Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi yritys uudessa elämässä

13.01.2010 |

Olen tässä vähän ristiriitaisissa tunnelmissa. 5 vuotta sitten istuin tuntitolkulla koneen edessä ja luin ja kirjoitin tänne palstalle. Olin silloisen mieheni kanssa lapsettomuushoidoissa, jotka eivät lopultakaan tuottaneet tulosta. Pettymyksiä toistensa jälkeen ja aloin tyytyä osaani lapsettomana. Vaikka silloin syy oli kaiketi pääosin miehessäni, oli myös minulla ongelmia prolaktiinihormonin kanssa. Jäin kuitenkin siihen ajatukseen, etten voi saada lapsia.

Mies lähti, minä hajosin, elämä tuntui olevan lopussa. Kunnes sitten löysin nykyisen avopuolisoni. Nyt kolmen vuoden seurustelun jälkeen olemme alkaneet haluta lasta.

Olen kuitenkin edelleen mielessäni lapseton ja kykenemätön... Pelkään kovasti aiheuttavani miehelleni pettymyksen, jos en kykenekään tulemaan raskaaksi. Toisaalta tiedän, että mieheni ymmärtää koska hän tietää taustat.

Mietin myös sitä vaikuttaako tämä "negatiivinen" ajattelu onnistumismahdollisuuksiin. On vain todella vaikeaa uskotella itselleen, että tilanne on nyt täysin toinen ja lähden samalta viivalta kun kaikki muutkin yrittäjät.

Toivon teille kaikille onnea hoitoihinne ja jaksamista raskaalle polulle. Tämä palsta on ollut aikanaan mulle keino pysyä järjissäni, kun odotus, jännitys ja pettymykset purkautuivat kerta toisensa jälkeen.

Hyvää kevättä ja runsaasti plussaonnea!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin hyvinkin eläytyä tilanteeseesi. Vähän samanlaista taustaa täälläkin. Tosin todennäköinen syy on mussa. Sitä pelkää että tämäkin suhde kaatuu tähän lapsettomuusongelmaan. En juurikaan pysty muuta asiaa ajattelemaan ja jatkuvasti kiukuttaa. Ja ymmärrettävästi mies on aivan kyllästynyt surkeaan olotilaani. Tietyt ihmiset ne jaksaa aina mulle sanoa, että kyllä se siitä kun lakkaat ajattelemasta koko asiaa ja elät normaalia elämää. Hah sanon minä! En juurikaan tähän usko että negatiivisella ajattelulla olisi vaikutusta raskaaksi tulemiseen. Jaksamista sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän