Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tällä palstalla arvostellaan nuoria äitejä jatkuvasti?

Vierailija
12.01.2010 |

Eikö nuoria äitejä pitäisi nimenomaan kannustaa ja tukea niin kuin vanhempiakin äitejä. En voi käsittää mikä tässä on takana. Itse olen nuori äiti ja varmasti aivan loistavakin sellainen ja tunnen myös monia muita äitejä jotka ovat saaneet lapsensa noin 20 vuotiaina ja hienosti ovat hoitaneet. Mistä on tullut käsitys että kaikki nuoret haluaisivat vain istua baareissa jne. Ei minun tuntemani perheelliset ainakaan halua.

Miksi nuoret äidit eivät ole oikeutettuja samanlaiseen vertaistukeen kuin vanhemmat äidit? Vanhemmat äidit voivat valittaa ja avautua vaikka mistä ongelmista esim. tällä palstalla ja heitä ymmärretään ja tuetaan heti mutta nuoret äidit haukutaan lyttyyn.

Kun nuoren äidin itsetunto lytätään niin se ei varmasti ole hyväksi lapsillekaan.

Miettikää tätä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntuu, että useat vanhemmat äidit kohtelevatkin todella tylysti perhevalmennuksissa, neuvolassa, sairaalassa..

Vierailija
2/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuoria äitejä pitäisi nimenomaan kannustaa ja tukea niin kuin vanhempiakin äitejä. En voi käsittää mikä tässä on takana. Itse olen nuori äiti ja varmasti aivan loistavakin sellainen ja tunnen myös monia muita äitejä jotka ovat saaneet lapsensa noin 20 vuotiaina ja hienosti ovat hoitaneet. Mistä on tullut käsitys että kaikki nuoret haluaisivat vain istua baareissa jne. Ei minun tuntemani perheelliset ainakaan halua.

Miksi nuoret äidit eivät ole oikeutettuja samanlaiseen vertaistukeen kuin vanhemmat äidit? Vanhemmat äidit voivat valittaa ja avautua vaikka mistä ongelmista esim. tällä palstalla ja heitä ymmärretään ja tuetaan heti mutta nuoret äidit haukutaan lyttyyn.

Kun nuoren äidin itsetunto lytätään niin se ei varmasti ole hyväksi lapsillekaan.

Miettikää tätä.

Ikä ei aina kerro kaikkea, tätä nämä ihmiset eivät täällä tajua. Vaikka itse ovat esimerkkejä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi päätellä että moni vanhempi äiti ei kuitenkaan kovin kypsä ole jos viitsii aina nuoria äitejä arvostella

Vierailija
4/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroit itsestäsi meille muillekkin.. ja luulet olevasi vielä niin ihana ihminen että kaikki muutkin nuoret on samanlaisia.

loistava kirjotus alottajalta muuten! :)

Vierailija
5/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori äiti valittaa jostakin, aina tulee dissausta siitä, että kaikki ongelmat johtuvat siitä, että lapset on tehty liian nuorena - ihan niin kuin elämässä ei voisi olla vastoinkäymisiä alla nelikymppisenä...

Vierailija
6/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä nuori että vanha äiti eli saanut lapsia sekä parikymppisenä että lähellä neljääkymmentä. Vaikka mistä sitä tietää, vaikka täällä olisi vain yksi tai kaksi ikärasistia ja me muut ihan normaalisti kaikenikäisiin suhtautuvia.

Vierailija
7/11 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse näitä "mummoäitejä" eli saanut lapseni kouluttautuneena, 10v menestyksekästä työuraa tehneenä kolmevitosena. Muutoin en syyllisty minkäänikäisten äitien nokkimiseen, mutta myönnän kyllä kirjoittaneeni pari häijyä kommenttia nuorista äideistä "mummoäiti"-aloitusten alle.

Niin makaa kuin petaa...

Vierailija
8/11 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä taas nuoria äitejä yritetään mollata.

Vierailija
9/11 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit joutua olemaan ulkopuolinen. Kummallista toimintaa täällä kotimaassa. Useat nuoret äidit ovat kyllä olleet erittäin hyviä, olen tavannut heitä työssä terveydenhoitajana. Mutta niin ovat olleet 35+ pienten lasten äiditkin.

Ala-arvoista haukkua äitejä ylipäänsä, siis jos hoitavat tehtävänsä "hyvin". Voihan ihminen olla kusipää 20-vuotiaana, kuin 55-vuotiaanakin?

Vierailija
10/11 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varaan kannata kovin vakavissaan ottaa, joskaan ei myöskään hakea mitään tukea mihinkään asiaan.

Vierailija
11/11 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja yleensäkin Suomessa on sellanen kulttuuri että oudoksutaan kaikkea. eli toisinsanoen suvaitsemattomuuden maaperä. Siksi On myös paljon mielenterveysongelmia, kun joku ei sovi joukkoon niin ahdistaa ja ei ole tarpeeksi itseluottoa että jaksais sen kummeksunnan.

Mutta minkäs tälle mahtaa lapset kasvatetaan täydellisyyteen. Jne. jne.