Olen lihava, olen syönyt sairaasti varsinkin herkkuja, haluan laihtua. mitä teen?
en halua karpata eli tunkea vatsaani kananmunaa ja pekonia, joita inhoan. En myöskään halua korvata aterioitani jauheilla.
15 kg ylipainoa. Ja itseinho.
Kommentit (10)
ei eineksiä, sokerinsyönti jätä pikkuhiljaa pois,karkit kerralla päivittäisestä ruokavaliosta.Vaikeaa aluksi kun elimistö tottunut makeaan, mutta sen kyllä kestää kun tietää mikä on tulos.Sokerin ja rasvan yhdistelmä se pahin eli jos herkutella haluat pidä vaikka kerran viikossa karkkipäivä tai syö vain suklaata tai karkkia ei kumpiakin.En suosittele että herkut jätettäis ihan kokonaan pois just tuo karkkipäivä hyvä.
sokeri makeutusaineilla! Ei ehkä kovin terveellistä, mutta laihdutuksen kannalta toimiva vaihtoehto, plus, että saat vastauksen makeahimoon. Juot vihreätä teetä tosi paljon. Iltaisin, jos tekee mieli syödä, juo teetä, osta kaunis kallis kuppi, josta juot, ja oikeasti nautit. Neste täyttää masun, eikä nälkä enää tunnu. Et syö eienksia koskaan. Syö paljon hedelmiä ja vihanneksia. Ja muista että aina vaan pienennät annoksiasi. Jos on kakkua tarjolla, ota se, mutta ota puolikas pala. Älä syö työpaikalla tarjoamia herkkuja (kuten kahvipöydän keksejä ja suklaata). Osta itsellesi pienen rasian kallista suklaata, ja nauti yksi konfehti esim iltaisin just sen vihreän teen kera. Pistä se päähän, että nyt nautit, nyt syöt hyvää, kallista laadukasta suklaata. Älä katso samalla telkkaria, älä lue. Ole läsnä syömisessäsi. Huh...mulla näitä vinkkejä riittää....Mutta olenkin laiha, joten tiedän (ehkä) mistä puhun.
mutta itselle se ei maistu oikein ilman sokeria. Pitänee kai totutella .
itse siis olen nuo muutokset tehnyt ja tässä 15 kg olisi tarkoitus minunkin pudottaa. Viikossa nyt rauhallisesti kilo lähtenyt ja tavoite hiljakseen keväässä. Nälkä kurnii iltaisin mutta siihe ottanut tomaattia tai vaikkapa rasvattomia kalkkunanakkeja, joilla suolan himon poistanut. Ennen laitoin makkarapaketin uuniin vastaavassa tilanteessa.
ja rupeat syomaan normaaleja maaria tavallista ruokaa, riittavasti kasviksia ja kuituja, ja vetta, hyvia rasvoja unohtamatta. ;-) Mulla auttoi tuohon kaloriklubi.fi ja sen oman ruokaprofiilin maaritys. Joskus on vaikea tietaa kuinka paljon saa/pitaa syoda mitakin, kaloriklubin laskuri auttaa.
ja rupeat syomaan normaaleja maaria tavallista ruokaa, riittavasti kasviksia ja kuituja, ja vetta, hyvia rasvoja unohtamatta. ;-) Mulla auttoi tuohon kaloriklubi.fi ja sen oman ruokaprofiilin maaritys. Joskus on vaikea tietaa kuinka paljon saa/pitaa syoda mitakin, kaloriklubin laskuri auttaa.
Aloita opettelemalla terveelliset ruokatottumukset ILMAN laihtumistavoitetta.
-5 ateriaa päivässä, maukasta ruokaa
-paljon kasviksia ja hedelmiä
-kunnon aamupala
-runsaskuituista leipää, tummaa pastaa
-laadukkaita proteiineja: kalaa, vähärasvaista lihaa, kanaa
-pehmeitä rasvoja, vältä kovia rasvoja
Kun syöt oikein, herkuttelun tarve vähenee. Herkkuja kohtuudella, vain ykis herkku/päivässä esim. yksi keksi, muutama suklaapala tai yksi jäätelöpuikko
ja pikku hiljaa opit vielä juomaan kokonaan ilman mitään makeutamista. Suosittelen kirjaa: Miksi ranskarattaret eivät lihoo. Ihana elämäntapa kirja, täynnä hyviä vinkkejä.
täällä toinen läski :)
mä aloitin karppauksen, en tiukkaa vaan ns .hyväkarppaus. luepa, se on terveellinen, eikä tosiaan tarkoita että syöt munia ja pekonia. Mä syön kasviksia, salaatteja, kanaa, kalaa ja lihaa. Mutta koka lasken kuitenkin hiilarien määrää jää väkisinkin perunat, riisit, leivät, pullat, sipsit ym pois tai ainkain tosi vähälle, ja paino sen kun vaan putoaa ja nälkä ei ole ikinä! Suosittelen.
Lue vaikka googlella "south beach diet",.
syöt tomaattia ja porkkanaa kun tulee syömisen himo. Syöt normaalisti, muttet yöllä ja hiukan pienennät annoksia. Lisäät päivään jonkun kävelylenkin. Jätät oluen ja makkarat pois.