Abortti ei saisi olla edes vaihtoehto
miten aikuinen ihminen voi tulla tahtomattaan raskaaksi?! ihmettelen.
Toki ehkäisy voi pettää, mutta sitten kannetaan seuraukset. Ja se ehkäisyn pettäminen on todella pieni %, mutta sitä käytetään usein tekosyynä, koska se helppo syy.
Kommentit (71)
Miksi sallitaan sallittu murha Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa?
Entäs, jos ehkäisy pettää ja raskaus on kyseiselle äidille hengenvaarallinen.
Tai elämäntilanne on oikeasti sellainen, ettei vauvan ole hyvä tulla tai kärsii aikuisena jos mistäkin traumasta.
Abortin tehnyt, koska raskaus olisi maksanut henkeni ja meillä ehkäisy petti.
niin kauan kuin abortteja tehdään. Jonkun on puhuttava syntymättömien puolesta. Sinuakaan ei olisi, jos äitisi olisi päättänyt tappaa sinut.
Itsekästä, seksin takia.
paitsi ehkä sinä itse. Jos raskaus sinulle hengenvaarallinen, mikset ole tehnyt sterilisaatiota? kerro se minulle
niin kauan kuin abortteja tehdään. Jonkun on puhuttava syntymättömien puolesta. Sinuakaan ei olisi, jos äitisi olisi päättänyt tappaa sinut.
Itsekästä, seksin takia.
Jos minua ei olisi, ei minua kukaan kaipaisikaan. En minä sitä surisi jos minua ei olisi koskaan syntynyt. Eihän sellaista voi surra tai kaivata mitä ei ole koskaan ollut olemassa.
paitsi ehkä sinä itse. Jos raskaus sinulle hengenvaarallinen, mikset ole tehnyt sterilisaatiota? kerro se minulle
miten aikuinen ihminen voi tulla tahtomattaan raskaaksi?! ihmettelen. Toki ehkäisy voi pettää, mutta sitten kannetaan seuraukset. Ja se ehkäisyn pettäminen on todella pieni %, mutta sitä käytetään usein tekosyynä, koska se helppo syy.
Siperia opettaa.
on varmasti melko 100%. Tekosyitä keksit ja puolustelet aborttiasi.
odotteluaika käytettävä
Terv. abortin tehnyt, joka muuten olisi kuollut
niin kuin luullaan. Pääryhmä ovat 24-34 vuotiaat.
Se pistää miettimään...
kun tekee kerran abortin, kynnys tehdä se toistamiseen, matala. uusinta abortit yleisiä. ei taida löytyä ketään joka olisi tehnyt abortin "vain kerran".
aborttia käytetään ehkäisynä!
Mutta tiedän tyypin, joka tuli raskaaksi vaikka oli kierukka + kondomi käytössä.
-se joka kertoi ettei sterilsaatio ole 100 % varma
on varmasti melko 100%. Tekosyitä keksit ja puolustelet aborttiasi.
Tervemenoa sitten vain katsomaan, miten homma hoituu valtioissa, joissa abortit ovat laittomia... Yleensa se menee niin, etta abortteja tehdaan edelleen suurin piirtein saman verran kuin jos ne ovat laillisia, mutta koska ne ovat laittomia ts. niita ei valvota eivatka tekijat ole useinkaan laakareita tms. laaketieteellisesti koulutettuja, niista on seurauksena korkeaa aitien kuolleisuutta/sairastuvuutta... Eli kylla, on juuri sivistysvaltion merkki etta abortti ON vaihtoehto.
se on myös vaihtoehto. Mutta pitää olla niin itsekäs että seksin takia on valmis tappamaan toisen! hullua
Jos on tapahtunut niin hirvittävä asia, että on joutunut raiskauksen uhriksi ja tästä tullut raskaaksi. Eikö muka silloinkaan abortti ole vaihtoehto? Minusta on..
ehkäisyä, se nyt vain on pettänyt! kiss my ass. kukaan ei usko sitä. Otetaan vain tietoinen riski, ehkä en tule raskaaksi. Jos tulenkin, teen abortin, koska se on niin helppo saada.
Raskaudenkeskeytykset 2008
Raskaudenkeskeytysten määrä laski 1,6 prosenttia. Tämä oli lähes 170 keskeytystä vähemmän kuin edellisenä vuonna. Vuonna 2008 tehtiin 10 423 raskaudenkeskeytystä eli 8,9 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä (15-49-vuotiasta) naista kohti. Raskaudenkeskeytysten määrä on laskenut viime vuosina melko tasaisesti, mikä johtuu pääasiallisesti alle 20-vuotiaiden keskeytysten selkeästä vähenemisestä.
40-44-vuotiaiden ja yli 45-vuotiaiden ikäryhmissä raskaudenkeskeytysten määrät kasvoivat vuonna 2008. Sikiöindikaation perusteella tehtyjen keskeytysten määrä ei kuitenkaan näytä selittävän näissä ikäryhmissä tapahtunutta nousua, vaan perusteena keskeytyksille on käytetty yhä enemmän elämänoloista johtuvia tekijöitä. Myös yleisesti sosiaaliset syyt raskaudenkeskeytykselle olivat ylivoimaisesti yleisimmin käytetty peruste, ja sen käyttö lisääntyi edelleen vuonna 2008.
Alueellisesti keskeytysten määrissä on selkeitä eroja. Eniten keskeytyksiä hedelmällisyysikäisiä naisia kohden tehtiin Ahvenanmaan maakunnan sekä Lapin sairaanhoitopiirin alueilla. Alhaisimmat keskeytysluvut olivat puolestaan Etelä-Savon ja Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirien alueilla.
Kaksi viidestä alle 20-vuotiaasta keskeytyspotilaasta ilmoitti, ettei ollut käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä. Suosituin ehkäisymenetelmä heillä oli kondomi. Jälkiehkäistyä oli alle 20-vuotiaista käyttänyt 2,2 prosenttia, kaikista keskeytyspotilaista hieman useampi.
Kolmasosa raskaudenkeskeytyksistä tehdään naisille, joille on tehty keskeytys jo aiemmin. Runsaalla puolella keskeytyspotilaista ei ollut yhtään aikaisempaa synnytystä, ja 36,0 prosentilla naisista oli yksi tai kaksi aiempaa synnytystä.
Lähde: Tilastokeskus
ei taida löytyä ketään joka olisi tehnyt abortin "vain kerran".
aborttia käytetään ehkäisynä!
huolissani sun henkisestä tilasta, kun jaksat tätä aloitusta vääntää päivästä päivään... Miten voit kokea abortin noin kamalana ja ahdistavana asiana? Kannattaisiko päästä jonnekkin siitä juttelemaan? Ja itsekkään en aborttia ehkäisynä hyväksy, mutta kenenkään mielipide ei siitä myöskään murhaa tee..
Keksi uusi provo.