Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työelämässä yleistä, että ihmisten yhteydenottoihin ei vastata?

12.01.2010 |

Vai koskeeko se vain opiskelijoiden/harjoittelijoiden puheluja tai viestejä? Vai pelkästään minun??! Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Tosi raivostuttavaa, kun ei saa asioita hoidettua, kun ihmisiä ei saa kiinni. Voiko jollakulla olla oikeasti niin kiire, onko se tylyyttä, vai suora osoitus minulle, että olen täysin turha ja epäkiinnostava tyyppi, jonka asioilla ei ole mitään merkitystä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis olen Ylen tv-uutisten toimittaja ja minunkaan soittopyyntöihini ei aina muisteta vastata.

Joten älä huoli, ei se ole niinkään soittajan/viestijän "painoarvosta" kiinni. Ihmisillä vain on niin paljon työvelvoitteita, esimiehillä varsinkin, että unohduksiakin sattuu.

Vierailija
2/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotti vähän paskaa päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat juuri palanneet jouluvapailta ja postia on valtavasti seulottavana eikä jokaiseen viestiin vastata heti. Minä vastaa maksavien asiakkaiden viesteihin heti kun ne huomaan (eli välittömästi, jos istun koneella), mutta yleisemmät kyselyt saattavat odottaa hiukan kauemminkin, jos on kiire. Puhelimeen vastaan aina.

Vierailija
4/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sähköpostit kannattaa hoitaa keskitetysti eikä kiirehtiä heti vastaamaan kaikkeen. Lisäksi priorisointi on välttämätöntä töissä, joissa postia tulee paljon.

Vierailija
5/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän, niin osaan ehkä vinkata jotain. Yleensä ongelma noissa vastaamattomuuksissa on, ettei ole ehtinyt/osannut tarpeeksi selvittää, kenelle asia kuuluu. Ja jos jättää viestin tai yhteydenottopyynnön VÄLIKÄDEN kautta, se ei koskaan kulkeudu sille, jonka pitäisi vastata.

Eli kannattaa soittaa ja kysyä suoraa numeroa sille, joka asiaa hoitaa. Ja jättää suoraan kyseiselle taholle yhteydenottopyyntö.

Ja nettiviestit, niihin ei välttämättä saa koskaan vastausta. Aika monelle tulee päivässä kymmeniä, jollei satoja s-posteja, jolloin osa unohtuu helposti. Parempi soittaa.

Itse soitan perään, jos tietyssä ajassa ei tule vastausta tai yhteydenottoa. Ja muistutan ystävällisesti, että "soitan nyt perään, kun en saanut Teiltä soittoa sovitussa ajassa..."

Pakkohan se on! Eikä tuollaisia pidä koskaan tietenkään ottaa henkilökohtaisuuksina, eiväthän nuo sinua TUNNE.

-2-

Vierailija
6/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saisin asiat hoidettua ja sovittua loppuun ennen jakson alkua. Vaan ei voi mitään muuta kuin odottaa, ettei saa häirikön leimaa...!

Vierailija
7/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt siihen, että varsinkin ulkomaalaiset valittavat, että täällä heidän yhteydenottojaan ei noteerata lainkaan. Yritä siinä sitten puolustella suomalaisia.. usein esim. luvataan ilmoittaa/ottaa yhteyttä jne.. ja mitään ei kuulu. Näinkö suomalaisen sanaan voi luottaa? Lupaukset ovat yhtä kattia kanssa!

Vierailija
8/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saisin asiat hoidettua ja sovittua loppuun ennen jakson alkua. Vaan ei voi mitään muuta kuin odottaa, ettei saa häirikön leimaa...!

tarkalleen mistä asioista, mutta jos nyt siis ihan käytännön asioita yritit tarkistaa (mihin kellonaikaan tulet, millaisia päiviä teet ja millä osastolla), niin totta kai sinä soitat sinne ja ystävällisesti sanot, että "soitin, kun en saanut sähköpostiin vastausta ja harjoittelun alku pian häämöttää..."

Pikemminkin vaikutat avuttomalta ja huolimattomalta, jos et täsmällisesti varmista faktoja, joiden mukaan sinun siellä pitäisi harjoitella!

-2-

Vierailija
9/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sähköpostit kannattaa hoitaa keskitetysti eikä kiirehtiä heti vastaamaan kaikkeen.

epämääräisempiin viesteihin en vastaa niin vaan. Asiakaspalvelussa on pakko reagoida kohtuullisen nopeasti asiakkaalta tuleviin tilauksiin ja kyselyihin, mutta moni viesti ehtii odottaa.

Vierailija
10/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tänä päivänä tosi outona käytöksenä - siis tänä päivänä, kun käytössä on vaikka mitä e-mailia ja muuta! En voi ymmärtää.

Itse laitoin parisen viikkoa sitten yhdelle toimittajalle ideani sähköpostilla, enkä ole saanut mitään vastausta. En edes kieltävää vastausta ehdotukselleni. Ajattelinkin, että laitan saman sähköpostin uudelleen ja kyselen, onko tullut perille.

Vierailija
11/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostia, vaan soitin pari kertaa (painettiin hälytyksen jälkeen varatuksi) ja laitoin tekstarin. Ei vastausta. Asiani pitäisi kuitenkin olla mennyt perille, joten odotan nyt yhteydenottoa sieltä.

Ja tämä ei ole ainoa tapaus. Jatkuvasti tuohon törmää, kun yrittää jotain asiaa hoitaa.

Vierailija
12/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lehti ilmestyy vaikka kerran kuussa niin ei heillä ole ehtinyt olla vielä palaveria, jossa olisi käyty juttuaiheita läpi. Päättävät tahot ovat itsekin olleet lomilla, sillä eivät toimittajat yleensä yksin päätä lehden sisällöstä.

Vierailija
13/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika voi olla

a) kiireessä - ei ehdi vastaamaan, kun on liikaa töitä

b) väärässä henkilössä - viestisi menee ihmiselle, joka ei siihen voi tai osaa vastata, eikä saa laitettua sitä eteenpäinkään

c) vanhentunut yhteystieto

d) ihminen, joka ei tykkää puhua puhelimessa - itse esimiehenä suuressa firmassa toimivana suosin aina sähköpostia ja vastaan niihin paljon mieluummin kuin soittopyyntöihin

Vierailija
14/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tänä päivänä tosi outona käytöksenä - siis tänä päivänä, kun käytössä on vaikka mitä e-mailia ja muuta! En voi ymmärtää. Itse laitoin parisen viikkoa sitten yhdelle toimittajalle ideani sähköpostilla, enkä ole saanut mitään vastausta. En edes kieltävää vastausta ehdotukselleni. Ajattelinkin, että laitan saman sähköpostin uudelleen ja kyselen, onko tullut perille.

Olen tehnyt toimittajan töitä jo 25 vuotta ja tuo yhteydenottopyyntöjen laiminlyönti on lisääntynyt koko ajan. Uskon, että se johtuu siitä illuusiosta, jonka kännykät ja sähköposti ovat ihmisille luoneet: kuvitellaan, että koska yhteydenotto ja ihmisten tavoittaminen mihin aikaan ja mistä tahansa ovat helpottuneet, ei viesteihin tarvitse vastata... "ainahan se voi soittaa uudelleen, jolla on tärkeää asiaa".

Mitä tulee tuohon, että joku toimittaja jättää vastaamatta, niin (tarkemmin mediaa tietämättä) kehottaisin soittamaan perään. Voihan se toimittaja olla lomalla tai sitten tosiaan toimituspäällikkö, joka juttutilauksista päättää.

-2-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi