jaksaa koska lapset leikkivät pääsääntöisesti keskenään ja minä tietenkin teen iltaisin ruokaa seuraavaksikin päiväksi. Meilläkin 4-vuotias olisi päässyt päiväkotiin mutta 9-v. olisi ollut mielestäni liian pieni olemaan yksin kotona.

Eikö sinulla tai miehelläsi ole kesälomaa ollenkaan? Voisiko joku lapsesi kavereiden vanhemmista katsoa myös sinun lapsesi perään esim. muutamana päivänä viikossa?